Yıl: 2011 Cilt: 0 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 1 - 19 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)

Öz:
Bu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarını metafor yoluyla belirlemektir. Araştırma evrenini Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği 1. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Nitel özellik taşıyan bu araştırmaya katılanlardan, “coğrafya …………. gibidir; çünkü……………. cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgularımıza göre araştırmaya katılan 130 öğrenci toplam 52 metafor geliştirmiştir. Bu metaforlar 10 kategoride toplanmaktadır. Bu kategorilerden sırasıyla şu 4’ü tüm metaforların yaklaşık %75’ini temsil etmektedir: 1.Yönlendirici ve yol gösterici olarak coğrafya. 2. Yaşam ve yaşam kaynağı olarak coğrafya. 3.Tamamlayıcı öğelerin birleşimi olarak coğrafya. 4.Yaşanılan yer, mekân olarak coğrafya. Bu durum öğrencilerin coğrafya bilgilerinin ve algılarının genel olarak olumlu olmakla birlikte, çağdaş coğrafi bakış açısından nispeten uzak olduklarını göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA Geçit Y, GENÇER G (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). , 1 - 19.
Chicago Geçit Yılmaz,GENÇER Gülşah Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). (2011): 1 - 19.
MLA Geçit Yılmaz,GENÇER Gülşah Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). , 2011, ss.1 - 19.
AMA Geçit Y,GENÇER G Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). . 2011; 1 - 19.
Vancouver Geçit Y,GENÇER G Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). . 2011; 1 - 19.
IEEE Geçit Y,GENÇER G "Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)." , ss.1 - 19, 2011.
ISNAD Geçit, Yılmaz - GENÇER, Gülşah. "Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)". (2011), 1-19.
APA Geçit Y, GENÇER G (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 0(23), 1 - 19.
Chicago Geçit Yılmaz,GENÇER Gülşah Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ 0, no.23 (2011): 1 - 19.
MLA Geçit Yılmaz,GENÇER Gülşah Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, vol.0, no.23, 2011, ss.1 - 19.
AMA Geçit Y,GENÇER G Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ. 2011; 0(23): 1 - 19.
Vancouver Geçit Y,GENÇER G Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği). MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ. 2011; 0(23): 1 - 19.
IEEE Geçit Y,GENÇER G "Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)." MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 0, ss.1 - 19, 2011.
ISNAD Geçit, Yılmaz - GENÇER, Gülşah. "Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği)". MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ 23 (2011), 1-19.