Yıl: 2011 Cilt: 40 Sayı: 189 Sayfa Aralığı: 71 - 86 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)

Öz:
Araştırmada coğrafya programında önerilen ölçme ve değerlendirme araçlarının, coğrafya öğretmenleri tarafından uygulanma durumları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Kırşehir merkez ortaöğretim okullarında görev yapan 25 coğrafya öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, coğrafya öğretmenlerinin kendilerini daha yeterli olarak gördükleri geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanmada karşılaştıklarını belirttikleri sorunların başında sınıfların kalabalık oluşu, maliyet ve zaman yetersizliği gelmektedir. Ayrıca öğretmenler, çoktan seçmeli testleri, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına tercih etmelerinin temel nedenini Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) olarak belirtmişlerdir. Araştırmadaki diğer sonuçlar dikkate alındığında, öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının kullanımı ve hazırlanması konusunda acilen hizmet içi eğitime ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelime: ölçme ve değerlendirme coğrafya ölçme araçları coğrafya öğretmenleri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The usage of the assessment tools by geography teachers (Kırşehir example)

Öz:
In this study, the usage of the assessment tools which were suggested in the geography curriculum, by geography teachers was aimed to be described. With this aim, semi-structured interviews were conducted with twenty five geography teachers who work in the secondary schools in Kırşehir. The results show that geography teachers seem to prefer mainly using the traditional assessment tools which they feel confident with. Teachers also stated that they prefer using traditional assessment tools to alternative assessment tools due to the problems such as; overcrowded classes, cost and lack of time. Furthermore, for teachers, ÖSS (Examination of Student Selection) seems to lead up teachers to prefer multiple choice tests to alternative assessment tools. When the other results are taken into consideration, there seems an urgent need for in-service teacher training in the preparation and use of the alternative assessment tools.
Anahtar Kelime: geography instruments geography teachers assesment and evaluation

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Öğesinin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi. Adana
  • Bryman, A. (2001) Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
  • Candur, F. (2007). Öğretmenlerin Fen ve Teknoloji Öğretimi, Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Yöntemleri ve Bu Yöntemlerin Öğretim Sürecindeki Önemi Hakkındaki Düşüncelerinin Belirlenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi. Ankara
  • Demiralp, N. ve Öztürk, M. (2007). ‘Coğrafya Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri’, (Ed: Karabağ, S. ve Şahin, S)., Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Kitapevi, Ankara
  • Eğri G. (2006). Coğrafya Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Yapabilme Yeterlilikleri, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Gelbal,S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, H. U. Journal of Education 33: 135-145.
  • Hammersley, M. (1992) What’s Wrong with Ethnography: Methodological Explorations. London: Routledge.
  • Köse, E. (2008). ‘Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Planlanması’.(Ed: Karip, E.) Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayınları, Ankara
  • Lambert, D. (1997). ‘ Assessment in geography’ , Tilbury, D. And Williams, M.(edt.) Teaching end learning in Geography, London: Rentledge
  • MEB (2005). EARGED ÖBBS Projesi (Bilgisayar ve İngilizce Okuryazarlığı) 2004 Uygulama Raporları.
  • MEB (2005). EARGED PISA Projesi 2003 Uygulaması Ulusal Raporu
  • MEB (2005). ‘Coğrafya Dersi Öğretim Programı’ Talim ve Terbiye Kurulu, Ankara
  • MEB (2007). EARGED ÖBBS Projesi (Türkçe, Matematik, Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler) 2005 Uygulama Raporları
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları. Ankara
  • Semerci, Ç. (2007). ‘Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme’ (Ed: Karip, E.) Ölçme ve Değerlendirme, PegemA Yayınları, Ankara
  • Tekin, H. (1984). Eğitimde Ölçme Değerlendirme, Has-soy Matbaacılık, Ankara
  • Turgut, F. M. (1990). Eğitimde Ölçme Değerlendirme Metotları, Saydam Matbaacılık, Ankara
  • Yaşar, M. (2008). ‘Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi’. (Ed: Tekindal, S.) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: PegemA Yayınları
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1993). Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara
  • Yıldırım, A. (2006) İlköğretim Okulları ikinci Kademede ölçme Değerlendirmeye İlişkin Görüşler (Diyarbakır ve Elazığ Örneği),(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi)Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü. Elazığ
APA Karakuş U, ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç (2011). Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). , 71 - 86.
Chicago Karakuş Ufuk,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). (2011): 71 - 86.
MLA Karakuş Ufuk,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). , 2011, ss.71 - 86.
AMA Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). . 2011; 71 - 86.
Vancouver Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). . 2011; 71 - 86.
IEEE Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç "Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)." , ss.71 - 86, 2011.
ISNAD Karakuş, Ufuk - ÖZTÜRK DEMİRBAŞ, ÇAĞRI. "Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)". (2011), 71-86.
APA Karakuş U, ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç (2011). Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). Milli Eğitim, 40(189), 71 - 86.
Chicago Karakuş Ufuk,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). Milli Eğitim 40, no.189 (2011): 71 - 86.
MLA Karakuş Ufuk,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ ÇAĞRI Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). Milli Eğitim, vol.40, no.189, 2011, ss.71 - 86.
AMA Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). Milli Eğitim. 2011; 40(189): 71 - 86.
Vancouver Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği). Milli Eğitim. 2011; 40(189): 71 - 86.
IEEE Karakuş U,ÖZTÜRK DEMİRBAŞ Ç "Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)." Milli Eğitim, 40, ss.71 - 86, 2011.
ISNAD Karakuş, Ufuk - ÖZTÜRK DEMİRBAŞ, ÇAĞRI. "Coğrafya öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanım düzeyleri (Kırşehir örneği)". Milli Eğitim 40/189 (2011), 71-86.