Yıl: 2011 Cilt: 15 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 205 - 218 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği

Öz:
Bu araştırmada, tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili görüşleri ve kendilerini bu açıdan ne kadar yeterli gördükleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırmada tarih öğretmenlerinin büyük bir kısmının lisans eğitimleri sırasında coğrafya dersi ile ilgili herhangi bir eğitim almadıkları, harita bilgi ve becerisini önemli bir gereksinim olarak gördükleri, harita bilgi ve becerilerini yetersiz buldukları, okullarında harita donanımlarının istenen düzeyde olmadığı, coğrafya öğretmenleri ile işbirliği yapmanın gerekliliğine inandıkları, tarih derslerinde harita kullanımının eğitimsel açıdan daha verimli sonuçlar ortaya koyduğu, başta siyasi konular olmak üzere hemen her konuda haritaya ihtiyaç duyulduğu, mevcut harita bilgi ve beceri yeterliliklerini daha çok kendi bireysel çalışmaları sonucu edindikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

A research on history teachers views on map use: Erzurum sample

Öz:
In this research, thoughts of history teachers on effective map using and how adequate they find themselves in that respect were tried to be discovered.It was concluded from the research that history teachers didn't receive any training related with the map reading and writing, they think that map reading and writing is a necessity, they find their map reading and writing skills inadequate, map equipments aren't at desired level; they believe the necessity of cooperation with geography teachers, in history lessons, map usage displayed much more efficient results in terms of education, almost in all subjects primarily in political subjects, map is needed and they obtained their current map reading and writing adequacy mostly by their individual studies.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bisset, R. T. (2005). Creative Teaching History In The Primary Classroom. Great Britain: David Fulton Publishers.
  • Dance, E. H. (1971), Orta Dereceli Okullarda Tarihin Yeri. Çev: Osman Horasanlı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Demirkaya, H. (2009), Üniversite Öğrencilerinin Coğrafya Okuryazarlığı Burdur Örneği. Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • Doğanay, H., Zaman, S., Alım, M. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Klasik Ders Materyali Kullanımı ve Coğrafya Öğretmenlerinin Bunlardan Yararlanma Sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı:6.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri. Konya: Aktif Yayınevi.
  • Faroqhi, S. (1999). Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir? (Çev: Z. Altok). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Girgin, M, Koca, H, Sever, R. (2002). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Harita Kullanımı ve Sorunlar. Türk Coğrafya Kurumu Coğrafya Kurultayı Bildirileri. Ankara: 318-324.
  • Girgin, M., Ertürk, M., Sever, R., Güner, İ. (2001) Coğrafya Öğretiminde Atlaslar, Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 6,45-59.
  • Gümüşçü, O. (2008). Tarih İncelemelerinde Arazi Araştırması ve Harita Kullanımı, Erdem, 113 (51), 111-135.
  • Güven, S. (1998). İlköğretimde Görev Yapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Derslerde Araç-Gereç Kullanımına İlişkin Görüş ve Beklentileri. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Konya: Cilt H.
  • Haydn, T, Counsell, C. (2004). History, ICT and Learning in theSecondarySchooll. Lon-donand New York: RoutledgeFalmer Taylor& Francis Group.
  • History-Social Science Curriculum Framework and Criteria Committee. (2005). Science History-Social Science Framework for California Public Schools. California: California Department of Education.
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset ve Matbaacılık.
  • Kurtulgan, K., Köstüklü, N. (2010). "İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde, Öğretmen ve Müfettiş Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 29,173-196.
  • MEB. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Eğitim Öğretim Ekipmanları Envanteri, http://earged.meb.gov.tr/tamamlanan/Egitim_ogretim_envanteri.pdf 25. 03. 2011 tarihinde erişilmiştir.
  • t.t.k.meb.gov.tr 25.02.2009 tarihinde erişilmiştir.
  • Taş, H. İ. (2007). Coğrafya Eğitimi, Tarih, Standartlar, Hedefler. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Uçar, D. (2000). (http://karto.ins.itu.edu.tr/kb/dokul.htm). 22.04.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Ulusoy, K, Gülüm, K. (2009). Sosyal Bilgiler Dersinde Tarih ve Coğrafya Konuları İşlenirken Öğretmenlerin Materyal Kullanma Durumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10/2, 85-99.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaman, S, Coşkun, O. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Coğrafya Derslerine Karşı Tutumları Üzerine Bir Araştırma: Erzurum Örneği. Konya: Doğu Coğrafya Dergisi. Sayı: 17, 17-32.
APA ZAMAN S, GÜNAL H, ZAMAN N (2011). Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. , 205 - 218.
Chicago ZAMAN Serhat,GÜNAL HASAN,ZAMAN NİLGÜN Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. (2011): 205 - 218.
MLA ZAMAN Serhat,GÜNAL HASAN,ZAMAN NİLGÜN Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. , 2011, ss.205 - 218.
AMA ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. . 2011; 205 - 218.
Vancouver ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. . 2011; 205 - 218.
IEEE ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N "Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği." , ss.205 - 218, 2011.
ISNAD ZAMAN, Serhat vd. "Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği". (2011), 205-218.
APA ZAMAN S, GÜNAL H, ZAMAN N (2011). Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 205 - 218.
Chicago ZAMAN Serhat,GÜNAL HASAN,ZAMAN NİLGÜN Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15, no.2 (2011): 205 - 218.
MLA ZAMAN Serhat,GÜNAL HASAN,ZAMAN NİLGÜN Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.15, no.2, 2011, ss.205 - 218.
AMA ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 15(2): 205 - 218.
Vancouver ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2011; 15(2): 205 - 218.
IEEE ZAMAN S,GÜNAL H,ZAMAN N "Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği." Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, ss.205 - 218, 2011.
ISNAD ZAMAN, Serhat vd. "Tarih öğretmenlerinin harita kullanımı ile ilgili düşünceleri üzerine bir araştırma: Erzurum örneği". Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15/2 (2011), 205-218.