Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri
Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 65 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri
Öz: Araştırma, Kırşehir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler ÖğretmenliğiAnabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ders çalışırkenkullandıkları öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, varolanbir durumu betimlemeyi amaçlayan tarama modeli bir çalışma yürütülmüştür.Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler,örneklemini ise 2009–2010 eğitim-öğretim yılının güz döneminde Kırşehir EğitimFakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenimgörmekte olan öğretmen adayları 176’sı kız ve 218’i erkek 394 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada, likert tipi beşli bir ölçek kullanılmış ve veriler üzerinde SPSS 15 paketprogramıyla yüzde, frekans, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyonu analizleriyapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının kullandıklarıbazı öğrenme stratejilerinin, cinsiyet, öğretim durumu ve öğrenim gördükleri sınıfdüzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur
Anahtar Kelime: Konular:
Pre-Service social science studies students’ use of learning stragjies
Öz: This research was done in order to determine the learning strategies which use studyinglesson of teacher candidates who were ElemantarySocial Studies teacher trainingdepartment of Kırşehir Faculty of Education.For this purpose, the scannig model that anexisting state of aims to describe a study was conducted..Population of the study consistedof the students of Ahi Evran University and 394 students,178 girls and 218 boys attendingteacher candidates who were Elemantary Social Studies teacher training department ofKırşehir Faculty of Education fall semesterof the 2009-2010 academic year were thesubject of study. In the study, a five likert type scale used and on the data packet with theprogram SPSS 15 percent, frequency, t-test, ANOVA and Pearson correlation analysiswas made. As a result of study, it had been found that there are some meaningfuldifferences in learning strategies of Social Studies teacher candidates in terms of their,gender,educational status and according to grade of their study showed.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Açıkgöz, K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir:Eğitim Dünyası Yayınları.
- Duman, B (2004) Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık
- Erden,M(1997). Sosyal Bilgiler Öğretimi.Ankara:Alkım Yayınevi.
- Güven, M. (2004), Öğrenme Stilleri ile Stratejileri Arasındaki İlişki, Eskişehir
- Hamurcu,H(2002), Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri,Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,23:127-134
- Karasar, N (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara:Nobel Yay.
- Küçükahmet,L(2008). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara:Nobel Yay.
- Mayer. Richard E (1988)."Learning Strategies: An overview" Learning and study strategies. San Diego, California; Academic press. Inc, , s.14
- Özer, B. (2002 ).Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, (29-31 Mayıs 2002) tarihli “2000’li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme” Birinci Sempozyumu’nda bildiri olarak sunulmuştur.
- Senemoğlu,N, (2007).Gelişim Öğrenme ve Öğretim.Kuramdan uygulamaya, Ankara: Gönül Yayıncılık
- Sübaşı, Güzin (2000), Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri, Sayı:146. http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/subasi.htm adresinden 02.05.09 tarihinde indirilmiştir.
- Tatar,E ve Tatar,E.(2007). Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim, Journal of Qafqaz University, 20/13-20.ss:126-130.
- Tay, B., (2005), “Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri”, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı:1, ss.: 209-225
- Tomal,N (2008) Ortaöğretim 9.Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları,Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,Aralık,ss:113-127
- Tunçer, B.K ve GÜVEN,B(2007). Öğrenme Stratejileri Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Hatırda Tutma Düzeyleri ve Derse İlişkin Tutumları Üzerindeki Etkisi Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt:IV, Sayı:II, 1-20
- Weinstein,C.E.and Mayer, R.E.(1983). The Teaching of Learning Strategies.Innovation Abstracts Vol:5, No:32, November 4.
- Yesilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
APA | Çelikkaya T (2010). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. , 65 - 84. |
Chicago | Çelikkaya Tekin Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. (2010): 65 - 84. |
MLA | Çelikkaya Tekin Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. , 2010, ss.65 - 84. |
AMA | Çelikkaya T Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. . 2010; 65 - 84. |
Vancouver | Çelikkaya T Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. . 2010; 65 - 84. |
IEEE | Çelikkaya T "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri." , ss.65 - 84, 2010. |
ISNAD | Çelikkaya, Tekin. "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri". (2010), 65-84. |
APA | Çelikkaya T (2010). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 65 - 84. |
Chicago | Çelikkaya Tekin Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.3 (2010): 65 - 84. |
MLA | Çelikkaya Tekin Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.3, 2010, ss.65 - 84. |
AMA | Çelikkaya T Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(3): 65 - 84. |
Vancouver | Çelikkaya T Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(3): 65 - 84. |
IEEE | Çelikkaya T "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.65 - 84, 2010. |
ISNAD | Çelikkaya, Tekin. "Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kullandıkları öğrenme stratejileri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2010), 65-84. |