Yıl: 2011 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 81 - 85 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmada, konjenital sensörinöral işitme kayıplı çocuklarda Bilgisayarlı Dinamik Postürografi (BDP) ile postüral dengeyi değerlendirmek amaçlandı. Gereç ve yöntem: Çalışmaya, konjenital sensorinöral işitme kayıplı (Grup 1) 30 ve normal işiten (Grup 2) 20 çocuk dahil edildi. Çalışmada, BDP kullanılarak Duyu Organizasyon Test sonuçları; Birleşik Denge Puanı, Duyu Analizi ve Strateji Analiz sonuçları değerlendirildi. Sonuçlar: Yapılan BDP sonucuna göre, Grup 1 ve Grup 2’deki çocukların birleşik denge puanları, vestibüler oran, vizüel oran ve görsel üstünlük oranları arasında anlamlı fark tespit edildi (p<0.05). Konjenital sensorinöral işitme kayıplı çocuklarda somatosensör puanlar hariç diğerlerinden daha düşük puanlar elde edildi. Tartışma: Konjenital sensörinöral işitme kayıplı çocukların vestibüler sistem etkilenmelerinin yan ısıra görsel sistemlerinin de normal işiten yaşıtlarından farklılık gösterdiği belirlendi. Erken dönemde işitme ile beraber diğer sistem değerlendirmelerinin yapılması ve gerekli durumlarda vestibüler/denge rehabilitasyon programlarının başlatılması önerildi.
Anahtar Kelime:

Konular: Pediatri Odyoloji ve Konuşma-Dil Patolojisi

Evaluation of balance in children with congenital sensorineural hearing loss using computerized dynamic posturography

Öz:
This study was aimed to evaluate the balance of children with congenital sensorineural hearing loss using Computerized Dynamic Posturography. Materials and methods: A total number of 50 children with 30 of them having congenital sensorineural hearing loss (Group 1) and the rest 20 who had normal hearing (Group 2) were included in the study. In this study, the Sensory Organization Test (SOT) results, the Equilibrium Score, Sensory Analysis and Strategy Analysis results were evaluated using Computerized Dynamic Posturography (CDP). Results: According to the results of the CDP, a significant difference was found in the composite, vestibular, visual and preference between children in the Group 1 and Group 2 (p<0.05). Except the somatosensor scores of the children with congenital sensorineural hearing loss, lower scores were obtained from others. Conclusion: It was determined that, along with the vestibular system interactions the visual systems of children with congenital sensorineural hearing loss show some differences from their coevals. The results of this study suggest that it is relevant to evaluate the hearing with the other systems in the early ages and to initiate the vestibular/balance rehabilitation programs when necessary.
Anahtar Kelime:

Konular: Pediatri Odyoloji ve Konuşma-Dil Patolojisi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Northern JL, Downs MP. Hearing in Children. 5th ed. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins; 2002.
  • 2. Sennaroğlu L, Saatci I. A new classification for cochleovestibular malformations. The Laryngoscope. 2002;112:2230-2241.
  • 3. Stredler-Brown A. The importance of early intervention for infants and children with hearing loss. In: Medel JR and Flexer C, eds. Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology and Management. USA: Thieme Medical Publishers. 2008:235.
  • 4. Bharadwaj SV, Daniel LL, Matzke PL. Sensoryprocessing disorder in children with cochlear implants. Am J Occup Ther. 2009;63:208-213.
  • 5. Nashner LM. Computerized Dynamic Posturography. In: Jocapson GP, Newman CW, Kartush JM, eds. Handbook of Balance Function Testing. San Diego: Singular Publishing Group; 1997:280-334.
  • 6. Shepard NT, Telian SA. Postural control evaluation. In: Danhauer JL, ed. Practical management of the Balance Disorder Patients. San Diego: Singular Publishing Group, 1996:129-155
  • 7. Balkany TJ, Finkel RS. The dizzy child. Ear Hearing. 1986;7:138-142.
  • 8. Medeiros IRT, Bittar RSM, Pedalini MEB, et al. Evaluation of the treatment of vestibular disorders in children with computerized dynamic posturography: preliminary results. J Pediatr (Rio J). 2003;79:337- 342.
  • 9. Asai M, Watanabe Y, Ogashi N, et al. Evaluation of vestibular function by dynamic posturography and other equilibrium examinations. Acta Oto- Laryngologica, 1993;504:120-124.
  • 10. Kaga K, Shinjo Y, Jin Y, et al. Vestibular failure in children with congenital deafness. Int J Audiol. 2008;47:590-599.
  • 11. Potter CN, Silverman LN. Characteristics of vestibular function and static balance skills in deaf children. Phys Ther. 1984;64:1071-1075.
  • 12. Suarez H, Angeli S, Suarez A, et al. Balance sensory organization in children with profound hearing loss and cochlear implants. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2007;71:629-637.
  • 13. Gayle GM, Pohlman RL. Comparative study of the dynamic static and rotary balance of deaf and hearing children. Percept Mot Skills. 1990;70(3 Pt 1):883-888.
  • 14. Medeiros IR, Bittar RS, Pedalini ME, et al. Vestibular rehabilitation therapy in children. Otol Neurotol. 2005;26:699-703.
  • 15. Effgen SK. Effect of an exercise program on the static balance of deaf children. Phys Ther. 1981;61:873-877.
  • 16. Rine RM, Braswell J, Fisher D, et al. Improvement of motor development and postural control following intervention in children with sensorineural hearing loss and vestibular impairment. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2004;68:1141-1148.
APA AKSOY S (2011). Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. , 81 - 85.
Chicago AKSOY Songul Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. (2011): 81 - 85.
MLA AKSOY Songul Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. , 2011, ss.81 - 85.
AMA AKSOY S Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. . 2011; 81 - 85.
Vancouver AKSOY S Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. . 2011; 81 - 85.
IEEE AKSOY S "Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi." , ss.81 - 85, 2011.
ISNAD AKSOY, Songul. "Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi". (2011), 81-85.
APA AKSOY S (2011). Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi Rehabilitasyon, 22(2), 81 - 85.
Chicago AKSOY Songul Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi Rehabilitasyon 22, no.2 (2011): 81 - 85.
MLA AKSOY Songul Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi Rehabilitasyon, vol.22, no.2, 2011, ss.81 - 85.
AMA AKSOY S Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 2011; 22(2): 81 - 85.
Vancouver AKSOY S Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi. Fizyoterapi Rehabilitasyon. 2011; 22(2): 81 - 85.
IEEE AKSOY S "Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi." Fizyoterapi Rehabilitasyon, 22, ss.81 - 85, 2011.
ISNAD AKSOY, Songul. "Konjenital işitme kayıplı çocuklarda bilgisayarlı dinamik postürografi ile dengenin değerlendirilmesi". Fizyoterapi Rehabilitasyon 22/2 (2011), 81-85.