Yıl: 2011 Cilt: 40 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 9 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme

Öz:
Mobil yazılım, Temel Bilgi Teknolojisi dersi için geliştirilmiştir. Bu mobil yazılım öğrenciler tarafından kullanılmıştır. Temel Bilgi Teknolojisi dersi için hazırlanmış mobil yazılıma ilişkin öğrenci görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma için anket geliştirilmiştir. Öğrenci görüşleri bu anket yoluyla alınmıştır. Araştırmayı, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Bilgisayar Eğitimi bölümünde okumakta olan 132 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma sonuçlarına göre katılımcıların birçoğu bu öğrenme ortamına ilgi göstermiştir. Ayrıca bazı öğrenciler mobil yazılımı kullanacaklarını söylemiştir.
Anahtar Kelime: e-öğrenme mobil teknoloji mobil öğrenme

Konular: Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği Eğitim, Eğitim Araştırmaları Endüstri Mühendisliği Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Eğitim, Özel

-

Öz:
The mobile software has been developed for Basic Information Technology Usage course This mobile software is used by students. Basic Information Technology course designed for the mobile software is to determine students' opinions on. Questionnaire developed for research. Student comments were received through this survey. Research, Industrial Arts Education Faculty of Gazi University, Computer Education are 132 students have been studying. According to the results of this research, many of the participants have shown interest in this learning environment. In addition, some students have said they would use mobile software.
Anahtar Kelime: e-learning mobile technology mobile learning

Konular: Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği Eğitim, Eğitim Araştırmaları Endüstri Mühendisliği Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bulun, M., Gülnar, B, Güran, M.S. (2002). Eğitimde Mobil Teknolojiler. 23-25 Mayıs. Açık Ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 14(1), 91-109.
  • Chinnery, G. M. (2006). “EMERGING TECHNOLOGIES Going to the MALL: Mobile Assisted Language Learning”, Language Learning & Technology. Volume 10, Number 1 pp. 9-16. http://llt.msu.edu/vol10num1/emerging/
  • Gay, G., Stefanone, M., Grace-Martin, M. & Hembrooke, H. (2001) The effects of wireless computing in collaborative learning environments. International Journal of Human– Computer Interaction, 13, 2, 257–276.
  • Goldman, P. & Kaufman, B. (2001) How to push an elephant through a straw: Using wireless technology in a web-enhanced skills program. International Review of Law Computers and Technology, 15, 3, 281–299.
  • Sharples, M. (2000). The design of Personel Mobile Technologies for life Long Learning. Computer and Education, 34, 177-193.
  • Sharples, M., Taylor, J., Vavoula, G. (2005). Towards a Theory of Mobile Learning. In Proceedings of mLearn 2005 Conference, Cape Town, South Africa. http://www.mlearn.org.za/CD/papers/Sharples-%20Theory%20of%20Mobile.pdf
  • Thornton, P., & Houser, C. (2003). Using mobile web and video phones in English language teaching: Projects with Japanese college students. In B. Morrison, C. Green, & G. Motteram (Eds.), Directions in CALL: Experience, experiments & evaluation (pp. 207-224). Hong Kong: English Language Centre, Hong Kong Polytechnic University.
  • Thornton, P. & Houser, C. (2005).“Using mobile phones in English education in Japan”. Journal of Computer Assisted Learning 21, pp217–228.
  • Weiser, M. (1998) The future of ubiquitous computing on campus. Communications of the ACM, 41, 1, 42–43.
  • Yamaguchi, T. (2005, August 2-4). Vocabulary learning with a mobile phone. Program of the 10th Anniversary Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, Edinburgh, UK. Retrieved August 4, 2005, from http://www.paaljapan.org/2005Program.pdf
APA ÇAKIR H (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. , 1 - 9.
Chicago ÇAKIR Hüseyin Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. (2011): 1 - 9.
MLA ÇAKIR Hüseyin Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. , 2011, ss.1 - 9.
AMA ÇAKIR H Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. . 2011; 1 - 9.
Vancouver ÇAKIR H Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. . 2011; 1 - 9.
IEEE ÇAKIR H "Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme." , ss.1 - 9, 2011.
ISNAD ÇAKIR, Hüseyin. "Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme". (2011), 1-9.
APA ÇAKIR H (2011). Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 1 - 9.
Chicago ÇAKIR Hüseyin Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40, no.2 (2011): 1 - 9.
MLA ÇAKIR Hüseyin Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.40, no.2, 2011, ss.1 - 9.
AMA ÇAKIR H Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 40(2): 1 - 9.
Vancouver ÇAKIR H Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 40(2): 1 - 9.
IEEE ÇAKIR H "Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, ss.1 - 9, 2011.
ISNAD ÇAKIR, Hüseyin. "Mobil öğrenmeye ilişkin bir yazılım geliştirme ve değerlendirme". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40/2 (2011), 1-9.