Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği

Yıl: 2011 Cilt: 7 Sayı: 13 Sayfa Aralığı: 339 - 350 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği

Öz:
Tükenmişlik özellikle, insanlarla yoğun iletişim gerektiren meslek grubu çalışanlarında görülen, mesleğin doğası gereği yaşanan stresle başa çıkamama sonucu duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda düşme hissiyle kendini gösteren bir durum olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerini belirlemek ve demografik değişkenlere göre tükenmişlik düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır
Anahtar Kelime:

Determination of burnout levels of teaching staff: Salihli Vacational School case study

Öz:
Burnout especially is common in occupationals among people that require intensive communication with others and is expressed as a situation with emotional burnout, depersonalisation, feeling low personal success as a result of the inability to cope with the stres experienced. Ġn the nature of profession. The purpose of this study is to determine the burnout levels among of instructors and to observe whether the burnout levels according to different demographic variables.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Budak, Gülay ve Olca Sürgevil (2005), "Tükenmişlik ve Tükenmişliği Etkileyen Örgütsel Faktörler", Dokuz Eylül Üniversitesi ÎİBF Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, ss.95-108.
  • Ceyhan, Aydoğan A. ve Aylin Siliğ (2005), "Banka Çalışanlarının Tükenmişlik Düzeyleri ile Uyum Düzeyleri Arasındaki İlişkiler", Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), ss.43-55.
  • Çam, Olcay (1992), "Tükenmişlik Envanterinin Geçerlik ve Güvenirliliğinin Araştırılması", 7. Psikoloji Kongre Kitabı, Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
  • Eren, Veysel ve Ufiık Durna (2006), "Üç Boyutlu Bir Yaklaşım Olarak Örgütsel Tükenme", Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, Sayı 10, Yıl 9, Haziran.
  • Ergin, Canan (1995), "Akademisyenlerde Tükenmişlik ve Çeşitli Stres Kaynaklarının İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1-2, ss37-50.
  • Kaçmaz, Naciye (2005), "Tükenmişlik (Burnout) Sendromu", İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi, 68, ss.29-32.
  • Köse, Sevinç ve Asena Altın Gülova (2006) "Tükenmişlik (Burnout): Türkiye'deki Genel Cerrahlara Yönelik Bir Araştırma", 14. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 25-27 Mayıs, Erzurum, ss.255-261.
  • Leiter, Michael P. (2003), Areas of Worklife Survey Manual, Centre for Organizational Research and Development, WolfVille, NS, Canada.
  • Maslach, Christina Ve Philip G. Zimbardo (1982), Burnout- The Cost of Caring, Prentice- Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Maslach, Christina ve Michael P. Leiter (1997), The Truth About Burnout, Jossey-Bass, San Fransisko, CA.
  • Oruç, Serap (2005), "Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin? Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Telman, Nursel ve Levent Önen (2006), "İşin Önemi ve İş Yaşamında Tükenmişlik", http://www.maltepe.edu.tr, (Erişim Tarihi:27.04.2009).
APA TETİK S (2011). Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. , 339 - 350.
Chicago TETİK Semra Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. (2011): 339 - 350.
MLA TETİK Semra Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. , 2011, ss.339 - 350.
AMA TETİK S Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. . 2011; 339 - 350.
Vancouver TETİK S Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. . 2011; 339 - 350.
IEEE TETİK S "Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği." , ss.339 - 350, 2011.
ISNAD TETİK, Semra. "Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği". (2011), 339-350.
APA TETİK S (2011). Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 339 - 350.
Chicago TETİK Semra Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, no.13 (2011): 339 - 350.
MLA TETİK Semra Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.7, no.13, 2011, ss.339 - 350.
AMA TETİK S Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 7(13): 339 - 350.
Vancouver TETİK S Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011; 7(13): 339 - 350.
IEEE TETİK S "Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği." Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, ss.339 - 350, 2011.
ISNAD TETİK, Semra. "Öğretim elemanlarının tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi: Salihli Meslek Yüksekokulu örneği". Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/13 (2011), 339-350.