Yıl: 2011 Cilt: 2011 Sayı: 41 Sayfa Aralığı: 124 - 135 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi

Öz:
Bu çalışmada matematiksel modelleme etkinliklerinin, öğrencilerin matematik dersinde öğrendiklerini günlük yaşama transfer etme becerilerinin gelişimine etkisi incelenmiştir. Araştırma bir devlet okulunun 6. ve 7. sınıfları üzerinde, 116 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından geliştirilen "Günlük Yaşam Matematik Testi" ön test olarak tüm gruplara uygulanmıştır. Ardından deney grubu olarak belirlenen sınıflarda matematiksel modelleme etkinlikleriyle çalışılmış, dönem sonunda da deney ve kontrol gruplarına "Günlük Yaşam Matematik Testi" son test olarak tekrar uygulanmış, ayrıca deney grubundaki öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak her iki sınıf düzeyinde de, matematiksel modelleme etkinlikleri kullanılan grupların, matematiği günlük yaşama transfer edebilme düzeylerinin, bu etkinliklerin kullanılmadığı gruplardan yüksek olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmeler ve etkinlikler sırasında elde edilen video kayıtlarının incelenmesi sonucu, farkın temelinde modelleme etkinliklerinin yapısında doğal olarak bulunan, gerçek yaşamdan alınma, sosyal yönden çok güçlü olma ve üstbilişsel düşünme becerilerini sıkça kullanmayı gerektirme gibi özelliklerin bulunduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Blum, W. & Niss, M. (1989). Mathematical Problem Solving, Modelling, Applications, and Links to Other Subjects -State, Trends and Issues in Mathematics Instruction. M. Niss, W. Blum & I. Huntley (Ed.). Modelling Applications and Applied Problem Solving.(s. 1-19). England: Halsted Pres.
  • Boaler, J. (2001). Mathematical Modelling and New Theories of Learning. Teaching Mathematics and its Applications, 20(3), 121-128.
  • Bonotto, C. (2001). How to Connect School Mathematics with Students' Out-of-School Knowledge. Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik, 33(3), 75-84.
  • Bransford, J. D., Brown, S. J. & Cocking, R. (1999). How People Learn. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Doruk, B. K. (2010). Matematiği Günlük Yaşama Transfer Etmede Matematiksel Modellemenin Etkisi. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • English, L. (2004). Mathematical Modelling in the Primary School. I. Putt, R. Faragher ve M. McLean (Ed.). Proceedings of the 27th annual conference of Mathematics Education Research Group of Australasia, Mathematics Education for the Third Millenium: Towards 2010 (s. 207-214). Townsville: MERGA.
  • English, L. D. & Watters, J. (2004). Mathematical Modelling With Young Children. 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2, 335-342.
  • Erturan , D. (2007). 7. Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçindeki Matematik Başarıları İle Günlük Hayatta Matematiği Fark Edebilmeleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Greer, B. (1997). Modelling Reality in Mathematics classroom: The Case of Word Problems. Learning and Instruction 7, 293- 307.
  • Henn, H-W. (2007). Modelling in School-Chances and Obstacles, The Montana Mathematics Enthusiast, Monograph 3, 125-138.
  • Lesh,R. & Doer, H,M.(2003) Foundatations of a Models and Modelling perspective on Mathematics Teaching, Learning, and Problem Solving. R. Lesh ve H. M. Doerr (Ed.). Beyond Constructivism: A models and modeling perspective on mathematics problem solving, learning & teaching (s. 3-33), Mahwah NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Lesh, R, Hoover, M., Hole, B., Kelly, A. ve Post, T. (2000). Principles for Developing Thought-revealing Activities for Students and Teachers. R. Lesh ve A. E. Kelly (Ed.). Handbook of research design in mathematics and science education (s. 591-645), Mahwah, NY: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Lingefjârd, T. & Holmquist, M. (2005). To assess Students' Attitudes, Skills and Competencies in Mathematical Modeling. Teaching Mathematics and its Applications, 24(2-3), 123-133.
  • Maafi, K. (2006) What are modelling competencies? Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 38 (2), 113-142.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and Standarts for School Mathematics: An Overview.Reston: NCTM.
  • MEB, (2006). İlköğretim Matematik 6 Öğretmen Kılavuz Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Schoenfeld, A. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. D. A. Grouws (Ed.). Handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 334-370). Macmillan: New York.
  • Stillman, G., Galbraith, P., Brown, J. & Edwards, 1.(2007). A Framework for Success in Implementing Mathematical Modelling in the Secondary Classroom. Mathematics: Essential Research, Essential Practice 2, 688-697.
  • Stipek, D. J. (1998). Motivation to learn: from theory to practice. Boston: Allyn and Bacon.
  • Umay, A. (2007). Eski Okul Arkadaşımız Okul Matematiğinin Yeni Yüzü. Ankara
  • Zawojevski, S. J & Lesh, R. (2003). A Models and Modeling Perspective on Problem Solving. R. Lesh & H. M. Doerr (Ed.). Beyond Constructivism: A models and modeling perspective on mathematics problem solving, learning & teaching (s. 317-336). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Zawojevski, S. J, Lesh, R. & English, L. (2003). A Models and Modeling Perspective on the Role of Small Group Learning Activities. R. Lesh & H. M. Doerr (Ed.). Beyond Constructivism: A models and modeling perspective on mathematics problem solving, learning & teaching (s. 337-358). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
APA DORUK K, Umay A (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. , 124 - 135.
Chicago DORUK Kürşat Bekir,Umay Aysun Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. (2011): 124 - 135.
MLA DORUK Kürşat Bekir,Umay Aysun Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. , 2011, ss.124 - 135.
AMA DORUK K,Umay A Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. . 2011; 124 - 135.
Vancouver DORUK K,Umay A Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. . 2011; 124 - 135.
IEEE DORUK K,Umay A "Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi." , ss.124 - 135, 2011.
ISNAD DORUK, Kürşat Bekir - Umay, Aysun. "Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi". (2011), 124-135.
APA DORUK K, Umay A (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011(41), 124 - 135.
Chicago DORUK Kürşat Bekir,Umay Aysun Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2011, no.41 (2011): 124 - 135.
MLA DORUK Kürşat Bekir,Umay Aysun Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2011, no.41, 2011, ss.124 - 135.
AMA DORUK K,Umay A Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 2011(41): 124 - 135.
Vancouver DORUK K,Umay A Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 2011(41): 124 - 135.
IEEE DORUK K,Umay A "Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011, ss.124 - 135, 2011.
ISNAD DORUK, Kürşat Bekir - Umay, Aysun. "Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2011/41 (2011), 124-135.