Yıl: 2011 Cilt: 36 Sayı: 159 Sayfa Aralığı: 141 - 154 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment

Öz:
Bu araştırmanın amacı, farklı branşlardaki ilköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirmeye yönelik v düşüncelerini belirlemektir. Çalışma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Artvin İli merkez ilköğretim okullarında görev yapan 65 öğretmen ile yürütülmüştür. Örneklem, araştırmaya gönüllü olan öğretmenlerden rasgele seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış mülakatla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu çalışmada, öğretmenlerinin alternatif değerlendirme anlayışı hakkında olumlu düşüncelerinin olduğu belirlenmiştir. Fakat öğretmenlerin, alternatif değerlendirme anlayışı hakkında bilgilerinin olmaması, zamanın yeterli olmaması, sınıfların kalabalık olması ve fiziki şartların uygun olmaması gibi nedenlerden dolayı etkili bir şekilde alternatif değerlendirme tekniklerini uygulayamadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: measurement constructivist approach primary school assessment

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acat, B. and Demir, E. (2007). "Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Programlarındaki Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Görüşleri", 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Adanalı, K. (2008). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Alternatif Değerlendirme: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Eğitiminin Alternatif Değerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Algan, S. (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ölçme ve Değerlendirme Öğesinin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Anıl, D., & Acar, M. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme-Değerlendirme Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 5 (2), 44-61.
  • Aschbacher, P. R. (1991). Performance assessment: State activity, interest, and concerns, Applied Measurement in Education, 4(4), 275-288.
  • Asilsoy, Ö., (2007). Biyoloji Öğretmenleri için Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Konulu Bir Hizmet-içi Eğitim Kurs Programı Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B., (2008). Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme. Pegema Yayıncılık. Ankara.
  • Bell, B. (2000) Formative assessment and science education: a model and theorizing. In R. Millar, J. Leach and J. Osborne (Eds) Improving Science Education: the Contribution of Research, 48-61. Philadelphia: Open University Press.
  • Birgin, O. (2003). Investigation of the Application Level of a Computer Based Portfolios, Unpublished Master's Thesis, Karadeniz Technical University, Trabzon
  • Birgin, O., & Gürbüz, R. (2008) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20): 163-180.
  • Bogdan, R.C., & Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research For Education: An Introduction To Theory And Methods, 3rd ed. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Bryant, S., & Timmins, A., (2002). Portfolio Assessment: An Instructional Guide, (2.ed). Hong Kong: Department of Curriculum & Instruction, HKIEd. Childers.
  • Cowie, B., & Bell, B. (1996). Validity and formative assessment in science education, paper presented to the Symposium on Validity in Educational Assessment, Dunedin, New Zealand, 28-30.
  • Creswell, J.W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting, And Evaluating Quantitative And Qualitative Research. Upper Saddle River, Merrill Prentice Hall: New Jersey.
  • Çalık, S. (2007). "Sınıf Öğretmenlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma", 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Çimer, S.O. (2004). An Investigation Into Biology Teachers' Perceptions Of Classroom Assessment In Secondary Schools In Turkey, The University of Nottingham, School of Education, Nottingham, Unpublished EdD Thesis.
  • Çepni S, Ayas, A., Akdeniz, A.R, Özmen, H., Yiğit, N., & Ayvacı, H,.(2005) Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji-Öğretimi, Pegema Yayıncılık 4. Baskı.
  • Çepni, S. (2007), Performansların Değerlendirilmesi, In. Karip, E. (Ed.), Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, 2007,1. Baskı.
  • Daws, N., & Singh, B. (1996). Formative assessment into what extent is its potential to enhance pupils science being realized? School Science Review, 77(281), 93-101.
  • Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. (1998). Collecting and Interpreting Qualitative Materials, Sage Publication.
  • EARGED. (2008). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Türkçe Öğretmenlerinin Hizmetiçi Eğitim ihtiyaçlarının Belirlenmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Araştırma Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara.
  • Erdal, H., (2007). 2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme - Değerlendirme Kısmının İncelenmesi, (Afyonkarahisar İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Erdemir, Z. A., (2007). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Etkin Kullanabilme Yeterliklerinin Araştırılması (Kahramanmaraş Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Fourie, I., & Van Niekerk, D. (2001). Follow-Up on the Portfolio Assessment a Module in Research Information Skills; An Analysis of its Value. Education for Information, 19,107-126.
  • Gelbal, S., & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlikleri ve Karşılaştıkları Sorunlar. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve.Sorunları Sempozyumu, 12-14 Mayıs, Bakü.
  • Güven, B., & Eskitürk, M. (2007). "Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmede Kullandıkları Yöntem ve Teknikler", 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007.
  • Herman, J. L., Aschbacher, P. R., & Winters, L. (1992). A practical guide to alternative assessment. Alexandria, VA: ASCD.
  • Huerta-Macias, A. (1995). Alternative assessment: Responses to commonly asked questions. TESOL Journal, 5, 8-10.
