Yıl: 2011 Cilt: 40 Sayı: 192 Sayfa Aralığı: 174 - 192 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerde su farkmdalığı oluşturmak için öğretim materyalleri geliştirmek ve etkinliğini araştırmaktır. Araştırmaya, 17 öğretmen katılmıştır. Öğretmenler 5 gün boyunca 25 saatlik su eğitimi dersi almıştır. Su Okulunda kullanılan materyallerin etkinliği, ön test-son test ve kalıcılık testi olarak uygulanan nicel veri toplama araçları (su kavrama testi, su kulanım tutum ölçeği ve çevre bilinci ölçeği) ile ortaya konulmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin su eğitimine yönelik olarak görüşlerini almak için açık uçlu sorular kullanılmıştır. Sonuçlar, su okulunun öğretmenlerin suyu anlama, su kullanımına yönelik tutum ve çevre farkmdalık düzeylerine olumlu etki yaptığını göstermiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin su eğitimine yönelik olumlu görüşe sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenler herkes için bu eğitimin gerekli olduğunu ifade etmişlerdir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri

Water school: an application for creating water awareness of science teachers

Öz:
The purpose of this study is to develop instructional materials in order to create water awareness of teacher and examine these materials' effects. 17 in service teacher participated in this study. These teachers took water education for 25 lecture hours in totally 5 days by using originally developed instructional materials. The effectiveness of the materials used at water school was tested by using the quantitative data collection instruments by administering to the teachers as pretest-posttest and delayed test. The data instruments consisted of "Water Comprehension Test", "Attitude Scale towards Water Usage", "Environmental Awareness Scale". In addition, "Open-ended Questions" were used in order to take the teachers' view about this education, The results showed that the Water School is generally effective on the teacher' comprehensions about water, attitudes towards water usage, awareness' of environment. The teachers' general opinions related to the water education are very positive and they stated that this education is necessary for all.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Amend, J.R., & Armold, A.A. (1983). A public education program in water resources management. Journal of Geological Education, 31(5), 362-368.
  • Al-Shayaa, M.S. (2004). Education and water conservation in Tucson, Arizona: Towards an educational model for Saudi Arabia (Unpublished doctoral dissertation). Iowa State University, Iowa.
  • Armağan, F.Ö. (2006). İlköğretim 7-8. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimi ile ilgili bilgi düzeyleri (Kırıkkale İl Merkezi Örneklemi). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı); Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bates, T.B. (1985). An assessment of the public's water resource knowledge and implications about water education (Unpublished doctoral dissertation). Oklahoma State University, Stillwater.
  • Bouchillon,W.H. (2003). Water, Water, Every where Yet Do I Dare to Drink? An example of excellence in integration and interdisciplinary education. Techniques, Association for Career and Technical Education, 78(6), 22.
  • Brelet-Rueff, C. (2000). Helping children in the humid topics: Water education. Retrieved November 6, 2006 from ERIC database (ED444865).
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (7.baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Clinch-Powell Resource Conservation and Development Council (1995). Healthy Water, Wealthy World. Conservation Camp 1995 Workbook. A Companion Workbook to a Day in Nature's Classroom for Sixth Grade Students and Teachers in Claiborne, Grainger, Hancock, Hawkins and Union Counties. Retrieved November 6, 2006 from ERIC database.
  • Çabuk, B. ve Karacaoğlu, C. (2003). Üniversite öğrencilerinin çevre duyarlılıklarının incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36(1-2), 189-198.
  • Çelik, E. (2005). Antalya kentinin içme suyu kalite sorunlarının ve olası çözümlerinin halkın düşüncesi alınarak araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Antalya.
  • Environmental Protection Agency. (1999). Drinking water activities for students, teachers, and parents. Washington, DC. Retrieved September 9,2006 from ERIC database (ED449999).
  • Ergin, Ö. (2008). Su Farkmdalığı" üzerine bir eğitim projesi. TMMO ve Çevre Bakanlığı III Su Politikaları kongresi. 20-22 Mart 2008. Ankara. 531-540.
  • Friday, G. (1996). The writing of the scientific paper to help students process of water quality data. Retrieved October 11, 2006 from ERIC database (ED399164).
  • Habib, A.M.A. (1998). A descriptive study of water conservation knowlegde, attitudes, and behaviors of secondary school students in Kuwait. Unpubslihed Doctoral Dissertation. University of Pittsburg.
  • Heimlich, J.E., Oberst, M.C., & Spitler, L. (1993). Two H's and an O: A teaching resource packet on water education. Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics and Environmental Education.
  • Howe, R.W. & Disinger, J. F (1988). Environmental education that makes a difference-knowledge to behavior changes. ERIC/SMEAC Environmental Education Digest. Retrieved October 11, 2007 from ERIC database (ED320761).
