Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi
Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 249 - 262 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi
Öz: Öğretmen adayları İnternet kullanırken birçok kavram ile karşılaşmakta ve anlaşılmayankavramlar yanılgılara sebep olabilmektedir. Bu araştırmayla, öğretmen adaylarınınİnternet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarıbelirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan “Kavram TanımlayabilmeFormu” ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 156 öğretmenadayına uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda, öğretmen adaylarınınİnternet ile ilgili kavramların çoğunu kısmen anladıkları ya da o kavramlarla ilgili hiç fikriolmadığı tespit edilmiştir. Sadece “Sohbet Programları” kavramını çok iyi anladıklarısonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının anlama düzeyleri ve kavramyanılgıları bazı değişkenler açısından incelenmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
The determining teacher candidates’ levels of understanding some concepts and misconceptions on internet
Öz: Teacher candidates come across many concepts while using the Internet and the conceptswhich are not understood may lead to misconceptions. With this study, teachercandidates’ comprehension levels of some concepts about the Internet and misconceptionswere tried to be determined. The research data was obtained by administering theprepared form of “Concept Defining” to 156 teacher candidates studying at Ahi EvranUniversity Education Faculty. The findings revealed that the teacher candidatesunderstand most of the internet partially or they have the idea about these concepts. Theresults also showed that they only understand “Chat Programs” very well. In addition tothese results, the teacher candidates’ levels of understanding some concepts and theirmisconceptions were examined in term of some variables.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Baki, A. (1999). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
- Brad, R. (1994). Eleştirel Düşünme Becerilerini Öğretme. (Çev: Güzin Büyükkurt). Eğitim ve Bilim, 18 (91):45-49.
- Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2000). Research Methods in Education. 5th ed. London, New York: Routledge Falmer.
- Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). “Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Kavram Yanılgıları Teşhis Testinin Geliştirilmesi ve Uygulanması”. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM
- Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 4. Baskı: Asil Yayın.
- Kaptan, S. (1998), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
- Karaer, H. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Madde Konusundaki Bazı Kavramların Anlaşılma Düzeyleri İle Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi (15) Sayı:1.
- Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 9. Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 12. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Morgil, İ. ve Yılmaz, A. (2001). Kimya Eğitiminde Farklı Madde Türlerinin Psikometrik Özellikleri ve Öğrenci Başarısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20: 111-116
- Özdener, N. (2007). A comparison of the misconceptions about the time-efficiency of algorithms by various profiles of computer-programming students. Elsevier 51 (2008) 1094-1102
- Rowell, A. J., Dawson, C. J. ve Harry, L. (1990). Changing Misconceptions: achallenge to science education. International Journal Science Education. 12, 2, 167-175
- Stepans, J. (1996). Targeting Students' Science Misconceptions: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model. Riverview, Fla.: Idea Factory
- Terry, C. Jones, G. ve Hurford W. (1985). Children's conceptual understanding of forces and equilibrium. Physics Education. 20, 162–165
- Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Gördükleri Konulardaki Kavramları Günlük Yaşamda İlişkilendirme Düzeyleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. İzmir: Ege Üniversitesi.
- Ülgen, G. (2004). Kavram Geliştirme Kuranlar ve Uygulamalar. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık
- White, R. T. (1993). Learning Science Oxford: Blackwell Publishers.
- Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (1) Sayı:13.
- Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
APA | Başarmak U, GELİBOLU F (2010). Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. , 249 - 262. |
Chicago | Başarmak Uğur,GELİBOLU Fikret.Mehmet Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. (2010): 249 - 262. |
MLA | Başarmak Uğur,GELİBOLU Fikret.Mehmet Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. , 2010, ss.249 - 262. |
AMA | Başarmak U,GELİBOLU F Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. . 2010; 249 - 262. |
Vancouver | Başarmak U,GELİBOLU F Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. . 2010; 249 - 262. |
IEEE | Başarmak U,GELİBOLU F "Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi." , ss.249 - 262, 2010. |
ISNAD | Başarmak, Uğur - GELİBOLU, Fikret.Mehmet. "Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi". (2010), 249-262. |
APA | Başarmak U, GELİBOLU F (2010). Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 249 - 262. |
Chicago | Başarmak Uğur,GELİBOLU Fikret.Mehmet Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.3 (2010): 249 - 262. |
MLA | Başarmak Uğur,GELİBOLU Fikret.Mehmet Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.3, 2010, ss.249 - 262. |
AMA | Başarmak U,GELİBOLU F Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(3): 249 - 262. |
Vancouver | Başarmak U,GELİBOLU F Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(3): 249 - 262. |
IEEE | Başarmak U,GELİBOLU F "Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.249 - 262, 2010. |
ISNAD | Başarmak, Uğur - GELİBOLU, Fikret.Mehmet. "Öğretmen adaylarının internet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgılarının belirlenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2010), 249-262. |