  • Hughes, C., & Wade, W. (1996). Inspirations for Investigations in Science. Warwickshire: Scholastic.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Konusunda Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Karakuş, F., & Kösa, T. (2009) İlk Öğretim Matematik Öğretmenlerinin Yeni Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, Sayı, 181 (1).
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985) Naturalistic Inquiry, Beverly Hills, CA: Sega.
  • Marzano, R.J., Pickering, D., & McTighe, J. (2003). The changing face of educational assessment. www.ascd.org/publications/books/61193179/chapterl.html (Accessed: May 2007).
  • Metin, M., Demiryürek, G., & U. Kaim, Ö. (2007). Türkçe Öğretmenlerinin Yenilenen İlköğretim Programlarının Ölçme - Değerlendirme Anlayışı Hakkındaki Düşünceleri, III. Sosyal Bilimler Eğitim Kongresinde, 18 -20 Haziran Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Metin, M. (2008). Performans Değerlendirmenin Öğretmen Adayları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 354, 28-35.
  • Metin, M., & Demiryürek, G. (2009). Türkçe Öğretmenlerinin Yenilenen Türkçe Öğretim Programlarının Ölçme - Değerlendirme Anlayışı Hakkındaki Düşünceleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 37-51.
  • Metin, M., & Özmen, H. (2009). Öğretmenlerin Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmetiçi İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Artvin İli Örneği, Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler, 18 - 20 Kasım 2009, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Metin M. (2010). Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Hazırlanan Performans Değerlendirmeye Yönelik Hizmetiçi Eğitim Kursunun Etkililiği, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Metin, M. (2011). The examinations of teachers' attitude towards performance assessment with respect to the different variables, Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 3(3): 269-284.
  • NCTM. (1995). Assessment Standards for School Mathematics, http:// standards.nctm.org (Accessed: May 2005).
  • Özdaş, A., Tanışlı, D., Yavuzsoy-Köse, N., & Kılıç, Ç. (2007). "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Kullandıkları Değerlendirme Araç ve Yöntemlerine İlişkin Görüşleri", VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007
  • Plâke, B. S. (1993). Teacher assessment literacy: Teachers' competencies in the educational assessment of students. Mid-Western Educational Researcher, 6(1), 21-27.
  • Selvi, K. (2006), "İlköğretim Programlarının Sınıf Öğretmeni Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirmesi", Muğla Üniversitesi XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri, 18-19, Muğla: Nobel Yayınları.
  • Strauss, A. L., & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research (2nd ed.), Newbury Park, CA: Sage.
  • Şekel, S., (2007). Yeni Fen ve Teknoloji Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Işığında Değerlendirilmesi; (Gümüşhane İli Örneği) , Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şenel, T. (2008), Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İçin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmetiçi Eğitim Programının Etkililiğinin Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Van Maanen, J. (1988). Tales of The Field: On Writing Ethnography. Chicago: University of Chicago Pres
  • Winnie S. W.M (2004). Assessing elementary science learning: beyond paper and pencil assessment, Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, Volume 5, Issue 2, Article 8.
  • Wright A.W. (2001). The ABC of Assessment Alignig Assessment with instruction, The Science Teachers, NSTA, http://www.nsta.org/main/news/pdf/tst0110_60.pdf (Accessed: May 2005).
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yücel, C., Karaman, M.K., Batur, Z., Başer, A. and Karataş, A. (2006). Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri ve Programın Değerlendirilmesi, XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 12-15 Eylül. Muğla Üniversitesi, Muğla.
APA Metin M, BİRİŞÇİ S (2011). Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. , 141 - 154.
Chicago Metin Mustafa,BİRİŞÇİ Salih Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. (2011): 141 - 154.
MLA Metin Mustafa,BİRİŞÇİ Salih Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. , 2011, ss.141 - 154.
AMA Metin M,BİRİŞÇİ S Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. . 2011; 141 - 154.
Vancouver Metin M,BİRİŞÇİ S Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. . 2011; 141 - 154.
IEEE Metin M,BİRİŞÇİ S "Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment." , ss.141 - 154, 2011.
ISNAD Metin, Mustafa - BİRİŞÇİ, Salih. "Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment". (2011), 141-154.
APA Metin M, BİRİŞÇİ S (2011). Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim, 36(159), 141 - 154.
Chicago Metin Mustafa,BİRİŞÇİ Salih Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim 36, no.159 (2011): 141 - 154.
MLA Metin Mustafa,BİRİŞÇİ Salih Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim, vol.36, no.159, 2011, ss.141 - 154.
AMA Metin M,BİRİŞÇİ S Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(159): 141 - 154.
Vancouver Metin M,BİRİŞÇİ S Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(159): 141 - 154.
IEEE Metin M,BİRİŞÇİ S "Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment." Eğitim ve Bilim, 36, ss.141 - 154, 2011.
ISNAD Metin, Mustafa - BİRİŞÇİ, Salih. "Opinions of primary teachers in different branches about alternative assessment". Eğitim ve Bilim 36/159 (2011), 141-154.