Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi

Yıl: 2011 Cilt: 36 Sayı: 162 Sayfa Aralığı: 196 - 208 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi

Öz:
Eğitim ve okul liderliğinin çağdaş bağlamını oluşturan başlıca güçler arasında; artan hesap verme istekleri, öğrenici merkezli liderlik, araştırma kanıtlarını toplama ve verilere dayalı karar alma, artan rekabet ve okul seçimi, sistem çaplı toplum bütünleşmesi, küreselleşme, bilgi toplumu olgusu vb. sayılabilir. Bu güçler eğitim ve okul liderlerinden, bilgi, beceri ve anlayış olarak bugüne dek mümkün olmayan-belki de gerekli olmayan-isteklerde bulunmaktadır. Bu liderlik analitik becerilere sahip olmayı, artan rekabet olgusu ve okul seçimi ile baş edebilmeyi, sistem çaplı toplum ortaklaşmasını/ meşguliyetini başarmayı gerektirmektedir. Bu bağlamda makalede eğitim yönetimi bağlamını oluşturan bu güçlerin eğitim ve okul yöneticilerini- liderlerini görevlerine hazırlayan özellikle de alanın doktora programlarına etkileri tartışılmaktadır.
Anahtar Kelime: okul yönetimi lisansüstü programlar bağlam liderlik eğitim yönetimi

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

The Changing Context of Educational Administration and its Effects on Educational Administration Postgraduate Programmes

Öz:
Among the major powers building the contemporary context of educational and school leadership; learner centered leadership, picking the research evidences and decision making upon the data, increasing competition and school selection, system oriented social integration, globalization and the phenomenon of knowledge society can be counted. This leadership requires having analytical skills, coping with the increasing competition phenomenon and school selection, achieving concern for system oriented society. In this context in the article, the impacts of these powers building the educational administration context on the preparation of the educational and school leaders/administrators for their tasks especially the impacts on the doctoral programmes of educational administration field was discussed.
Anahtar Kelime: postgraduate programs context leadership educational administration school administration

