Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 2suppl Sayfa Aralığı: 1 - 22 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study

Öz:
This is a pilot study, which aims to reorganize a course to better serve learners’ learningstyles. In essence, this study is a case study to improve the performance of the DatabaseManagement Systems Course in the department of Computer Education and InstructionalTechnologies (CEIT) at Uludag University. Learning styles of students were analyzedthrough Felder-Soloman's Index of Learning Styles (ILS). A part of data was conductedduring the Spring 2009. The participants were the students of the respective course.Findings showed that participants were mostly visual, active and sensory type learners.They were balanced on sequential-global dimensions. No significant relationship wasfound between the learning styles and achievement scores. This result forms appropriatepre-study conditions for the upcoming study. It was decided for the upcoming study thatdifferent learning materials that suits characteristics of participants be developed andblended learning is proposed as a delivery method.
Anahtar Kelime: management systems learning styles databases blended learning

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Veritabanı yönetim sistemleri dersinin öğrenme stillerine bağlı olarak geliştirilmesi: Pilot çalışma

Öz:
Bu pilot çalışmanın amacı, Veritabanı Yönetim Sistemleri dersinin, Uludağ ÜniversitesiEğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’ndeki öğrencilerinöğrenme stillerine göre yeniden yapılandırılmasını sağlamak ve öğrencilerin dersbaşarılarını arttırmaktır. Öğrencilerin öğrenme stillerini analiz etmek için Felder-SolomanÖğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2009 bahar yarıyılında budersi alan öğrenciler üzerinden toplanmıştır. Araştırmanın sonunda, katılımcılarınçoğunun görsel, aktif ve hissederek öğrenme stillerine daha yatkın oldukları sonucunaulaşılmıştır. Ulaşılan bir diğer sonuç ise katılımcıların sıralı-bütünsel öğrenme altboyutunda dengeli bir dağılıma sahip olmalarıdır. Öğrenme stilleri ile öğrencilerinbaşarıları arasındaki ilişkiye bakılmış ve anlamlı bir bağlantı bulunamamıştır. Bu da gelecekte yapılması planlanan çalışma için uygun bir başlangıç oluşturmaktadır.Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, dersin işleniş biçimi ve kullanılacak olanöğrenme materyalleri ile ilgili bir takım stratejik kararlar alınmıştır. İleride işlenecek olanaynı ders için, öğrencilerin öğrenme stillerine uygun farklı türden materyalleringeliştirilip, bunların karma öğrenme yöntemine uygun bir ortamda sunulmasına kararverilmiştir.
Anahtar Kelime: öğrenme stilleri veri tabanları harmanlanmış öğrenme yönetim sistemleri

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Uzun A, ÖNCÜ S (2011). Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. , 1 - 22.
Chicago Uzun Adem,ÖNCÜ Semiral Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. (2011): 1 - 22.
MLA Uzun Adem,ÖNCÜ Semiral Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. , 2011, ss.1 - 22.
AMA Uzun A,ÖNCÜ S Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. . 2011; 1 - 22.
Vancouver Uzun A,ÖNCÜ S Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. . 2011; 1 - 22.
IEEE Uzun A,ÖNCÜ S "Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study." , ss.1 - 22, 2011.
ISNAD Uzun, Adem - ÖNCÜ, Semiral. "Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study". (2011), 1-22.
APA Uzun A, ÖNCÜ S (2011). Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2suppl), 1 - 22.
Chicago Uzun Adem,ÖNCÜ Semiral Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.2suppl (2011): 1 - 22.
MLA Uzun Adem,ÖNCÜ Semiral Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.2suppl, 2011, ss.1 - 22.
AMA Uzun A,ÖNCÜ S Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 1 - 22.
Vancouver Uzun A,ÖNCÜ S Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 1 - 22.
IEEE Uzun A,ÖNCÜ S "Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.1 - 22, 2011.
ISNAD Uzun, Adem - ÖNCÜ, Semiral. "Improving a database management systems course through student learning styles: A pilot study". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2suppl (2011), 1-22.