Yıl: 2010 Cilt: 35 Sayı: 158 Sayfa Aralığı: 184 - 198 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi

Öz:
Bu araştırma, veri yönlendirmeli öğrenme (VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin yabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına ve başarısının kalıcılığına etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008–2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarına çevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeği ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kovaryans ve tanımlayıcı istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımıyla öğrenim gören öğrencilerin akademik sözcükleri edinimleri bağlamında çevrimiçi sözlük kullanan öğrenci grubuna kıyasla daha başarılı oldukları saptanmıştır.
Anahtar Kelime: bilgisayar destekli dil eğitimi veri yönlendirmeli öğrenme bütünce dilbilim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

The effect of data-driven learning approach on EFL learners' lexical acquisition

Öz:
This semi-experimental res e ardı was conducted to investigate the effects of data-driven learning (DDL) on learners' achievement and retention of lexical acquisition. Instruction was delivered through a learning management system. The data collection instrument, of which reliability and validity were tested, İs a vocabulary knowledge scale. The statistical method used to analyze the data besides the descriptives was Ancova. Tine results of the study revealed that the learners utilized the data-driven learning tools performed a significant achievement and retention on acquisition of academic words comparing to the control group.
Anahtar Kelime: corpus linguistics computer aided language education data driven learning

