Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 261 - 276 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi

Öz:
Bu çalışmada sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarının a) cinsiyet, b) bölümler, c)sınıflar, d) aile meslekleri ve e) ailenin yaşadığı yer değişkenlerine göre ne derecede etkiliolduğu analiz edilmiştir. Çalışma, YYÜ, Eğitim Fakültesi 2008-2009 eğitim öğretimyılında 6 birinci sınıf, 5 tane diğer sınıfa (Fen Edebiyat mezunu ve formasyon öğrencisi)uygulanmıştır. Anket yöntemiyle toplanan veriler SPSS paket programında t-testi ve tekyönlü varyans analizi yapılarak analiz edilmiştir. 32 maddeden oluşan 5’li likert tipianketin güvenilirlik katsayısı α 0,91 dır. Analiz sonuçlarına göre öğretmen davranışları ilecinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sevilendavranışlar kötü fiziki mekânları, araç gereç yokluğunu telafi edebilirken, sevilmeyendavranışlar gayretli öğrencileri, güzel fiziki mekânları ve pahalı ders materyallerini etkisizhale getirebilmektedir. Bu da dolayısıyla öğrencilerin başarılı veya başarısız olmalarınaetki etmektedir. Bu nedenle, öğretmenlerde bulunması gereken özellikler üç temel alanlaeş değer tutulmalıdır.
Anahtar Kelime: davranış öğretmen eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

An analysis of students’ views of liked and disliked teacher behaviours

Öz:
This study analyses students’ views of liked and disliked behaviours in relation to a) sex,b) departments, c) classes, d) family jobs e) and families’ house location variables. Thestudy was applied to 6 first year classes from the Education Faculty and 5 other classesfrom the Arts and Sciences Faculty in 2008-2009 at YYU. The collected data wasanalysed in SPSS using t-test and one way variance analysis. The validity of thequestionnaire consisting of 32 items α 0, 91. According to findings there are significantrelations between the sexes, departments, classes and teachers’ behaviours. It suggeststhat the liked behaviours can compensate bad places and the lack of materials; the dislikedbehaviours can worsen students’ eager, good places and expensive materials. It eventuallyaffects the students’ successes positively or negatively. Hence, the required features ofteachers can be annexed to teachers’ major fields.
Anahtar Kelime: teacher education behavior

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adelman, G., Jenkins, D., & Kemmis, S. (1984). “Rethinking Case Study”, in Bell, J. et al. (eds.) Conducting Small-Scale Investigations in Educational Management,: 93-102, London, P. C. Publications.
  • Ashton, P.T., ve Webb, R.B., (1986) Making a difference: Teachers’ sense of efficacy and student Achievement. New York, Longman.
  • Aydın, A. (2009) Eğitim Sevgidir, Ankara, Pegem.
  • Bacanlı, H., (2000). Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Başar, H., (1999). Sınıf Yönetimi, Sayı, 118, İstanbul, M.E.B. Yayınları.
  • Block, D., (1997). “Learning by Listening to Language Leachers”, System, Vol. 25, No.3, 347-360.
  • Celep, C., (2004). Meslek Olarak Öğretmenlik, Ankara, Anı.
  • Demirel, Ö. ve diğerleri., (2009). Eğitim Bilimine Giriş, 3. Baskı, Ankara, Pegem.
  • Erden, M.,ve Akman, Y., (1995). Eğitim Psikolojisi, Ankara, Arkadaş Yayınları.
  • Ergün, M. ve Duman, T., (2000). “ Kritik Durumlarda Öğretmen Davranışları”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 145, MEB, 3-14, Yayımlar Dairesi Başkanlığı.
  • Fidan, N., (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Kadıoğlu, Matbaası.
  • Fontana, D., (1985). Classroom Control, The British Psychological Society, London, BPS ve Methuen.
  • Güçlü, N., (2000). “Öğretmen Davranışları”, Millî Eğitim, Sayı 147, MEB, 21-23.
  • Kelly, G., (1955). The Psychology of Personal Constructs, Vol.1 and 2, New York, Norton.
  • Küçükahmet, L., ve diğerleri (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Özden, Y., (2008). Öğrenme ve Öğretme, Ankara, Anı.
  • Reed, A.J.S., ve Bergeman, V. E., (1992). In the Classroom: An Introduction to Education on Guilford, C T: the Dushkin Publishing Group.
  • Robson, C., (1995). Real World Research, London, Routledge. Sanford, J. P., ve Emmer, E., (1988). Understanding Classroom Management, New Jersey, Prentice Hall, 57.
  • Senemoğlu, N., (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Sönmez, V., (2004). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara, Anı.
  • Stake, R. E., (1995). The Art of Case Study, London, Sage Publications.
  • Şişman, M., (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, Pegem.
  • Wragg, E. C., (1993). Class Management, London, Roudledge.
  • Yücel, C., (2004). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar”, Meslek Olarak Öğretmenlik, 1-22, Ankara, Anı.
APA GURBETOĞLU A, Tomakin E (2011). Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. , 261 - 276.
Chicago GURBETOĞLU ALİ,Tomakin Ercan Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. (2011): 261 - 276.
MLA GURBETOĞLU ALİ,Tomakin Ercan Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. , 2011, ss.261 - 276.
AMA GURBETOĞLU A,Tomakin E Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. . 2011; 261 - 276.
Vancouver GURBETOĞLU A,Tomakin E Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. . 2011; 261 - 276.
IEEE GURBETOĞLU A,Tomakin E "Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi." , ss.261 - 276, 2011.
ISNAD GURBETOĞLU, ALİ - Tomakin, Ercan. "Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi". (2011), 261-276.
APA GURBETOĞLU A, Tomakin E (2011). Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 261 - 276.
Chicago GURBETOĞLU ALİ,Tomakin Ercan Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.1 (2011): 261 - 276.
MLA GURBETOĞLU ALİ,Tomakin Ercan Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.1, 2011, ss.261 - 276.
AMA GURBETOĞLU A,Tomakin E Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(1): 261 - 276.
Vancouver GURBETOĞLU A,Tomakin E Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(1): 261 - 276.
IEEE GURBETOĞLU A,Tomakin E "Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.261 - 276, 2011.
ISNAD GURBETOĞLU, ALİ - Tomakin, Ercan. "Sevilen ve sevilmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/1 (2011), 261-276.