  • Kabaş, D. (2004). Kadınların Çevre Sorunlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ve Çevre Eğitimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Lev, D.J., Renfro, S.L., Lindbo, D.T., Jarrell, W., Blair, J„ Andrews, S. & Howell, L. (1998). The student watershed research project (SWRP). Urban Ecosystems, 2,113-127.
  • Lewis, J. (1993). Classroom and field experiments for Florida's environmental resources. Florida State Department of Environmental Protection, Tallahassee. Retrieved November 13, 2006 from ERIC database (ED429810).
  • Massachusetts State Water Resources Authority. (1999). Water quality: A field-based quality testing program for middle schools and high schools. Retrieved September 9, 2006 from ERIC database (ED433223).
  • Middlestadt, S., Grieser, M., Hernandez, O., Tubaishat, K., Sanchack, J., Southwell, B., & Schwartz, R. (2001). Turing minds on and faucets off: Water conservation education in Jordanian schools. The Journal of Environmental Education, 32(2), 37-45.
  • Nelson, D. (2008). Worldwide Water Education. [Online]: www.projectwet.org/history. htm adresinden 11 Ekim 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Özdemir, A. (2003). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre bilgi ve bilinçlerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • South Carolina Department of Health and Environmental Control. (1996). Action for a cleaner tomorrow: A south Carolina environmental curriculum grades, 6-12 (2nd ed.). Retrieved October 12, 2006 from ERIC database (ED400168).
  • Suvedi, M., Krueger, D., Shrestha, A., & Bettinghouse, D. (2000). Michigan citizens' knowledge and perceptions about groundwater. Retrieved November 13, 2006 from ERIC database(EJ600238).
  • Türkman, A. (2000). Yaşanabilir bir çevre için. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Ward, T. (1991). Gee-Wow! Adventures in water education. Retrieved November 17, 2006 from ERIC database (ED404124).
APA AKPINAR E, KÜÇÜKCANKURTARAN E, ÜNAL ÇOBAN G, YILDIZ FEYZİOĞLU E, ÖZTÜRK C, Yilmaz Y, KARADENIZ A, ERGİN Ö (2011). Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. , 174 - 192.
Chicago AKPINAR Ercan,KÜÇÜKCANKURTARAN Evren,ÜNAL ÇOBAN GÜL,YILDIZ FEYZİOĞLU EYLEM,ÖZTÜRK Can,Yilmaz Yusuf,KARADENIZ ABDULKADIR,ERGİN Ömer Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. (2011): 174 - 192.
MLA AKPINAR Ercan,KÜÇÜKCANKURTARAN Evren,ÜNAL ÇOBAN GÜL,YILDIZ FEYZİOĞLU EYLEM,ÖZTÜRK Can,Yilmaz Yusuf,KARADENIZ ABDULKADIR,ERGİN Ömer Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. , 2011, ss.174 - 192.
AMA AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. . 2011; 174 - 192.
Vancouver AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. . 2011; 174 - 192.
IEEE AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö "Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama." , ss.174 - 192, 2011.
ISNAD AKPINAR, Ercan vd. "Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama". (2011), 174-192.
APA AKPINAR E, KÜÇÜKCANKURTARAN E, ÜNAL ÇOBAN G, YILDIZ FEYZİOĞLU E, ÖZTÜRK C, Yilmaz Y, KARADENIZ A, ERGİN Ö (2011). Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. Milli Eğitim, 40(192), 174 - 192.
Chicago AKPINAR Ercan,KÜÇÜKCANKURTARAN Evren,ÜNAL ÇOBAN GÜL,YILDIZ FEYZİOĞLU EYLEM,ÖZTÜRK Can,Yilmaz Yusuf,KARADENIZ ABDULKADIR,ERGİN Ömer Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. Milli Eğitim 40, no.192 (2011): 174 - 192.
MLA AKPINAR Ercan,KÜÇÜKCANKURTARAN Evren,ÜNAL ÇOBAN GÜL,YILDIZ FEYZİOĞLU EYLEM,ÖZTÜRK Can,Yilmaz Yusuf,KARADENIZ ABDULKADIR,ERGİN Ömer Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. Milli Eğitim, vol.40, no.192, 2011, ss.174 - 192.
AMA AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 174 - 192.
Vancouver AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama. Milli Eğitim. 2011; 40(192): 174 - 192.
IEEE AKPINAR E,KÜÇÜKCANKURTARAN E,ÜNAL ÇOBAN G,YILDIZ FEYZİOĞLU E,ÖZTÜRK C,Yilmaz Y,KARADENIZ A,ERGİN Ö "Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama." Milli Eğitim, 40, ss.174 - 192, 2011.
ISNAD AKPINAR, Ercan vd. "Su Okulu: Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinde su farkındalığı oluşturmaya yönelik bir uygulama". Milli Eğitim 40/192 (2011), 174-192.