Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları
Yıl: 2011 Cilt: 40 Sayı: 192 Sayfa Aralığı: 146 - 159 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları
Öz: Bu araştırmanın amacı Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'nin etkililiği ve kullanışlılığına ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ili merkezinde ilköğretim okullarında görev yapan çeşitli branşlardan 209 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Algı Anketi (a=0,956) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Anova, LSD ve korelasyon istatistikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre ise öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının olumlu olmasının yanında, olumsuz düşüncelerinin de olduğu, öğretmenlerin büyük bir bölümünün bi hizmeti kullanmadığı ortaya çıkmıştır. Bu verilerin yanında öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının branş, görev süreleri ve Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'ni kullanım sıklığı bazında değiştiği gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Teachers' perceptions toward the Vitamin education support service
Öz: This study aims to identify teachers' perceptions toward Vitamin's effectiveness and usefulness. It is a descriptive study designed on the basis of the survey model. The study group consists of 209 teachers from various branches employed in the primary schools in the central province of Kirsehir. The data were collected using the Scale on Teachers' Perceptions toward Vitamin (a=0.956) developed by the researchers. The collected data were subjected to frequency, percentage, arithmetic means, standard deviation, t-test, Anova, LSD and correlation statistics. The results of the analyses revealed that the teachers had both positive and negative attitudes toward Vitamin and that a great majority of them did not use Vitamin. In addition to these results, it was also observed that the teachers' attitudes toward Vitamin changed with their branches, duration of employment and frequency of Vitamin use.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
- Http://www.Adaptivecurriculum.Com/Us/News-And-Events/News.Html, "News", Adaptivecurriculum, 31 Mart 2010.
- Aktaş, Y. (2005). "3-18 Yaş Grubu Çocuk Ve Gençlerin inter aktifİletişim Araçlarım Kullanma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi", The Turkish Önlıne Journal of Educational Technology (TOJET). 4(4).
- Asan, A. (2002). "Fen ve Sosyal Alanlarda Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları", Eurasian Journal of Educational Research, 7 (1).
- Birgin, O., Kutluca, T., Çatlıoğlu, H. (2008). "Sayısal ve Sözel Ağırlıklı Bölümlerde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması: KTÜ Örneği", 8th International Educational Technology Cönferece, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegema Yayıncılık, Ankara.
- Cüre, F., Özdener, N. (2008). "Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri(BİT) Uygulama Başarıları ve BİT'e Yönelik Tutumları", H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 34.
- Çelik, H.C., Bindak, R. (2005). "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi", İ.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10).
- Deniz, L. (2005). "İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Ve Alan Öğretmenlerinin Bilgisayar Tutumları", The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). 4(4).
- Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran, H. (2006). "Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30.
- Harmani H. H. (1976). Modern Factor Analysis. (3th Edition), University of Chicago Pres, Chicago.
- Horton, W. (2000). Designing Web-Based Training. How to teach anyone anything anywhere anytime. William Horton Consultign, Inc. USA.
- Korkmaz, Ö., Karakuş, U. (2009). "The Impact of Blended Learning Model on Student Attitudes Towards Geograpy Course and Their Criticial Thinking Dispositions and Levels", The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). Volue 8, Issue 4.
- Morgan, K. R. (2002). Blended Learning: A Strategic Action Plan for a New Campus. Seminole,University of Central Florida, Florida.
- Murphy, P. (2003). "The Hybrid Strategy: Blending Face-to-Face with Virtual Instruction to Improve . Large Lecture Courses", http://www.uctltc.org/news/2002/ 12/feature.php (Temmuz 2008'de erişilmiştir.).
- Özkul, A. E. (2004). "Açık ve Uzaktan Eğitimin Neresindeyiz?", ÖYP-YUUP Uzaktan Eğitim Çalıştayı, Mersin Üniversitesi, Mersin.
- Rummel, R. J. (1988). Applied Factor Analysis. Northwestern University Pres, USA.
- http://www.sebit.com.tr, "Vitamin", SEBİT, 31 Mart 2010.
- Seferoğlu, S.S., Akbıyık, C, Bulut, M. (2008). "İlköğretim. Öğretmenlerinin ve Öğretim Adaylarının Bilgisayarların Öğrenme/Öğretme Sürecinde Kullanımı İle İlgili Görüşleri", H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 35.
- Singh, H. (2003). "Building Effective Belnded Learning Programs", Issue Of Educational Technology. 43(6).
- Tor, H., Erden, O. (2004). "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma", The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET). 3(1).
- Usta, E. (2007). Harmanlanmış Öğrenme Ve Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Akademik Başarı ve Doyuma Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
- http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.100.2463&rep:=repl&type=pdf#pag e=59, "İnterneti Doğru Kullanıyor Muyuz? İnternet Bağımlısı Mıyız? Çocuklarımız ve Gençlerimiz Risk Altında Mı?" Yalçın, N., 16 Haziran 2010
- Young, J.R. (2002). "Hybrid Teaching Seeks to End the Divide Between Traditional and Online Instruction", The Chronicles of Higher Education, A33.
APA | KORMAZ Ö, AYGÜN M (2011). Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. , 146 - 159. |
Chicago | KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. (2011): 146 - 159. |
MLA | KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. , 2011, ss.146 - 159. |
AMA | KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. . 2011; 146 - 159. |
Vancouver | KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. . 2011; 146 - 159. |
IEEE | KORMAZ Ö,AYGÜN M "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları." , ss.146 - 159, 2011. |
ISNAD | KORMAZ, Özgen - AYGÜN, Mustafa. "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları". (2011), 146-159. |
APA | KORMAZ Ö, AYGÜN M (2011). Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim, 40(192), 146 - 159. |
Chicago | KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim 40, no.192 (2011): 146 - 159. |
MLA | KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim, vol.40, no.192, 2011, ss.146 - 159. |
AMA | KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 146 - 159. |
Vancouver | KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 146 - 159. |
IEEE | KORMAZ Ö,AYGÜN M "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları." Milli Eğitim, 40, ss.146 - 159, 2011. |
ISNAD | KORMAZ, Özgen - AYGÜN, Mustafa. "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları". Milli Eğitim 40/192 (2011), 146-159. |