Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış

Yıl: 2011 Cilt: 7 Sayı: suppl Sayfa Aralığı: 15 - 40 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış

Öz:
Bu çalışma, Mimarlık eğitiminde sıradışı bir öğretmenlik anlayışı geliştiren hocamız Muammer Onat’ın geliştirdiği eğitim anlayışının ilke, yöntem ve felsefi temellerini çözümlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın ilk bölümü, Mimarlıkta eğitimbilim çalışmalarının çok yaygın olmadığı, var olan kuram ve yöntemlerinin yaygın kabul görmediği bir ortamda, bu tür bir eğitim anlayışını çözümleyi olanaklı kılan bir yöntem önerisine ayrılmıştır. Sonraki bölümlerde bu yöntemin M. Onat öğretisine uygulaması ele alınarak bu eğitimin genel nitelemelerine değin ilk çıkarımlar yapılmış, öğrenci öğretmen ilişkilerinde sokratik diye nitelediğimiz yaklaşımın diğer eğitsel boyutlara uygulanması incelenmiştir. Araştırmanın son bölümünde Onat eğitiminin “çekirdeği” olduğunu savladığımız, insan/mekân ilişkisi ve mekân “deneyimlerinin” temellendirdiği eğitim modeli, daha kapsamlı ve evrensel nitelikleri vurgulanan bir mimarlik eğitimbilim kuramının “oluşturanları” incelenmiştir.
Anahtar Kelime: mimarlık eğitimi uzam fenomenolojisi yöntem analizi Muammer Onat mimari tasarım stüdyosu mimari tasarım eğitim metodolojisi eğitim felsefesi hoca-öğrenci ilişkisi mekan tasarım eğitimi insan-mekan ilişkisi usta-çırak eğitimi

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

General view on the principles, methods, techniques and the philosophical foundations of the architectural design training system of Prof. Muammer Onat

Öz:
In this study we aim to analyze-in a methodical way- the principles, methods, techniques and the philosophical foundations of a genuine architectural design training system developed by “our Master” Architect M. Onat. In the first part of the study, we introduce a new sketch framework which allows us to study the nature of the design training system proposed and developed by Architect Onat. In the next sections, we discuss essentially the philosophical bases of the “Onat approach” to the design studio practice between the master and student, which can be qualified as Socratic method, and thus we aim to analyze the key features of the didactic issues intervening and the extensions of these educational principles to the school design studio practice. In the last part of this research we try to refund some epistemological foundation which we can attribute to the Onat’s implicit pedagogical frame.
Anahtar Kelime: education methodology educational philosophy master-student relationship space design education man-space relationship master-apprentice system architectural education phenomenology of space methodological analysis Muammer Onat architectural design studio architectural design

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akademi’ye tanıklık 2003. No 2, İstanbul, Bağlam yayınları.
  • Choay, F. 1980, La règle et le modèle, sur la théorie de l’architecture et de l’urbanisme. Paris, Ed. du Seuil.
  • Damasio, A. R. 1994. Descartes Error, Emotion, Reason, and the Human Brain. A. Grosset/Putnam Books.
  • Damasio, A. R. 1999. The feeling of What Happens, Body and Emotion in the Making of Consciousness.
  • Harcourt Brace& Company, New York. Damasio, A. R. 2003. Looking for Spinoza : Joy, Sorrow, and the Feeling Brain. Harcourt Inc, New York.
  • Doğrusöz, U. 1997. Analyse des modélisations des processus de conception en architecture. Yayınlanmamış Doktora tezi, Mimar Sinan Üniversitesi.
  • Doğrusöz, U. 2007. Images et imagerie mentale en conception assistée, les brèches épistémologiques de notre conception de la conception assistée, Actes du 2e séminaire de conception architecturale numérique , image numérique en conception, Université de Liège. Polycop: 125-145.
  • Findeli A. & R. Bousbaci. 2005. L’éclipse de l’objet dans les théories du Projet en Design. The design journal Vol. 8, Issue 3: 41-43.
  • Fauconnier, G. 1997. Mappings in thought and language Cambridge University Press, New York.
  • Fauconnier, G. & M. Turner, 2003. The way we think, conceptual blending and the mind’s hidden complexitiy. Basic Books- Perseus Books, New York.
  • Johnson, M. 1987. The Body in the Mind, The bodily basis of Meaning, imagination, and Reason. The University of Chicago Press, Chicago.
  • Johnson, M. 2007. The meaning of the body, Aesthetics of human understanding. University of Chicago Press, Chicago.
  • Lakoff, G. 1990. Women, Fire, and Dangerous Things, What Categories Reveal about the Mind. The University of Chicago Press, Chicago.
APA DOĞRUSÖZ U (2011). Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. , 15 - 40.
Chicago DOĞRUSÖZ UFUK Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. (2011): 15 - 40.
MLA DOĞRUSÖZ UFUK Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. , 2011, ss.15 - 40.
AMA DOĞRUSÖZ U Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. . 2011; 15 - 40.
Vancouver DOĞRUSÖZ U Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. . 2011; 15 - 40.
IEEE DOĞRUSÖZ U "Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış." , ss.15 - 40, 2011.
ISNAD DOĞRUSÖZ, UFUK. "Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış". (2011), 15-40.
APA DOĞRUSÖZ U (2011). Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. Tasarım+Kuram, 7(suppl), 15 - 40.
Chicago DOĞRUSÖZ UFUK Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. Tasarım+Kuram 7, no.suppl (2011): 15 - 40.
MLA DOĞRUSÖZ UFUK Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. Tasarım+Kuram, vol.7, no.suppl, 2011, ss.15 - 40.
AMA DOĞRUSÖZ U Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. Tasarım+Kuram. 2011; 7(suppl): 15 - 40.
Vancouver DOĞRUSÖZ U Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış. Tasarım+Kuram. 2011; 7(suppl): 15 - 40.
IEEE DOĞRUSÖZ U "Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış." Tasarım+Kuram, 7, ss.15 - 40, 2011.
ISNAD DOĞRUSÖZ, UFUK. "Muammer Onat mimarlık eğitim sisteminin felsefe, ilke, teknik ve yöntemlerine genel bir bakış". Tasarım+Kuram 7/suppl (2011), 15-40.