İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme

Yıl: 2011 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 62 - 93 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme

Öz:
Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmenliği üçüncü sınıfta yer alan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Dersi kapsamında; öğretmen adaylarının anlamakta zorluk çektikleri konular ile ilgili atık maddelerden öğretim materyalleri geliştirmektir. Araştırma 2009- 2010 güz yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfta öğrenim gören 54 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Materyallerin tasarlanması ya da geliştirilmesinden önce ve sonra öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Hazırlanan materyallere yönelik elde edilen bulgular 16 grup başkanı öğretmen adayı ile yapılan mülakatlarla da desteklenmiştir. Örneklem ile yürütülen materyal tasarımlarından elde edilen bulgulara dayalı olarak; çevre kirliliği oluşturan atık maddelerden görsel öğretim materyalleri tasarlanmıştır. Adı geçen kitapların revize edilmesi sırasında, aday öğretmenler tarafından tasarlanan ya da geliştirilen materyaller dikkate alınabilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

The development materials from substances waste for some topics in Science and Technology textbook for primary

Öz:
The aim of study is to develop instructional materials from substances waste in which students teachers have problems to learn, taught in Instructional Technology and Materials Course at the third year of primary science teacher education program. The study was carried out with 54 primary science student teachers attending primary science teacher education program in Ahi Evran University Faculty of Education, in the fall term of the 2009-2010 academic year. Material design or development of prospective teachers' views were taken before and after. The findings from the material prepared were supported by the data obtained from the interviews conducted with 16 head student teachers. It was concluded that, based on the findings obtained from the material design the environmental pollution by waste products are designed for visual teaching materials. Can be taken into account the materials designed or developed by nominated teacher, during revised to be name of last books.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Başaran, İ.E. (1993). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi (1. baskı).
  • Duru, M.K., & Gürdal, A. (2002). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara: V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi.
  • Güven, S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Kazandırdığı Yeterlilikler Yönünden Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 2.
  • Karamustafaoğlu, O., Yaman, S., & Karamustafaoğlu, S. (2005). Fen ve teknoloji eğitiminde öğrenme ve öğretim materyalleri. (F. Kesercioğlu ve M. Aydoğdu (Eds)), İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2004). İlköğretim ve Ortaöğretim Düzeyinde Öğretim Programları Tasarımı Projesi.Yalova: Hizmet İçi Eğitim Seminerleri. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı. (1. Baskı). Ankara: Evren Yayıncılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2008). 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (1. Baskı). Ankara: Tuna Matbaacılık AŞ.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı (3. Baskı).. Ankara: İmpress.
  • Saka, A., & Akdeniz, A.R. (2006). Genetik konusunda bilgisayar destekli materyal geliştirilmesi ve 5E modeline göre uygulanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology, TOJET, 5(1), 129-135.
  • Şahin, Y.T., & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, E., Dilber, R., Alver, B., Aksakallı, A., & Karaman, İ. (2006). "Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme" dersinin öğrenci açısından önemine yönelik bir araştırma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 113-119.
  • Taba, H. (1962). Curriculum Development: Theory and Practice. (Brace & World). New York: Harcourt.
  • Taner, M.S. (2007). Plastik ve bilinen en kansorejen madde dioksin. Doğa ve Çevreyi Koruma Derneği. İndirildi (12.12.2010). http://dogader.org/index.php/bilgi/80-plastik-ve-bilinen-en-kanserojen-madde-dioksin
  • Tyler, R.W. (1949). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago:The University of Chicago.
  • Yanpar, T., (2007).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık (8.baskı).
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 163, 104-119.
APA AYDIN A (2011). İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. , 62 - 93.
Chicago AYDIN ABDULLAH İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. (2011): 62 - 93.
MLA AYDIN ABDULLAH İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. , 2011, ss.62 - 93.
AMA AYDIN A İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. . 2011; 62 - 93.
Vancouver AYDIN A İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. . 2011; 62 - 93.
IEEE AYDIN A "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme." , ss.62 - 93, 2011.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme". (2011), 62-93.
APA AYDIN A (2011). İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 62 - 93.
Chicago AYDIN ABDULLAH İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 5, no.1 (2011): 62 - 93.
MLA AYDIN ABDULLAH İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.5, no.1, 2011, ss.62 - 93.
AMA AYDIN A İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2011; 5(1): 62 - 93.
Vancouver AYDIN A İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2011; 5(1): 62 - 93.
IEEE AYDIN A "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5, ss.62 - 93, 2011.
ISNAD AYDIN, ABDULLAH. "İlköğretim Fen ve Teknoloji ders kitaplarındaki bazı konulara yönelik atık maddelerden Materyal geliştirme". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 5/1 (2011), 62-93.