1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması

Yıl: 2009 Cilt: 3 Sayı: 36 Sayfa Aralığı: 62 - 80 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması

Öz:
Bu çalışmada, ortaöğretim IX . sınıf Kimya I ders kitabının konu sıralaması yönünden değerlendirilmesi için 52 anket soruları hazırlanmış ve bu sorular MEB’e bağlı Türkiye genelinden 21 ilden rastgele seçilmiş 66 devlet okullarında görev yapan 50 Ortaöğretim kimya zümre başkanına sorulmuş ve yanıtlar frekans, yüzde ve aritmetik ortalama belirtilerek değerlendirilmiştir. Bu yanıtlarla saptadığımız sonuçlara göre, Ortaöğretim kimya öğretmenleri Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının uygunluğuna yönelik eksiklik ve aksaklık içermediğini ifade etmişlerdir. Oysa, 1992’de yürürlüğe konan Kimya l ders kitabındaki konu sıralaması ile 2007’de yürürlüğe konan Kimya l ders kitabındaki konu sıralamasının çok az düzeyde örtüştüğü saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

-

Öz:
In this study, to evaluate Grade IX Chemistry I textbook from the point of topic order, a questionnaire with 52 questions were prepared. Then, this questionnaire was conducted with 50 secondary education chemistry head teachers, working 66 state schools selected randomly from 21 provinces in Turkey . Finally, responses were evaluated by giving frequency, percentage and average. According to the results we obtained from those responses, Secondary education chemistry teachers stated that there are no imperfection and fault towards the appropriateness of topic order in the chemistry I textbook. Nevertheless, it is found that the topic order in the chemistry textbook put into force in 2007 overlaps little with the topic order in the chemistry textbook put into force in 1992.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Armbruser, B.B., Anderson, T.H. (1991)Text-book analysis the ınternational encylopedia of curriculum. (edited by Arich Lewy), Pergoman Pres.
  • Ayas, A.(1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi, H. Ü. Eğitim Fakültesi dergisi (11): 149.
  • Ayas, A., Cepni, S., Özbay, Y. (1994). Bilginin sosyal yapılanmasının öğretmen eğitimi ve müfredat programlarıyla ilişkisi, Akademik Yorum, Eğitim. 30.
  • Aydıner, N.(1995) İlköğretimde sosyal bilgiler dersi öğretim programlarına ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyüköztürk,Ş.,K.Çakmak,E.,E.Akgün,Ö.,Karadeniz,Ş.,Demirel,F.(2008)Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Pegem Akademi Yayın Dağıtım ,Ankara.
  • Eren, E.(1990) Ortaöğretimde biyolojide programların değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Geban, Ö., Önal, A., Kayatürk, N (1996) Ortaöğretimde kimya konu ve kavramlar üzerine öğrenci görüşleri, EARGED Yayınları, Ankara
  • IPST.(1984) The 12th year of the Instutute fort he Promotion of Teaching Science and Technology, the Ministry of Education, Chuanphim Pres, Bankok.
  • Karasar, N. (2000) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kayatürk.,N.,Geban, Ö.,Önal,A (1995)Genel lise programında yer alan kimya konularıyla ilgili derslerin müfredatlarının incelenmesi ve ders geçme sisteminin değerlendirilmesi. H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi. 11: 9-13.
  • Kılıç, D. (2005) Ders kitabının öğretimdeki yeri.(ed. Ö. Demirel ve K. Kıroğlu) Konu alanı ders kitabı incelemesi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Mc Minn, D.G., Nakamaye, K.L., Smieja, d.A.(1994) Enkancing under graduate education . J.Chem. Educ. (71): 755-758.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(1992) 25.5.19922359 , Talim Terbiye Dairesi, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı(2007) Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Özinönü, K. (1976) Innovations and changes ın secondary school science curricula, Kalite Matbaası, Ankara.
  • Pelletier, C.M. (1995) A. handbook of techniques and strategies for coaching student teachers. ______A Simon and Schuster Company, USA.
  • Yılmaz, A., Seçken, N., Morgil, İ. (1998) Lise XI. sınıf Kimya III ders kitaplarının kimya eğitimine uygulamalarının araştırılması, H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi(14): 73-83.
APA AYAYDIN A (2009). 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. , 62 - 80.
Chicago AYAYDIN ABDULLAH 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. (2009): 62 - 80.
MLA AYAYDIN ABDULLAH 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. , 2009, ss.62 - 80.
AMA AYAYDIN A 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. . 2009; 62 - 80.
Vancouver AYAYDIN A 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. . 2009; 62 - 80.
IEEE AYAYDIN A "1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması." , ss.62 - 80, 2009.
ISNAD AYAYDIN, ABDULLAH. "1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması". (2009), 62-80.
APA AYAYDIN A (2009). 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(36), 62 - 80.
Chicago AYAYDIN ABDULLAH 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.36 (2009): 62 - 80.
MLA AYAYDIN ABDULLAH 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.36, 2009, ss.62 - 80.
AMA AYAYDIN A 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 3(36): 62 - 80.
Vancouver AYAYDIN A 1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2009; 3(36): 62 - 80.
IEEE AYAYDIN A "1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.62 - 80, 2009.
ISNAD AYAYDIN, ABDULLAH. "1992 Kimya I ders kitabındaki konu sıralamasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi ve 2007 kimya I ders kitabındaki konu sıralaması ile karşılaştırılması". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/36 (2009), 62-80.