Yıl: 2011 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 77 - 88 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisini belirlemektir. Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan Vali Ahmet Cemil Serhadlı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 86 (43 deney, 43 kontrol) öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Deneysel yöntemle yürütülen bu çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deneyden önce, deney ve kontrol grupları yansız bir şekilde oluşturulmuştur. Altı hafta süren deney boyunca deney grubuna web tabanlı öğretim programı uygulanırken, kontrol grubuna ise dersler geleneksel yöntem (anlatım, soru-cevap ve gösterip yaptırma) ile işlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına az da olsa katkı sağladığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik

The effect of web based ınstruction on students’ academic success

Öz:
The purpose of this research is to define the effect of web based instruction on students' academic success and level of metacognition awareness. For this study, 86 students were selected (43 experimental group, 43 control group) in first semester of 2008-2009 academic year at Vali Ahmet Cemil Serhadli elementary school in province of Diyarbakir. In this experimentally research, pretest and posttest were used with control group model. When establishing experimental and control groups, 4th grade success, personal characteristics, and pretest scores of students were considered. In experimental group lessons were thought with web based instructional program. In control group lessons were taught in traditional way (explanation, question-answers, and demonstration). According to research results, web based instruction improves level of cognitive success of students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkoyunlu, B., Orhan F. (1998). Web sayfası tasarımı. TED Ankara Kolej-Antalya Seminer Notları.
  • Aşkar, P. (2003). Uzaktan eğitimde temel yaklaşımlar ve uzaktan eğitimde öğrenci (katılımcı) olmak (Editör: Ali Tahran), Uzaktan .Eğitim Teknolojileri ve TCMB'de Teknoloji Destekli Bilgisayar Eğitimi Konferansı, Ankara.
  • Davenport, D. ve Erarslan, E. (2001). Eğitime destek olarak internet. Bilkent Üniversitesi, Ankara. http://www.cs.bilkent.edu.tr/~david/desymposium/VirtuallyThereTur.doc adresinden 22/05/ 2008 tarihinde indirildi.
  • Demirli, C, (2002). "Web tabanlı öğretimin öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinde öğrenci başarısına etkisi". Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ergin, A. (1995). Öğretim teknolojisi iletişim. Pegem Yayıncılık, Ankara
  • Ergün, M. (1998). İnternet Destekli Eğitim. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 1.
  • Erkunt, H. ve Akpmar, Y. (2002). İnternet tabanlı ve internet destekli eğitim: kurumsal bir eğitim yönetim sistemi örneği. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Gökdaş, İ. ve Kayri, M. (2005). E-öğrenme ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:II, Sayı.TI
  • Halis, İ. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Konya: Mikro Yayınları.
  • İpek, İ. (2001). Bilgisayarla öğretim: tasarım, geliştirme ve yöntemler. Ankara: Tıp Teknik
  • Karasar, N.(1995). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Alkım Basımevi (7. Basım)
  • Kaya, Z ve Önder, H. (2002). İnternet yoluyla öğretimde ergonomi, The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET October 2002 ISSN: 1303-6521 volume 1 Issue 1
  • Kaya, Z. (2005). Öğretini teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Kruse, K. (2008). Using the web for learning: advantages and disadvantages.http://www.e-learaingguru.com/articles/artl_9.htm adresinden 18/03/2008 tarihinde indirildi.
  • Lee, M. ve Baylor, A L., (2006). Designing metacognitive maps for web-based learning. Educational Technology &Society, 9 (1), 344-348.
  • Odabaşı, F. (2008). Bilgisayar destekli eğitim, http://www.aof.anadolu.edu.tr adresinden 22/05/2008 tarihinde indirildi.
  • Selçuk, Z. (2001). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Stennes, B. (2008). Advantages and disadvantages of web-based learning.: http://www.resourcesunlimited.com adresinden 18/03/2008 tarihinde indirildi.
  • Şahan, H.H. (2005). Eğitimde yeni yönelimler (Ed. Özcan Demirel). Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Şen, N. (1999). "Internet tabanlı eğitimin et kil iği". Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen t ürk. A., Korcuklu, N. ve Balay, M. (2005). Bilgisayar kullanımı ve internet. Bursa: Ekin Kitapevi.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan A. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Yalın, H İ. (2000). Öğretim teknolojileri ve mateıyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yiğit, Y. Özden, M.Y. (2006). Web tabanlı eğitim materyali içerisinde internet üzerinden görüntü aktarımı, http://inet-tr.org.tr/inetconf5/tammetin/yasemin-tam.doc adresinden 18/02/ 2008 tarihinde indirildi.
APA BALTACI M, Akpinar B (2011). Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. , 77 - 88.
Chicago BALTACI Mesut,Akpinar Burhan Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. (2011): 77 - 88.
MLA BALTACI Mesut,Akpinar Burhan Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. , 2011, ss.77 - 88.
AMA BALTACI M,Akpinar B Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. . 2011; 77 - 88.
Vancouver BALTACI M,Akpinar B Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. . 2011; 77 - 88.
IEEE BALTACI M,Akpinar B "Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi." , ss.77 - 88, 2011.
ISNAD BALTACI, Mesut - Akpinar, Burhan. "Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi". (2011), 77-88.
APA BALTACI M, Akpinar B (2011). Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 77 - 88.
Chicago BALTACI Mesut,Akpinar Burhan Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21, no.1 (2011): 77 - 88.
MLA BALTACI Mesut,Akpinar Burhan Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.21, no.1, 2011, ss.77 - 88.
AMA BALTACI M,Akpinar B Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 21(1): 77 - 88.
Vancouver BALTACI M,Akpinar B Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 21(1): 77 - 88.
IEEE BALTACI M,Akpinar B "Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, ss.77 - 88, 2011.
ISNAD BALTACI, Mesut - Akpinar, Burhan. "Web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 21/1 (2011), 77-88.