Yıl: 2011 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 839 - 859 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği

Öz:
Bu araştırmada, karakter eğitimi programının, ilköğretim 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde doğrudan verilecek değerlerin kazandırılmasına ve akademik başarıya olan etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Ön test-son test ve kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yapılan bu çalışmada, öncelikli olarak karakter eğitimi programı ve ölçme araçları geliştirilmiş daha sonra araştırmanın uygulama aşamasına geçilmiştir. Araştırmanın uygulaması, İstanbul ilinin Ümraniye ilçesinde bulunan bir devlet ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulamaya başlamadan önce sınıflardan biri deney diğeri kontrol grubu olarak atanmıştır. Grupların denk olduğu istatistiki işlemle tespit edilmiştir. Deney grubuna karakter eğitimi programı uygulanırken kontrol grubunda normal ders programı uygulanmıştır. Uygulama haftada 3 ders saati olmak üzere toplam 39 ders saati sürmüştür. Uygulama sonunda karakter eğitimi programının değerlerin kazandırılmasına ve akademik başarıya olumlu yönde etki ettiği saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları

Efficiency of social studies integrated character education program

Öz:
In this research, it is aimed to find out (i) the efficiency of a character education program based on overt values of Turkish 7th grade social studies lesson, and (ii) its hidden effects on the academic success. This research employed a semi-experimental design with pre-test, post-test and control group For this research primarily character education program and quantification tools were developed and then the practice process of the research was carried out. The practice of the research was made in a state primary school in Umraniye, Istanbul. Before the practice one of the classes is assigned as experiment and the other is as control group, equality of the groups has been determined through statistical progress. While character education program is being applied to the experiment group, normal course program has been applied to control group. The practice was continued totally 39 course hours being 3 course hours in a week.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ilköğretim II. kademedeki gerçekleşme derecesinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Allard, J. E. (2001). A study of the result of program to teach moral development to fifth grade students. Unpublished doctoral dissertation, Norther Kentucky University, USA.
  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arthur, J. (2003). Educatin with character. London: RoutledgeFalmer.
  • Arthur, J. (2008). Traditional approaches to character education in britain and america. In L. P. Nucci & D. Narvaez (Eds.), Handbook of moral and character education (pp. 80-99). London & New York: Routledge.
  • Ata, B. (2009). Sosyal bilgiler programı. C. Öztürk (der.), Sosyal bilgiler öğretimi demokratik vatandaşlık eğitimi içinde (s.1-31). Ankara: PegemA.
  • Aydın, Ö. (2008). Sorumluluk ve yardımseverlik odaklı karakter eğitimi programının 7. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Balcı, N. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin etkililiği. Yayımlanmamış yüksek lisan tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bohlin, K. E. (2005).Teaching character education through literature. London & New York: RoutledgeFalmer.
  • Brand, D. L. (1999). Education for character in the united states army: A stuyd to determine the compenents for an effective curriculum for values education in basic training units. Unpublished doctoral dissertation, College of Education University of South Carolina, Carolina, USA.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (4. bs.). Ankara: PegemA.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA.
  • Costanzo R. A. (2005). A. study of character education programs in connecticut public elementary schools based on the eleven principles of effective character education. Unpublished doctoral dissertation, Faculty of the School of Education and Human Resources University Of Bridgeport.
  • Davis, D. H. (2006). Character education in america’s public schools. Journal of Church and State, 48 (1), 5-13.
  • Demir, B. (2008). Adalet ve saygı içerikli karakter eğitimi programının 7. sınıf öğrencilerinin ahlaki olgunluk düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA yayıncılık.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Doak, J. (2009). The effect of character education on emotional intelligence. Unpublished doctoral dissertation, Marshall University, USA.
  • Ekşi, H. (2003a). Gençlik döneminde karakter eğitimi. M. E. Ay ve ark., (der.), Gençlik dönemi ve eğitimi içinde (s. 397-416). İstanbul: Ensar Neşriyat.
  • Ekşi, H. (2003b). Temel insani değerlerin kazandırılmasında bir yaklaşım: Karakter eğitimi programları. Değerler Eğitimi Dergisi, 1 (1), 76 -96.
