Yıl: 2011 Cilt: 2011 Sayı: 41 Sayfa Aralığı: 473 - 484 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı

Öz:
Bu araştırma, Hacettepe Üniversitesi'nin değişik bölümlerine kayıtlı ve Yabancı Diller Yüksekokulu'nun Hazırlık sınıfında İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen öğrencileri kapsamaktadır. Söz konusu öğrencilerin strateji kullanım durumlarını ölçmek; üç dil grubu arasında strateji kullanımı konusunda istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın olup olmadığını saptamak; altı ayrı strateji çeşidi arasındaki bağıntıyı ve öğrencilerde dolaylı ve dolaysız strateji kullanımı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla, Oxford'un "Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri" uygulanmıştır. Her üç dile yönelik olarak yapılan ANOVA (tek yönlü varyans analizi) sonucunda, bir strateji çeşidi dışında, diğer tüm strateji çeşitlerinin kullanımları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Ayrıca, her üç dilde de öncelikle "Bellek stratejileri"nin, "Bilişsel stratejilerin ve "Duyuşsal stratejilerin Türk öğrencilere öğretilmesinin gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The use of foreign language learning strategies by university students learning English, German and French

Öz:
This study covers students who are registered in different departments at Hacettepe University and who are learning English, German and French at the Preparatory Class of the School of Foreign Languages. In order to measure these students' use of strategies; to find out if there is any significant statistical difference between those learning English, German and French in terms of using strategies; to calculate the correlation between six different strategy types by finding out the correlation between the use of direct and indirect strategies, Oxford's "Language Learning Strategies Inventory" is administered. As a result of the analysis carried out using ANOVA, it is found that other than one strategy type, there is a significant statistical difference between the uses of all the other strategy types. Apart from this, the conclusion drawn is that it is necessary to teach the use of "memory strategies", "cognitive strategies" and "affective strategies".
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alptekin, C. (2007). Foreign language learning strategy choice: naturalistic versus instructed language acquisition. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3 (1), 4-11.
  • Altan, M. Z. (2003). Language learning strategies and foreign language achievement. TED Eğitim ve Bilim Dergisi, 129 25-31.
  • Bekleyen, N. (2006). İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme stratejileri kullanımı. TÖMER Dil Dergisi, 132, 28-37.
  • Bimmel, P. & Rampillon, U. (2000). Lernerautonomie und Lerrıstrategien. München: Langenscheidt.
  • Chamot, A. U. & Kupper, L. (1989). Learning strategies in foreign language instruction. Foreign Language Annals, 22 (1), 13-22.
  • Chamot, A., U. (2001a). Issues in language learning strategy research and teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1 (1), 14-26. Retrieved December 23, 2010, from http://e-flt.nus.edu.sg/vlnl2004/chamot.htm
  • Chamot, A., U. (2001b). The role of learning strategies in second language acquisition. In M. P. Bren (Ed.), Learner contributions to language learning - new directions in research (pp. 25^43). Harlow, England: Longman.
  • Cohen, A. (1998). Strategies in learning and using a second language. New York: Longman.
  • Conseil de l'Europe. (2000). Cadre europeen commun de reference pour les langues. Enseigner, apprendre, evaluer. Strasbourg: Didier.
  • Cook, V. (1996). Second language learning and language teaching (2nd edition). Bristol: Arnold.
  • Council of Europe (1997). European language portfolio : proposals for development. Strasbourg: Council of Europe.
  • Council of Europe (1998). Modern languages: learning, teaching, assessment, a common european framework of reference. Strasbourg: Council of Europe.
  • Cyr, P. (1998). Les strategies d'apprentissage. Paris: Cle International.
  • Karamanoğlu, S. Ş. (2005). Almanca öğretmen adaylarında yabancı dil öğrenme stratejileri kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Khalil, A. (2005). Assessment of language learning strategies used by Palestinian efl learners. Foreign Language Annals, 38 (1), 108-119.
  • Mandl, H. & Freidrich, H. F. (2006). Handbuch Lernstrategien. Göttingen: Horefe.