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anğ, F. (2006). Effectiveness of corpus consultation through concordancing on the formulaic academic language use of freshman ELT students. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Boğaziçi University.
  • Batstone, R. (1995). Product and process: Grammar in the second language classroom. In M. Bygate, A. Tonkyn, and E. William, (Eds.), Grammar and the language teacher (pp. 224-236). London: Prentice Hall.
  • Bernardini, S. (2004). Corpora in the classroom. An overview and some reflections on future developments. In JMcH Sinclair (ed), How to Use Corpora in Language Teaching, (15-36). Amsterdam: Benjamins.
  • BüyükÖztürk, Ş. (1998). Kovaryans Analizi: Varyans Analizi ile Karşılaştırmalı Bir İnceleme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 31(1), 91-105.
  • Carter R. & McCarthy, M. (1988). Vocabulary and Language Teaching. Longman: New York.
  • Coady, J. (1997a). L2 vocabulary acquisition through extensive reading. In J. Coady & T. Huckin (Eds.), Second language vocabulary acquisition (pp. 225-237). New York: Cambridge University Pres.
  • Coady, J. (1997b). L2 vocabulary acquisition: A synthesis of the research. In J. Coady & T. Huckin (Eds.), Second Language Vocalndanj Acquisition (pp. 273-290). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Coady, J. & Huckin, T. (eds.) (1997). Second language vocabulary acquisition. ARationale for Pedagogy. Cambridge University:USA.
  • Cobb, T. (1997). Is There Any Measurable Learning From Hands-On Concordancing? System, 25(3), 301-315.
  • Cobb, T. (1999). Breadth and depth of vocabulary acquisition with hands-on concordancing. [Electronic version]. Computer Assisted Language Learning, 12, 345-360. [Online] Retrieved on 20-March-2008 at http://www.er.uqam.ca/nobel/r21270/cv/Breadtli.htm
  • Cobb, T. (2003). Do Corpus-Based Electronic Dictionaries Replace Concordancers? In Morrison, B., Green, G.. & Motteram, G. (Eds.) Directions İn CALL: Experience, experiments, evaluation. Polytechnic University:Hong Kong.
  • Coxliead, A. (2000). A New Academic Word List. TESOL Quarterly, 34(2): 213-238.
  • Dun teman, G. H. (1989). Principal Components Analysis. Sage Publications, Newbury Park,California,USA.
  • Eıcholtz, G. & Barbe, R. (1961). Vocabulary development. Elementanj Schooljournal 61: 414.
  • Er, S. (2001). Comparing Three Techniques in Vocabulary Teaching with Special Emphasis on Contextual Guesswork. Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi. Gazi University.
  • Field, A. (2000). Discovering statistics using SPSS for Windozus. London-Thousand Oaks- New Delhi. Sage Publications.
  • Fromkin, V. & Rodman, R. (1.993). An Introduction to Language. Harcourt Brace Jonanovich College Publishers, New York.
  • Henson, R. K. & Roberts, J. K. (2006). Exploratory factor analysis reporting practices in published psychological research: Common errors and some comment on improved practice. Educational and Psychological Measurement, 66(3), 393-416.
  • Hirata, Y & Hirata, Y. (2007). Independent research project with web-derived corpora for language learning. The jALT CALL Journal. 3(3), 33-48.
  • Hutcheson, G., & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist. London: Sage.
  • Johns, T. (1988). Whence and whither classroom concord ancing. In T. Bongaerts, P. De Ha an, S. Lobbe, & H. Wekker (Eds.), Computer applications in language learning (pp. 9-27). Dordrecht, Tlie Netherlands: Foris.
  • Johns, T. (1990) 'From Printout to Handout: Grammar and Vocabulary Teaching in the Context of Data- driven Learning', CALL Austria 10,14-34.
  • Johns, T. (1991). "'Should you be persuaded": two samples of data-driven learning materials' in T. Johns & P. King (eds.) Classroom Concordancing ELR Journal 4. University of Birmingham.
  • Kaiser, H.F. (1974). An index of factorial simplicity. Psychometrika, 39, 31-6.
  • Kennedy, C. & Miceli, T. (2001). An evaluation of intermediate students' approaches to corpus investigation. Language Learning & Technology, 5(3), 77-90. [Online] Retrieved on 13-Apri-2008 http://llt.msu.edu/vol5num3/kennedymiceli/
  • Kıvanç, A. Z. (2003). Effects of cognitive styles, contextualised and decontextualised vocabulary teaching techniques and learning strategies on EFL vocabulary. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara University.
  • Kurtul, K. (1999). Bağlamda Sözcük Öğretimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi.
  • Madeleinekenning, M. (2000). Concordancing and comprehension: preliminary observations on using concordance output to predict pitfalls. ReCALL, 12 (2): 157-169.
  • Mindt, D. (1996). 'English corpus linguistics and the foreign language teaching syllabus' in J. Thomas and M. Short (eds.) Using Corpora for Language Research, (pp. 232-247). London: Longman.
  • Pallant, J. (2001). SPSS survival manual. Maidenhead, PA: Open University Press.
  • Read, J. (1998). Validating a test to measure depth of vocabulary knowledge. In A. J. Kunnan (Ed.), Validation in language assessment: Selected papers from the Seventeeth Language Testing Research Colloquium, Long Beach (pp. 41-60). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sinclair, J. & Renouf, A. (1988). A lexical syllabus for language learning. In: M. McCarthy & R. A. Carter. (Eds.), Vocabtdnry and language teaching. (140-160). New York: Longman.
  • Stevens, V. (1995). Concordancing with language Learners: Why? When? What? CAELL Journal, 6,2: 2-10.
  • Sun, H. C., & Wang, C. Y. (2003). Concordancers in tlie EFL Classroom: Cognitive Approaches and Collocation Difficulty. Computer Assisted Language Learning, 16(1), 83-94.
  • Supatranont, P. (2005). AComparisonof the Effects of die Concordance-Based and the Conventional Teaching Methods on Engineering Students' English Vocabulary Learning. Unpublished Doctoral Dissertation. Graduate School Chulalongkorn University.
  • Wesche, M. & T. Paribakht. (1996). Assessing vocabulary knowledge: depth vs. breadth. Canadian Modern Language Review, 53 (1): 13-40.
  • West, M. (1953). A General Service List of English Words. Longman, London.
  • Widdowson, H. (1990). Aspects of Language Teaching. Oxford: Oxford University Pres.
  • Willis, D. (1990). The Lexical Syllabus: A New Approach to Language Teaching. London: HarperCollins.
  • Yip, V. (1994), 'Grammatical consciousness-raising and learn ability'. In Odlin, T. (ed.) Perspectives on Pedagogical Grammar, (pp. 123-138). Cambridge: Cambridge University Press.
APA celik s, KESER H (2010). Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. , 184 - 198.
Chicago celik serkan,KESER Hafize Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. (2010): 184 - 198.
MLA celik serkan,KESER Hafize Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. , 2010, ss.184 - 198.
AMA celik s,KESER H Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. . 2010; 184 - 198.
Vancouver celik s,KESER H Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. . 2010; 184 - 198.
IEEE celik s,KESER H "Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi." , ss.184 - 198, 2010.
ISNAD celik, serkan - KESER, Hafize. "Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi". (2010), 184-198.
APA celik s, KESER H (2010). Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 35(158), 184 - 198.
Chicago celik serkan,KESER Hafize Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim 35, no.158 (2010): 184 - 198.
MLA celik serkan,KESER Hafize Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, vol.35, no.158, 2010, ss.184 - 198.
AMA celik s,KESER H Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim. 2010; 35(158): 184 - 198.
Vancouver celik s,KESER H Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim. 2010; 35(158): 184 - 198.
IEEE celik s,KESER H "Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi." Eğitim ve Bilim, 35, ss.184 - 198, 2010.
ISNAD celik, serkan - KESER, Hafize. "Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi". Eğitim ve Bilim 35/158 (2010), 184-198.