Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 2suppl Sayfa Aralığı: 175 - 202 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Öz:
Bu çalışmadaki amaç, İlköğretim 8. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde Maddenin Halleri veIsı ünitesine ilişkin olarak yapılandırmacı (constructivist) düşünceyi temel alan “ÇokluOrtam Tasarım Modeli”ne (Hyper Media Design Model) göre Web tabanlı bir öğretimmateryali geliştirmek, hazırlanan materyale ve Web tabanlı öğretime ilişkin olaraköğrenci ve öğrenci görüşlerini almaktır.İlk olarak yeni Fen ve Teknoloji öğretimprogramındaki çalışma ünitesi kazanımları incelenmiş, alan yazın desteği ile bukazanımlara yönelik bir öğretim planı geliştirilmiştir. Elde edilen tespitler göz önündebulundurularak Web tabanlı bir öğretim materyali hazırlanmıştır. Materyalindeğerlendirilmesi boyutunda 5 öğretmenin ve 12 öğrencinin hazırlanan Web sitesi ileilgili görüşleri alınmıştır. Araştırma bulgularında hazırlanan Web sitesinin forum, belgepaylaşımı, çevirim-içi mesajlaşma ve görsellik açısından yeterli olduğu ifade edilmiştir.Web materyalini değerlendiren öğrencilerin büyük çoğunluğu materyalin özellikle görselve içerik yönünden yeterli olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Öğrenciler etkinlik, deney,oyun, animasyon gibi unsurların içerik içerisinde çok fazla yer almasının kendilerinimutlu ettiğini, zaten bilgisayar kullanmayı çok sevdiklerini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime: çoklu ortam tasarım modeli fen eğitimi internet materyal geliştirme web tabanlı eğitim

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Preparation of a web-based teaching material designed for science education and evaluation of this material according to teachers' and students' views

Öz:
The aim of the study is to develop a Web-based teaching material according to“Hypermedia Design Model” which is based on the constructivist approach in the unit“The States of Matter and Heat” taught in Grade 8 and to receive views of students and teachers about the material and Web-based teaching. First of all the educationalattainments of the study unit in the new Science and Technology Curriculum wereexamined. A teaching plan was developed by reviewing literature. Considering thefinding from literature a Web-based teaching material was designed. 5 Teachers‟ and 12students‟ views are taken on the developed Web site. From the research findings, it can bedeclared that the prepared Web site is sufficient with its forums, sharing documents,online messaging and visuality. Most of the students assessing the Web material agreethat the materials which take place in material are adequate especially in terms of visualquality and content. It is stated by the students that they are satisfied and pleased with theactivities, experiments, games, animations and such items taken place in the content a lotsince that they love to use computer.
Anahtar Kelime: internet material development web based education hypermedia design model science education

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇETIN O, GÜNAY Y (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 175 - 202.
Chicago ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (2011): 175 - 202.
MLA ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 2011, ss.175 - 202.
AMA ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2011; 175 - 202.
Vancouver ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2011; 175 - 202.
IEEE ÇETIN O,GÜNAY Y "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi." , ss.175 - 202, 2011.
ISNAD ÇETIN, OGUZ - GÜNAY, Yasemin. "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi". (2011), 175-202.
APA ÇETIN O, GÜNAY Y (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2suppl), 175 - 202.
Chicago ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.2suppl (2011): 175 - 202.
MLA ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.2suppl, 2011, ss.175 - 202.
AMA ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 175 - 202.
Vancouver ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 175 - 202.
IEEE ÇETIN O,GÜNAY Y "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.175 - 202, 2011.
ISNAD ÇETIN, OGUZ - GÜNAY, Yasemin. "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2suppl (2011), 175-202.