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balcı, A. (25- 27 Ocak 2004). Yirmibirinci Yüzyılda Eğitim Örgütlerinin/Okulların Örgütlenmesi ve Yönetimi. Özel Okullar Eğitim Sempozyumu. Antalya.
  • Balcı, A. (2007). Etkili Okul: Okul Geliştirme: Kuram, Uygulama ve Araştırma Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2009). Türkiye’de Eğitim Yönetiminin Bilimleşme Düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
  • Balcı, A. (2003). Kamu Yönetiminde Hesap Verebilirlik Anlayışı. Serdar, G. (2008). Kamu Yönetiminde ve Güvenlik Hizmetlerinde Hesap Verebilirlik. Polis Bilimleri Dergsi,10 (4),71-94.
  • Baş, H. (2005). Hesap Verme Sorumluluğu ve Kamu Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 20. Türkiye Maliye Sempozyumu Türkiye’de Yeniden Mali Yapılanma (23-27 Mayıs). Pamukkale Üniversitesi, İktisadi Ticari Bilimlşer Fakültesi’nde sunulan bildiri. Bransford, J. D., Brown, A. L., and Cocking R. R. (2003. How People Learn: Brain,mind,experience, and school. Washington, DC: National Akademy Pres, in Goldring, Brooks, J. S., ve Normore, A. H. (2010). Educational Leadership and Globalization: Litercy for a Glocal Perspective: Educational Policy , 24 (1), 52-82
  • Caldwell, B. J. (1995). The Changing role of the school principal. İn Dimmock, C. (1995). Schoolbased Management and School Effectiveness. London and New York: Routledge in Balcı, A. . (2007). Etkili Okul: Okul Geliştirme: Kuram, Uygulama ve Araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çoban, H. ( 1997). Bilgi Toplumuna Planlı Geçiş İçin Stratejik Planlama ve Yönetim Bilgi Sistemi Uygulanması. Yönetim Dizisi. İstanbul: İnkilap Kitabevi Yayın San. Ve Tic. A.Ş. Danzing, A., Osanloo, A., Blankson; G. Ve Kiltz; G. (2005). Learner Centered Leadership for Language Diverse Schools in High Needs Urban Settings. Paper presented at the Annaual Conference of the American Educational reserach Association (. April11-15), Monterael; Canada.
  • Dimmock, C. ve Walker, A. (1998). Towards Comperative Educational Administration: Building the Case for a Cross- cultural School- based Approach. Journal of Educational Administration, 36(4), 379- 401.
  • Doğan, İ. ( 2002). Sosyoloji. Kuramlar ve Sorunlar. Beşinci baskı. Ankara: PEGEM A. Yayıncılık.
  • Egan, M. R., ve Bendick, Jr. M. (2008). Combining multucultural management and diversity into one course on cultural competence. Academy of management Learning and Education, 7(3), 387- 393.
  • Gibbons, S., Machin, S. ve Silva, O. (2006). Choice, Competition and Pupil Achievement.London School of Economics. JEL Classification. 120, H70,R5. Goldring, E. ve Schuermann, P. (2009). The Changing Context of K-12 Education Administration: Consequences for Ed. D. Program Design and Delivery. Peabody Journal of Education, 84 (9), 9-43.
  • Goddard, T. J. (2004 ). The Role of School Leaders in Establishing Democratic Principles in a Postconflict Society. Journal of Educational Administration, 42(6), Kellner, D. ( 2002). Yeni Teknolojiler/ Yeni Okuryazarlıklar: Yeni Bin Yılda Eğitimin Yeniden Yapılandırılması. Çev. Taşkent, A. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2(1): 105- 132.
  • MacEvan, A. ( 1989). Notes on US foreign investment in latin America, Monthly Review 45( 8): 16, in Yang, R., and Vidovicb. ( 2002). Üniversiteleri küreselleşme bağlamında konumlandırmak. Çev. Bedir, M. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2 (1): 209- 222.
  • Mcburnie, G. ( 2002). Küreselleşme, GATS ve Ulus-aşırı Eğitim. Çev. Koç, H., ve Koç, G. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2(1): 169- 190. Maxcy, S J. ( 2001 ) Educational Leadership and Management of Konowing: the aesthetics of Coherentism. The Journal of Educatşional Administration, 39 (6), 573-588.
  • Maxwell, T. W. and Shanahan, P. (1998) Towards a reconceptualising the doctorate: Issues arising from comparative data on the EdD degree in Australia”. Studies in Higher Education, 22 (2) 133-150.
  • Naisbitt, J. (1982). Megatrends. London: Future Pres. Newman, F. M., King, M.B. ve Rigdon, M. (1997). Accountability and School Performance. Implications from restructuring Schools. Harward Educational Review, 67(1), 41-74
  • Oplatka, I. (Sept. 2007). The Field of Educational Administration: a Historical Overview of Scholarly Attempts to Recognize Epistemological Idendities, Meanings and Boundaries from the 1960 onwards. Journal of Educational Administration 47 (1), 8-35.
  • Öztürk; N. ve Celep; C. (2009). Lider Olarak Okul Müdürünün Hesap Verebilirlik, Açıklık ve Sorumluluk Ölçeklerinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. IV. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresinde ( Pamukkale Üniversitesi – Denizli, 14-15 Mayıs) Sunulan Bildiri. Paige, R. M., ve Mestenhauser, J. A. (Oct. 1999). Internationalizing educational administration. Educational Administration Quarterly, 35(4), 500-517.
  • Suutari, V., Paharjo, K., ve Riikila, T. (2002). The Challange of Cross-cultural Leadership Interaction. Finnish Expatriates in Indenesia. Career Development International, 7(7), 415-429.
  • Stone, C. N., Henig, J. R., Jones, B. D. ve Pierannunzi, C. (2001 ). Building Civic Capacity, The Politics of Reforming Urban Schools. Univesity Pres of Kansas, Studies in Government and PublicPolicy Taylor, N. ve Maxwell, T.W. (2004). Enhancing the Relevance of a Professional Doctorate. The Case of Education Degree at the University of New England. Asia- Pasific Journal of Cooperative Education, 5(1), 60-69.
  • Tharp, S. (2006). Principals Exhibiting Student Centered Ledadership Correlates with Positive School Climate Indivcators in Title I EMINTS Schools and Higher MAP Math Scores in Title I EMINTS Classrooms. Policy Brief. Oseda: Http// en.wikipedia.org/wiki/Analytical_skill ‘den 24. 02. 2011 tarihinde indirilmiştir. http://edreform.com/About_CER/ Yang, R., and Vidovicb. ( 2002). Üniversiteleri Küreselleşme Bağlamında Konumlandırmak. Çev. Bedir, M. Kuram ve Uygulamada Eğitim EMINTS National Center Bilimleri 2(1): 209- 222.
APA Balci A (2011). Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. , 196 - 208.
Chicago Balci Ali Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. (2011): 196 - 208.
MLA Balci Ali Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. , 2011, ss.196 - 208.
AMA Balci A Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. . 2011; 196 - 208.
Vancouver Balci A Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. . 2011; 196 - 208.
IEEE Balci A "Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi." , ss.196 - 208, 2011.
ISNAD Balci, Ali. "Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi". (2011), 196-208.
APA Balci A (2011). Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(162), 196 - 208.
Chicago Balci Ali Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim 36, no.162 (2011): 196 - 208.
MLA Balci Ali Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, vol.36, no.162, 2011, ss.196 - 208.
AMA Balci A Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(162): 196 - 208.
Vancouver Balci A Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim. 2011; 36(162): 196 - 208.
IEEE Balci A "Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi." Eğitim ve Bilim, 36, ss.196 - 208, 2011.
ISNAD Balci, Ali. "Eğitim Yönetiminin Değişen Bağlamı ve Eğitim Yönetimi Programlarına Etkisi". Eğitim ve Bilim 36/162 (2011), 196-208.