Yıl: 2011 Cilt: 40 Sayı: 192 Sayfa Aralığı: 146 - 159 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'nin etkililiği ve kullanışlılığına ilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Bu çalışma tarama modelinde tasarlanmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırşehir ili merkezinde ilköğretim okullarında görev yapan çeşitli branşlardan 209 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmen Algı Anketi (a=0,956) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Anova, LSD ve korelasyon istatistikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre ise öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının olumlu olmasının yanında, olumsuz düşüncelerinin de olduğu, öğretmenlerin büyük bir bölümünün bi hizmeti kullanmadığı ortaya çıkmıştır. Bu verilerin yanında öğretmenlerin Vitamin Eğitim Destek Hizmetine karşı tutumlarının branş, görev süreleri ve Vitamin Eğitim Destek Hizmeti'ni kullanım sıklığı bazında değiştiği gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Teachers' perceptions toward the Vitamin education support service

Öz:
This study aims to identify teachers' perceptions toward Vitamin's effectiveness and usefulness. It is a descriptive study designed on the basis of the survey model. The study group consists of 209 teachers from various branches employed in the primary schools in the central province of Kirsehir. The data were collected using the Scale on Teachers' Perceptions toward Vitamin (a=0.956) developed by the researchers. The collected data were subjected to frequency, percentage, arithmetic means, standard deviation, t-test, Anova, LSD and correlation statistics. The results of the analyses revealed that the teachers had both positive and negative attitudes toward Vitamin and that a great majority of them did not use Vitamin. In addition to these results, it was also observed that the teachers' attitudes toward Vitamin changed with their branches, duration of employment and frequency of Vitamin use.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
APA KORMAZ Ö, AYGÜN M (2011). Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. , 146 - 159.
Chicago KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. (2011): 146 - 159.
MLA KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. , 2011, ss.146 - 159.
AMA KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. . 2011; 146 - 159.
Vancouver KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. . 2011; 146 - 159.
IEEE KORMAZ Ö,AYGÜN M "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları." , ss.146 - 159, 2011.
ISNAD KORMAZ, Özgen - AYGÜN, Mustafa. "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları". (2011), 146-159.
APA KORMAZ Ö, AYGÜN M (2011). Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim, 40(192), 146 - 159.
Chicago KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim 40, no.192 (2011): 146 - 159.
MLA KORMAZ Özgen,AYGÜN Mustafa Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim, vol.40, no.192, 2011, ss.146 - 159.
AMA KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 146 - 159.
Vancouver KORMAZ Ö,AYGÜN M Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 146 - 159.
IEEE KORMAZ Ö,AYGÜN M "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları." Milli Eğitim, 40, ss.146 - 159, 2011.
ISNAD KORMAZ, Özgen - AYGÜN, Mustafa. "Vitamin eğitsel destek hizmetine ilişkin öğretmen algıları". Milli Eğitim 40/192 (2011), 146-159.