Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 20 Sayfa Aralığı: 93 - 106 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı ilköğretim yedinci sınıf Fen ve Teknoloji dersinde Mayer'in mesaj tasarım ilkelerine göre hazırlanmış bir öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma deseni olarak son test kontrol ve deney gurubu deseni kullanılmıştır. Deney grubuna Fen ve Teknoloji dersi basit makineler konusu Mayer'in bilimsel mesaj tasarım ilkelerine uygun olarak anlatılmış ve örnek sorular da matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre çözülmüştür. Kontrol grubuna ise konu geleneksel öğretmen merkezli yöntemle anlatılmış ve bu anlatım sonunda bir sınav uygulanarak öğrencilerin başarıları karşılaştırılmışlar. Araştırma sonucuna göre mesaj tasarım ilkelerinin öğrenci başarısı üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: fen eğitimi fen öğretimi problem çözme yaklaşımları problem çözme becerileri matematik öğretimi

-

Öz:
The purpose of this study is to examine seventh grade Science and Technology course in primary education according to Mayer's message design principles for the impact on student achievement. As research design, a final test was administered to experimental and control groups. The subject of simple machines in the Science and Technology course was taught to the experimental group according to the Mayer's scientific message design principles, and sample questions were solved according to mathematics message design principles. The same subject was taught to the control group with traditional teacher-centered method. As a result of this expression applied test to students for compare students' success. According to research results, a significant difference was found on the student achievement in terms of applying message design principles.
Anahtar Kelime: science teaching problem solving approaches problem solving skills mathematics teaching science education

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2006)., "Fen Ve Matematik Eğitiminde Problem Çözme: Kuramsal Bir Çalışma", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 32
  • Dow, &. T. and Mayer, R.- E. (2004), "Teaching Students to Solve Insight Problems: Evidence for Domain Specificity in Creativity Training", Creativity Research Journal, Vol. 16, No. 4, 389-402.
  • Gagne, R.,M. (1980)., The conditions of learning, NewYork: Holt, Rinehart, A Winston. S 85. Jonassen, D.H. (1997), "Instructional Design Models for Well-Structured and Ill-Structured Problem-Solving Learning Outcomes". E TRAD, Vol 45, No.l.
  • Jonassen, D., H„ (2000), "Toward a Design Theory of Problem Solving", ETR&D, Vol. 48, No.4, pp. 63-85
  • Lai, L.,Griffin, P., v.d. (2001)., "Modelling Strategies in Problem Solving", Australian Association for Research in Education Confrence
  • Malcolm, L. Fleming, W. Howard, L. (1993), Instructional Message Design, Chapter 6.
  • Mayer, R.E. (1982), "The Psychology of Mathematical problem solving", In F.K. LesterASarofalo(Eds), Mathematical problem solving. Issues in research(l-13). Philadelpia:Franklin Institute Press.
  • Mayer, R., E. (1998), "Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of problem solving", Instructional Science, 26;s 49-63.
  • Owen, R.( L Fuchs, L.S. (2002), "Mathematical Problem-Solving Strategy Instruction for Third-Grade Students with Learning Disabilities", Remedial and Special Education, Vol. 23, No. 5, 268-278
  • Qui'/ic/, J., L. and Mayer, R., E. (2002), "Teaching Students to Recognize Structural Similarities Between Statistics Word Problems", Applied Cognitive Psychology, 16: 325-342, www.interscience.wiley.com.
  • Stacey, K. and Mac&regor, M.(2000), "Learning the Algebraic Method of Solving Problems", Journal of Mathematical Behavior, 18(2), 149-167
  • Sweller, J. (1988), "Cognitive Load During Problem Solving: Effects on Learning", Cognitive Science 12, 257-285
APA deveci topal a, alkan a (2010). Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. , 93 - 106.
Chicago deveci topal arzu,alkan ayse Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. (2010): 93 - 106.
MLA deveci topal arzu,alkan ayse Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. , 2010, ss.93 - 106.
AMA deveci topal a,alkan a Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. . 2010; 93 - 106.
Vancouver deveci topal a,alkan a Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. . 2010; 93 - 106.
IEEE deveci topal a,alkan a "Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi." , ss.93 - 106, 2010.
ISNAD deveci topal, arzu - alkan, ayse. "Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi". (2010), 93-106.
APA deveci topal a, alkan a (2010). Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), 0(20), 93 - 106.
Chicago deveci topal arzu,alkan ayse Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED) 0, no.20 (2010): 93 - 106.
MLA deveci topal arzu,alkan ayse Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), vol.0, no.20, 2010, ss.93 - 106.
AMA deveci topal a,alkan a Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED). 2010; 0(20): 93 - 106.
Vancouver deveci topal a,alkan a Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED). 2010; 0(20): 93 - 106.
IEEE deveci topal a,alkan a "Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi." Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), 0, ss.93 - 106, 2010.
ISNAD deveci topal, arzu - alkan, ayse. "Mayer'in bilimsel ve matematiksel mesaj tasarım ilkelerine göre tasarlanmış öğrenme ortamının öğrenci başarısı üzerine etkisi". Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED) 20 (2010), 93-106.