Yıl: 2011 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 167 - 184 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi

Öz:
Bu çalışma ilköğretim fen ve teknoloji ile matematik öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme yöntemleri konusundaki yeterlik düzeylerini ölçmeye yarayan bir ölçeğin geliştirilmesini ve öğretmenlerin bu yöntemlerle ilgili yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Niğde il, ilçe ve köylerinde görev yapan 272 öğretmenle bir tarama çalışması yapılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ölçme-değerlendirme yöntemleri konusundaki yeterliklerinin 4 boyut oluşturduğunu bunların (1) Yeni, (2) Öğrencilerin Kavramsal Becerilerini Tespite Yönelik, (3) Öğrencilerin Kendilerine Yönelik ve (4) Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerindeki yeterlikler olduğunu; öğretmenlerin bu boyutlardaki yeterlikleri karşılaştırıldığında kendilerini en çok yeterli gördükleri boyutların sırasıyla 4., 1., 3. ve 2. faktörler olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Development of elementary scıence and mathematıcs teachers’ competence ın measurement and evaluatıon scale

Öz:
This study aims to develop a scale to measure elementary science and mathematics teachers’ competence in measurement and evaluation methods and assess teachers’ proficiency levels on these methods. A survey with 272 teachers in Niğde city, town and village showed that the teachers competence on the methods formed four dimensions: (1) New, (2) Those assessing the conceptual abilities students, (3) Those intended for students, and (4) Traditional. When the competence in these factors were compared, it was also found that the teachers see themselves more adequate in the fourth, first, and third dimensions, but less adequate in the second dimension.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA EKİNCİ H, KÖKSAL E (2011). İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. , 167 - 184.
Chicago EKİNCİ Hülya Yıldırım,KÖKSAL E. Ayşe İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. (2011): 167 - 184.
MLA EKİNCİ Hülya Yıldırım,KÖKSAL E. Ayşe İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. , 2011, ss.167 - 184.
AMA EKİNCİ H,KÖKSAL E İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. . 2011; 167 - 184.
Vancouver EKİNCİ H,KÖKSAL E İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. . 2011; 167 - 184.
IEEE EKİNCİ H,KÖKSAL E "İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi." , ss.167 - 184, 2011.
ISNAD EKİNCİ, Hülya Yıldırım - KÖKSAL, E. Ayşe. "İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi". (2011), 167-184.
APA EKİNCİ H, KÖKSAL E (2011). İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 167 - 184.
Chicago EKİNCİ Hülya Yıldırım,KÖKSAL E. Ayşe İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 19, no.1 (2011): 167 - 184.
MLA EKİNCİ Hülya Yıldırım,KÖKSAL E. Ayşe İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.19, no.1, 2011, ss.167 - 184.
AMA EKİNCİ H,KÖKSAL E İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2011; 19(1): 167 - 184.
Vancouver EKİNCİ H,KÖKSAL E İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2011; 19(1): 167 - 184.
IEEE EKİNCİ H,KÖKSAL E "İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19, ss.167 - 184, 2011.
ISNAD EKİNCİ, Hülya Yıldırım - KÖKSAL, E. Ayşe. "İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 19/1 (2011), 167-184.