Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 565 - 580 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması

Öz:
Bu çalışma, Türk araştırmacılar tarafından matematik eğitimi alanında yayınlanan makalelere ait bir içerik analizidir. Bu amaçla, 1987-2009 yılları arasında ulaşılabilen kaynaklardan, 27'si ulusal, 5'i Web of Science SSCI indeksinde bulunan uluslararası toplam 32 farklı dergide matematik eğitimi alanında yayınlanan toplam 359 makale incelenmiştir. İlgili yayınları değerlendirmek için Sozbilir, Kutu ve Yasar tarafından geliştirilen yayın sınıflama formu, matematik eğitimi araştırmaları için revize edilerek kullanılmıştır. Her bir yayın bu form yardımıyla içerik analizine tabi tutulmuş ve yayınlara ait veriler bir veri tabanına kaydedilmiştir. Veri tabanından alınan veriler SPSS 16.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar grafik, frekans ve yüzde tablosu olarak betimsel biçimde sunulmuştur. Çalışma sonucunda matematik eğitimi araştırmanlarında 2002 yılından itibaren büyük bir artışın olduğu, nicel araştırmaların daha çok tercih edildiği, araştırma konusu olarak öğrenme çalışmalarının ön planda olduğu, çalışmalarda tek veri toplama aracının daha çok kullanıldığı ve veri analiz yöntemi olarak yüzde ve frekans tablolarının kullanımının ön plana çıktığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Apaydın, S. (2009). 2000–2008 yılları arasında Türkiye’de fizik eği timi araştırmaları. The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Turkey. http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/ pdf/574.pdf adresinden 25.05.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (5. bs.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publi cations.
  • Garfield, J., & Ahlgren, A. (1988). Difficulties in learning basic con cepts in probability and statistics: Implications for research. Journal for Research in Mathematics Education, 19 (1), 44–63.
  • Hart, L. C., Smith, S. Z., Swars, S. L., & Smith, M. E. (2009). An examination of research methods in mathematics education: 1995– 2005. Journal of Mixed Methods Research, 3 (1) 26–41.
  • Kayhan, M. ve Koca, S. A. Ö. (2004). Matematik eğitiminde araş tırma konuları: 2000–2002. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 72–81.
  • Lubiensky, S. T., & Bowen, A. (2000). Who’s counting? A survey of mathematics education research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education, 31 (5), 626–633.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Natio nal Council of Teachers of Mathematics.
  • Owens, D. T. (1996). Research in mathematics education, 1995 (ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 402 159).
  • Owens, D. T., & Reed, M. K. (1998). Research in mathematics educa tion 1997. An annotated listing of research in mathematics education published during 1997 (ERIC Documentation Reproduction Service No. ED 426 858).
  • Savaş, E. (1999). Matematik öğretimi (2. bs.). Ankara: Kozan Ofset.
  • Selvi, K. (1996). Fen liseleri ve matematik öğretim programının de ğerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sözbilir, M. ve Canpolat, N. (2006). Fen eğitiminde son otuz yıldaki uluslar arası değişmeler: Dünyada çalışmalar nereye gidiyor? Türki ye bu çalışmaların neresinde? M. Bahar (Ed.), Fen ve Teknoloji Öğre timi içinde (s. 417-432). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (in press). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon & D. Jorde (Eds.), The World of Science Edu cation: Handbook of Research in Europe (pp. 1-35). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Sztajn, P. (1995). Mathematics reform: Looking for insights from nineteenth century events. School Science and Mathematics, 95 (7), 377-384.
  • Tatar, E. ve Tatar, E. (2008). Fen bilimleri ve matematik eğitimi araş tırmalarının analizi II: Anahtar Kelimeler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (16), 89–103.
  • Türkmen, L. (2007). The history of development of Turkish ele mentary teacher education and the place of science courses in the curriculum. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3 (4), 327-341.
  • Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Research and trends in mathema tics education: 2000 to 2006. Elementary Education Online, 7 (3), 614–626.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA ÇILTAS A, GÜLER G, SÖZBİLİR M (2012). Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. , 565 - 580.
Chicago ÇILTAS ALPER,GÜLER Gürsel,SÖZBİLİR Mustafa Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. (2012): 565 - 580.
MLA ÇILTAS ALPER,GÜLER Gürsel,SÖZBİLİR Mustafa Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. , 2012, ss.565 - 580.
AMA ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. . 2012; 565 - 580.
Vancouver ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. . 2012; 565 - 580.
IEEE ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M "Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması." , ss.565 - 580, 2012.
ISNAD ÇILTAS, ALPER vd. "Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması". (2012), 565-580.
APA ÇILTAS A, GÜLER G, SÖZBİLİR M (2012). Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 565 - 580.
Chicago ÇILTAS ALPER,GÜLER Gürsel,SÖZBİLİR Mustafa Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12, no.1 (2012): 565 - 580.
MLA ÇILTAS ALPER,GÜLER Gürsel,SÖZBİLİR Mustafa Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.12, no.1, 2012, ss.565 - 580.
AMA ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(1): 565 - 580.
Vancouver ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(1): 565 - 580.
IEEE ÇILTAS A,GÜLER G,SÖZBİLİR M "Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, ss.565 - 580, 2012.
ISNAD ÇILTAS, ALPER vd. "Türkiye'de matematik eğitimi araştırmaları: bir içerik analizi çalışması". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/1 (2012), 565-580.