“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”

Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 215 - 231 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”

Öz:
Bu çalışmada Wim Wenders sineması, içinde oluştuğu dönemin tarihsel,politik, kültürel etkenleri ışığında ele alınmıştır. Sinematografisinde önemli bir yertutan yol filmleri road movies) ve yolculuk temaları Wenders’in ilk filmlerindengünümüze kadar gelmiştir. Yönetmenin bu yaklaşımını ikonografisinden mizansene,karakterlerinden olay örgüsünün gelişimine kadar, filmlerinin biçimsel ve içerikselyapısında gözlemlemek mümkündür. Bu bağlamda Wim Wenders sinemasını, ‘zamanınakışında’ ya da boşlukta, rock müzik eşliğinde gezinen; topluma yabancılaşmış, arayışiçindeki karakterlerin/yolcuların duyarsızlık, iletişimsizlik ve Amerikan kültürüetkisindeki yollarda/mekanlarda geçen sonu belirsiz hikayelerine ait hüzünlü duyguresimleri olarak özetleyebiliriz.
Anahtar Kelime:

Konular: Beşeri Bilimler

“From ‘Paris-Texas’ to ‘Palermo Shooting’: Wim Wenders movie in the course of time or ‘Road Movies’ Along with rock music”

Öz:
In this study Wim Wenders movie has been examined under the light ofhistorical facts together with political and cultural factors of that time. Road moviesand traveling plots which take an important place in the cinematography of Wendershave come until today. It is also possible to observe the director’s approach towards thefilms from the iconography to the scenes, together with characters and developmentof story line in terms of figural and contextual structure of his films. In that regard wecan summarize WimWenders movie as gloomy emotional pictures of ambigious roadstories of alienated and undetermined characters/travellers, idling with rock musicin the course of time in stolidty and miscommunication with the influence of theAmerican culture
Anahtar Kelime:

Konular: Beşeri Bilimler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Bibliyografik
  • Arslan, Hamdi vd. (2004), Bir Wim Wenders Kitabı, İstanbul, Es Yayınları.
  • Coş, Nezih (1996), “En İyiler: Wenders ve Kluge”, 25. Kare, Sayı:14, s.33.
  • Görücü, Bülent ve Atam, Zahit (1995), “Wenders’in Yol Filmleri Üstüne”, Görüntü, Sayı: 3, s. 20-29.
  • Ertan, Engin (2000), “Kaybedenler Oteli”, Sinema, Sayı: 68, s. 61-64.
  • Ertan, Engin (2003), “Cinnete Yolculuk”, Sinema, Sayı: 100, s. 99.
  • Katz, Ephraim (1994), The Macmillan International Film Encylopedia, London, Mcmillan.
  • Handke, Peter (1988), Kalecinin Penaltı Endişesi, Çev. Sunja Altınel, İstanbul, Ayrıntı Y..
  • Kaes, Anton (2003), “Yeni Alman Sineması”, Novel-S. Geofrey (der.), Dünya Sinema Tarihi, Çev. Ahmet Fethi, İstanbul, Kabalcı Yayınevi.
  • Keskin, Fatih (1995), “Alman Sineması”, 25. Kare, Sayı: 12, s. 41.
  • Künzel, Uve (1986), Wim Wenders, İstanbul, Afa Yayınları.
  • Ulusay, Nejat (2008), Melez İmgeler, Ankara, Dost Kitabevi.
  • Wenders, Wim (1998), “Wim Wenders’ten Sinema Dersleri”, Sinema, Sayı: 39, s. 97-99.
  • “Alexander Kluge-Oberhausen Manifestosunu İmzalayanlar Neler İstiyor?” Çev. Bülent Görücü, Görüntü, Sayı: 2, s. 37-41.
  • “Üç Alman Yönetmenle Söyleşi: Fassbinder, Wenders, Syberberg”, Çev. Altuğ Coşkun, Görüntü, Sayı: 1, s. 39- 46.
  • “Wenders’in Görüntüler Dünyası”, Çev. Necati Sönmez, Antrakt, Sayı: 10, s. 52-57.
  • “Nasstasja Kinski ile ‘Paris Texas’ Üstüne”, Çev. Sumru Dinçel, Videosinema, Sayı: 11, s. 91. “Videoda Bir Yönetmen: Wim Wenders”, Videosinema, Sayı: 13, s. 35.
APA LİMAN S (2010). “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. , 215 - 231.
Chicago LİMAN Sait.Ali “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. (2010): 215 - 231.
MLA LİMAN Sait.Ali “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. , 2010, ss.215 - 231.
AMA LİMAN S “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. . 2010; 215 - 231.
Vancouver LİMAN S “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. . 2010; 215 - 231.
IEEE LİMAN S "“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”." , ss.215 - 231, 2010.
ISNAD LİMAN, Sait.Ali. "“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”". (2010), 215-231.
APA LİMAN S (2010). “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, 0(29), 215 - 231.
Chicago LİMAN Sait.Ali “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi 0, no.29 (2010): 215 - 231.
MLA LİMAN Sait.Ali “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, vol.0, no.29, 2010, ss.215 - 231.
AMA LİMAN S “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi. 2010; 0(29): 215 - 231.
Vancouver LİMAN S “Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”. Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi. 2010; 0(29): 215 - 231.
IEEE LİMAN S "“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”." Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi, 0, ss.215 - 231, 2010.
ISNAD LİMAN, Sait.Ali. "“Paris-Texas”tan “Palermo’da Yüzleşme”ye: Zamanın akışında Wim Wenders sineması ya da rock müzik eşliğinde “Road Movies”". Kebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisi 29 (2010), 215-231.