Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği

Yıl: 2011 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 115 - 136 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği

Öz:
Bu çalışma, genel İngilizce yaklaşımına alternatif olarak,andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli meslekiİngilizce eğitimi programının, ilgi ve iş alanları bilinen ve bir mes- lek edinmek için Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesindeeğitime devam eden genç yetişkinlere uygulamak amacıyla gerçek- leştirilmiştir. Çalışma grubu, deney ve kontrol grubu olarak ikiyebölünmüş olan toplam 43 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubu- na andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli ve özelamaçlı mesleki İngilizce eğitim programı; kontrol grubuna ise fa- kültede normal eğitim programında ‘Headway’ seviye kitapları se- risi ile devam eden genel İngilizce eğitim programı deney grubu- nun eğitim programında yer alan yapılar ve kelimelerle desteklen- miş olarak uygulanmıştır. Programa paralel olarak hazırlanan sı- nav, program öncesi ve sonrasında öğrencilere uygulanmıştır.Araştırma sonunda her iki grubun da sınavdan aldıkları puanlarınyükseldiği; ancak deney grubunun başarısının kontrol grubununbaşarısından daha yüksek olduğu ve gruplar arasındaki bu farkınistatistiksel olarak 0.05 düzeyinde manidar olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime: probleme dayalı öğrenme polis akademisi öğretim programı ingilizce eğitimi polis akademisi öğrencileri sınav başarısı andragoji öntest sontest deneyleri mesleki ingilizce özel amaçlı ingilizce öğretimi yabancı dil öğrenimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Efficiency of a problem based English for Specific purposes (ESP) training program enhanced by the principles of An- dragogy for Turkish National Police Academy students

Öz:
As an alternative to general English programs, this study wasconducted to implement a problem based English for SpecificPurposes (ESP) training program enhanced by the principles ofandragogy to cadets of Turkish National Police Academy whohave professional aims and interests in common. Cadets, who weredivided into two groups as experimental and control group, arecomposed of a total of 43 students. The problem- based ESP train- ing program enhanced by andragogical principles was applied toexperimental group. The topics of ‘Headway’ level books withinthe regular curriculum going on in the faculty which were supple- mented with the vocabulary and grammar items of the trainingprogram of experimental group were applied to control group. Thetest prepared in parallel to the program was applied to cadets aspre-test and post-test. At the end of the research, the test scores in- creased in both groups, but the success of the experimental groupwas higher than the success of the control group and this differ- ence between groups was found to be statistically significant at0.05 level.
Anahtar Kelime: andragogy pretest posttest experiments vocational english english for specific purposes(esp) foreign language learning problem based learning police academy education program english education police cadets exam success

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Crystal, David, (1997), English as a Global Language, Cambridge University Press.
  • Demirel, Özcan, (2007), Yabancı Dil Sorunu, http://www.haberakademi.net/default.asp?inc= haberoku&hid=3676 adresinden 09.10.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Dudley-Evans, Tony, (1998), Developments in English for Specific Purposes: a multi-disciplinary approach, Cambridge University Press.
  • Ekiz, Durmuş, (2003), Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hmelo-Silver, Cindy, (2004), “Problem Based Learning; what and how do students learn?”, Educational Psychology Review, Vol.16 No. 39, ss.235-263.
  • Hutchinson, Tom ve Waters Alan, (2008), English for Specific Purposes, a Learning-Centred Approach, Cambridge University Pres, ss.3-25.
  • İşeri, Kamil, (1996), “Dilin Kazanımı ve Yabancı Dil Öğretimi”, Dil Dergisi, Ankara Yayınları, sayı: 43, ss.21-27.
  • Kachru, Braj B., (1992). “Teaching Word Englishes”, TESOL Quartely; ss.358,369.
  • Kemmis, Stephen, (1988), “Action Research, Educational Research, Methodology and Measurement”, An International Handbook, Ed. John P. Keeves. Pergomon Press.
  • Knowles, Malcolm, (1996), Yetişkin Öğrenenler: Göz Ardı Edilen Bir Kesim, (çev. Serap Ayhan). A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Köklü, Nilgün, (1993), “Eylem Araştırması”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Der- gisi, Cilt. 26, Sayı. 2, ss.357-366.
  • Paker, Turan, (2007), “Çal bölgesindeki okullarda İngilizce öğretiminin sorunları ve çözüm önerileri”, Çal Sempozyumu, Pamukkale Üniver- sitesi, Denizli, 01-03 Eylül 2006. B. Topuz, R. Urhan ve M.A. Gülel (editörler). 21. Yüzyıla Girerken Geçmişten Günümüze Çal Yöresi: Baklan, Çal, Bekilli. Çal Yöresi Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Yayını: 3, Denizli: 684-690.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (1998). Tebliğler Dergisi, 2492, 1013.
  • Torp, Linda, (1997), “What is Problem-Based Learning?”, Wingspread Journal, Web Edition, ss.1-5.
APA AKIN G (2011). Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. , 115 - 136.
Chicago AKIN GÜLDEN Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. (2011): 115 - 136.
MLA AKIN GÜLDEN Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. , 2011, ss.115 - 136.
AMA AKIN G Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. . 2011; 115 - 136.
Vancouver AKIN G Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. . 2011; 115 - 136.
IEEE AKIN G "Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği." , ss.115 - 136, 2011.
ISNAD AKIN, GÜLDEN. "Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği". (2011), 115-136.
APA AKIN G (2011). Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. Polis Bilimleri Dergisi, 13(1), 115 - 136.
Chicago AKIN GÜLDEN Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. Polis Bilimleri Dergisi 13, no.1 (2011): 115 - 136.
MLA AKIN GÜLDEN Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. Polis Bilimleri Dergisi, vol.13, no.1, 2011, ss.115 - 136.
AMA AKIN G Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. Polis Bilimleri Dergisi. 2011; 13(1): 115 - 136.
Vancouver AKIN G Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği. Polis Bilimleri Dergisi. 2011; 13(1): 115 - 136.
IEEE AKIN G "Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği." Polis Bilimleri Dergisi, 13, ss.115 - 136, 2011.
ISNAD AKIN, GÜLDEN. "Polis Akademisi öğrencileri için andragojik ilkelere göre geliştirilmiş problem temelli mesleki ingilizce eğitimi programının etkililiği". Polis Bilimleri Dergisi 13/1 (2011), 115-136.