Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 379 - 398 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti

Öz:
Bu çalışmada, halk kütüphanesi hizmetlerine yönelik kullanıcı memnuniyeti konusu temel alınıp incelenmeye çalışılmıştır. Kuramsal konular hakkında bilgi verildikten sonra yapılan kullanıcı memnuniyet araştırması incelenmiştir. Araştırmanın amacı, halk kütüphanelerinde sunulan hizmetlere ilişkin kütüphanenin yapısal unsurları olan kullanıcı, bina, koleksiyon ve personel açısından kullanıcı memnuniyetini belirlemeye yöneliktir. Bu araştırma anket yöntemiyle yapılmış ve sorular Ankara Yenimahalle İlçe Halk Kütüphanesi, Cebeci Halk Kütüphanesi ve Oran Sevgi Yılı Halk Kütüphanesi kullanıcılarına her birinden 30’ ar olmak üzere toplamda 90 kullanıcıya uygulanmıştır. Anket tamamlandıktan sonra veriler analiz edilerek bulgular değerlendirilmiş, sonuç ve öneriler yazılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kütüphanelerde verilen hizmetler konusunda kullanıcılar açısından kimi noktalar yeterli görülürken kimileri üzerinde bazı yenileşmelerin olması ve hizmetlerin gelişmesinin beklenmekte olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: halk kütüphaneleri kütüphane hizmetleri kullanıcı araştırmaları kullanıcı memnuniyeti anket kütüphane kolleksiyonu bilgisayar kullanımı kütüphane personeli kütüphane yönetimi kullanıcı profili

Konular: Bilgi, Belge Yönetimi

User satisfaction related to Public library services

Öz:
In this study, user satisfaction on public library services are taken as basis and analysed. User satisfaction research is analysed after informing about theoritical subjects. The purpose of this research is to determine the user satisfaction in terms of user, building, collection and staff, which are the structural elements of the services offered in public libraries. This research has been carried out via survey and the questions were applied on 90 users, each 30 of which were from Ankara Yenimahalle District Public Library, Cebeci Public Library and Oran Sevgi Yılı Public Library separately. After the survey was completed, the findings were evaluated by analysing the data, the results and suggestions were written. In view of the findings obtained from the survey, some titles have been found satisfactory by the users in terms of the services offered in the libraries, but some innovations about other titles have been expected to be carried out and the services have been expected to be developped.
Anahtar Kelime: library personnel library management user profile public libraries library services user studies user satisfaction questionnaire library collection computer usage

Konular: Bilgi, Belge Yönetimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Allen, B. L. (1996). Information tasks: Toward a user-centered approach to information systems. San Diego: Academic Press.
  • Erdem, S. (1995). Hacettepe Üniversitesi Kütüphanesinde Kullanıcı Tatmini. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803- 834.
  • Guinchat, C. ve Menou, M. (1990). Bilgi ve dokümantasyon çalışma tekniklerine genel giriş. (S. Taner, Çev.) Ankara: Kültür Bakanlığı.
  • Karakaş, S. (1999). Üniversite kütüphanesi kullanıcılarının beklentileri ve kullanıcı tatmini. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 39,(1-2), 57-66.
  • Payne, P. (1996). User empowerment: Striking back for the customers of academic libraries. C. Pinder ve M. Melling (Ed. by.). Providing customer-oriented services in academic libraries içinde (ss. 59–86). London: Library Association and SCONUL.
  • Westbrook, L. (1993). User needs: A synthesis and analysis of current theories for the practitioner, RQ, 32(4), 541–549.
  • Yılmaz, B. (1989). Boş zaman ve halk kütüphanesi: Kavramsal bir yaklaşım. Türk Kütüphaneciliği, 3, 4200–4206.
  • Yılmaz, B. (1996). Halk kütüphanesi kullanımı: Sosyo- ekonomik bir çözümleme. İstanbul: Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi.
  • Yılmaz, B. (1999). Halk kütüphanesinin toplumsal kaynakları üzerine bazı saptamalar: Bir giriş. Ankara: Turk Kütüphaneciler Derneği.
  • Yılmaz, B. (2007). Halk kütüphanesi hizmeti: IFLA/UNESCO İlkeleri. İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
  • Yılmaz, E. (2010). Kütüphanelerde toplam kalite yönetimi: Kısa bir gözden geçirme. Türk Kütüphaneciliği, 24,1, ss. 33–62.
APA ÇAĞLAYAN P (2011). Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. , 379 - 398.
Chicago ÇAĞLAYAN Pınar Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. (2011): 379 - 398.
MLA ÇAĞLAYAN Pınar Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. , 2011, ss.379 - 398.
AMA ÇAĞLAYAN P Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. . 2011; 379 - 398.
Vancouver ÇAĞLAYAN P Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. . 2011; 379 - 398.
IEEE ÇAĞLAYAN P "Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti." , ss.379 - 398, 2011.
ISNAD ÇAĞLAYAN, Pınar. "Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti". (2011), 379-398.
APA ÇAĞLAYAN P (2011). Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. Bilgi Dünyası, 12(2), 379 - 398.
Chicago ÇAĞLAYAN Pınar Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. Bilgi Dünyası 12, no.2 (2011): 379 - 398.
MLA ÇAĞLAYAN Pınar Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. Bilgi Dünyası, vol.12, no.2, 2011, ss.379 - 398.
AMA ÇAĞLAYAN P Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. Bilgi Dünyası. 2011; 12(2): 379 - 398.
Vancouver ÇAĞLAYAN P Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti. Bilgi Dünyası. 2011; 12(2): 379 - 398.
IEEE ÇAĞLAYAN P "Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti." Bilgi Dünyası, 12, ss.379 - 398, 2011.
ISNAD ÇAĞLAYAN, Pınar. "Halk kütüphanesi hizmetlerine ilişkin kullanıcı memnuniyeti". Bilgi Dünyası 12/2 (2011), 379-398.