  • Nisbet, D. L., Tindall, E. R., & Arroyo, A. A. (2005). Language learning strategies and english proficiency of Chinese university students. Foreign Language Annals, 38 (1), 100-107.
  • O'Malley, J. M. & Chamot A. U. (1990). Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oflaz, A. (2008). Almanca Öğretmeni adaylarının dil öğreniminde kullandıkları öğrenme stratejileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 279-300.
  • Oxford, R. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle.
  • Oxford, R. (1993). Instructional implications of gender differences in second/foreign language (L2) learning styles and strategies. Applied Language Learning, 4 (1-2), 65-94.
  • Rossi-Le, L. (1989). Perceptual learning style preferences and their relationship to language learning strategies in adult students of English as a second language. Unpublished Doctoral Dissertation, Drake University, USA.
  • Rubin, J. & Thomson I. (1994). How to be a more successful language learner. Boston: Heinle & Heinle.
  • Rubin, J. (1975). What the "good language learner" can teach us. TESOL Quarterly, 9, 41-51.
  • Schmidt, R. & Watanabe, Y. (2001). Motivation, learning strategies, and pedagogical preferences. In Z. Dörnyei & R. Schmidt (Eds.), Motivation and Second Language Acquisition (pp. 313-359). Honolulu: University of Hawaii.
  • Silahsızoğlu, E. (2004). Öğrenme stratejileri ve teknikleri bağlamında yabancı dil olarak almanca ve türkçe öğretim süreçlerine karşılaştırmalı bir bakış. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Sprörer, N. & Brunstein, J. (2005). Diagnostik von selbstgesteuertem Lernen. Ein Vergleich zwischen Fragebogen- und Interviewfragen. In C. Artelt & B. Moschner (Eds.), Lernstrategien und Metakognition (pp. 43-65). Münster: Waxmann.
  • Stern, H. H. (1975). What can we learn from the good language learner? Canadian Modern Language Review, 31, 304— 318.
  • Tok, H. (2007). Öğretmen adayların kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 5 (3), 191-197.
  • Wenden, A. & Rubin, J. (Eds.). (1987). Learner strategies in language learning. London: Prentice-Hall International.
  • Woodrow, L. (2005). The challenge of measuring language learning strategies. Foreign Language Annals, 38 (1), 90-98.
APA ÜNAL D, ONURSAL AYIRIR İ, ARIOĞUL S (2011). İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. , 473 - 484.
Chicago ÜNAL Dalım Çiğdem,ONURSAL AYIRIR İREM,ARIOĞUL Sibel İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. (2011): 473 - 484.
MLA ÜNAL Dalım Çiğdem,ONURSAL AYIRIR İREM,ARIOĞUL Sibel İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. , 2011, ss.473 - 484.
AMA ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. . 2011; 473 - 484.
Vancouver ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. . 2011; 473 - 484.
IEEE ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S "İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı." , ss.473 - 484, 2011.
ISNAD ÜNAL, Dalım Çiğdem vd. "İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı". (2011), 473-484.
APA ÜNAL D, ONURSAL AYIRIR İ, ARIOĞUL S (2011). İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(41), 473 - 484.
Chicago ÜNAL Dalım Çiğdem,ONURSAL AYIRIR İREM,ARIOĞUL Sibel İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2011, no.41 (2011): 473 - 484.
MLA ÜNAL Dalım Çiğdem,ONURSAL AYIRIR İREM,ARIOĞUL Sibel İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2011, no.41, 2011, ss.473 - 484.
AMA ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 2011(41): 473 - 484.
Vancouver ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 2011(41): 473 - 484.
IEEE ÜNAL D,ONURSAL AYIRIR İ,ARIOĞUL S "İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011, ss.473 - 484, 2011.
ISNAD ÜNAL, Dalım Çiğdem vd. "İngilizce, Almanca ve Fransızca öğrenen üniversite öğrencilerinde yabancı dil öğrenme stratejilerinin kullanımı". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2011/41 (2011), 473-484.