  • England, T. F. (2009). Character education and the perceived impact on student akademik achievement and in fazilitating a safe and effective learnin enviroment in California k-12 public schools. Unpublished doctoral dissertation, University of La Verne, California, USA.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme (9. bs.). Ankara: Metaksan Yayınları.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2000). How to desing and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Germaine, R. W. (2001). Values education on elementary students’ self esteem. Unpublished doctoral dissertation, University of San Diego, San Diego, USA.
  • Grimbilas (2009). The effect of a character education unit on the behavior of ninth grade students. Unpublished master’a thesis, Graduate Program Caldwell College, New Jersey, USA.
  • Healea, C. (2006). Character education with resident assistants: A model for developing character on college campuse. The Journal of Education, 186 (1), 65-77.
  • Hoge. J. D. (2002). Character education, citizenship education, and the social studies. Social Studies, 93 (3), 103-108.
  • Johnson, C. S. (2005). Yes, context matters: Character education in secondary social Studies. Unpublished doctoral dissertation, The Faculty of the Curry School of Education University of Virginia.
  • Kalaycı, Ş. (2005). Faktör analizi. Ş. Kalaycı (der.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde (s. 321- 334). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Katılmış, A. (2010). Sosyal bilgiler derslerindeki bazı değerlerin kazandırılmasına yönelik bir karakter eğitimi programının geliştirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • King, J. D. (2009). Implementation of characterPlusRTM and interdependence on achievement and discipline. Unpublished doctoral dissertation, Lindenwood University, Missouri, USA.
  • Krop, E. H. (2006). The effects of congnitive-moral development program on inmates in a correctional evironment. Unpublished doctoral dissertation, University of Virginia, Virginia, USA.
  • Lapsley, D.K. (2008). Moral self-identity as the aim of education. L. P. Nucci & D. Narvaez (Eds.), Handbook of moral and character education (pp. 30-53). London & New York: Routledge.
  • Lickona, T. (1991). Educating for character: How school can teach respect and responsibility. New York: Battam. Lickona, T. (1993). The return of character education. Educational Leadership, 51 (3), 6-11.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (1997). İlköğretim okulu programı (3. bs.). Ankara: Yazar.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara:Yazar.
  • Neuman, W. L. (2008). Toplumsal araştırma yöntemleri nitel ve nicel yaklaşımlar I-II. (çev. S. Özge). İstanbul: Yayınodası.
  • Nucci, L. P. (1989). Challenging conventional wisdom about morality: The domain approach to values education. L. P. Nucci (Ed.), Moral development and character education (pp.183- 203). Berkeley: Mccutchan Publishing Corporation.
  • Nucci, L. P. (2001). Education in the moral domain. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Öztürk, C. (2007). Küreselleşme ve bilgi çağında sosyal bilgiler öğretimi. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan (der.), İlköğretimde alan öğretimi (s. 101-142). İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Prencipe, A. (2001). Cildren’s reasoning about the teaching of values. Unpublished master’ thesis, University of Toronto, Toronto, USA.
  • Rivers, M. T. (2004). Ten essential for character education. The Journal of General Education, 53 (3/4), 247-260.
  • Ryan, K., & Bohlin, K. (1999). Building character in schools practical ways to bring moral instruction to life. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Thompson, W. G. (2002). The effect of character education on student behaviour. Unpublished doctoral dissertation, East Tennessee State University, Tennessee, USA.
  • Witherspoon, W. A. (2007). Character education: Determining barriers to implementatıon. Unpublished doctoral dissertation, Graduate School of George Fox University, Virginia, USA.
APA AHMET K, Eksi H, ÖZTÜRK C (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. , 839 - 859.
Chicago AHMET KATILMIŞ,Eksi Halil,ÖZTÜRK Cemil Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. (2011): 839 - 859.
MLA AHMET KATILMIŞ,Eksi Halil,ÖZTÜRK Cemil Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. , 2011, ss.839 - 859.
AMA AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. . 2011; 839 - 859.
Vancouver AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. . 2011; 839 - 859.
IEEE AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C "Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği." , ss.839 - 859, 2011.
ISNAD AHMET, KATILMIŞ vd. "Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği". (2011), 839-859.
APA AHMET K, Eksi H, ÖZTÜRK C (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 839 - 859.
Chicago AHMET KATILMIŞ,Eksi Halil,ÖZTÜRK Cemil Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11, no.2 (2011): 839 - 859.
MLA AHMET KATILMIŞ,Eksi Halil,ÖZTÜRK Cemil Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.11, no.2, 2011, ss.839 - 859.
AMA AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2011; 11(2): 839 - 859.
Vancouver AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2011; 11(2): 839 - 859.
IEEE AHMET K,Eksi H,ÖZTÜRK C "Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11, ss.839 - 859, 2011.
ISNAD AHMET, KATILMIŞ vd. "Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11/2 (2011), 839-859.