Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 2suppl Sayfa Aralığı: 175 - 202 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
Öz: Bu çalışmadaki amaç, İlköğretim 8. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde Maddenin Halleri veIsı ünitesine ilişkin olarak yapılandırmacı (constructivist) düşünceyi temel alan “ÇokluOrtam Tasarım Modeli”ne (Hyper Media Design Model) göre Web tabanlı bir öğretimmateryali geliştirmek, hazırlanan materyale ve Web tabanlı öğretime ilişkin olaraköğrenci ve öğrenci görüşlerini almaktır.İlk olarak yeni Fen ve Teknoloji öğretimprogramındaki çalışma ünitesi kazanımları incelenmiş, alan yazın desteği ile bukazanımlara yönelik bir öğretim planı geliştirilmiştir. Elde edilen tespitler göz önündebulundurularak Web tabanlı bir öğretim materyali hazırlanmıştır. Materyalindeğerlendirilmesi boyutunda 5 öğretmenin ve 12 öğrencinin hazırlanan Web sitesi ileilgili görüşleri alınmıştır. Araştırma bulgularında hazırlanan Web sitesinin forum, belgepaylaşımı, çevirim-içi mesajlaşma ve görsellik açısından yeterli olduğu ifade edilmiştir.Web materyalini değerlendiren öğrencilerin büyük çoğunluğu materyalin özellikle görselve içerik yönünden yeterli olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Öğrenciler etkinlik, deney,oyun, animasyon gibi unsurların içerik içerisinde çok fazla yer almasının kendilerinimutlu ettiğini, zaten bilgisayar kullanmayı çok sevdiklerini ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime: Konular:
Preparation of a web-based teaching material designed for science education and evaluation of this material according to teachers' and students' views
Öz: The aim of the study is to develop a Web-based teaching material according to“Hypermedia Design Model” which is based on the constructivist approach in the unit“The States of Matter and Heat” taught in Grade 8 and to receive views of students and teachers about the material and Web-based teaching. First of all the educationalattainments of the study unit in the new Science and Technology Curriculum wereexamined. A teaching plan was developed by reviewing literature. Considering thefinding from literature a Web-based teaching material was designed. 5 Teachers‟ and 12students‟ views are taken on the developed Web site. From the research findings, it can bedeclared that the prepared Web site is sufficient with its forums, sharing documents,online messaging and visuality. Most of the students assessing the Web material agreethat the materials which take place in material are adequate especially in terms of visualquality and content. It is stated by the students that they are satisfied and pleased with theactivities, experiments, games, animations and such items taken place in the content a lotsince that they love to use computer.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Adams, A. ve Timmins, F. (2006). Students Views of Integrating Web-Based Learning Technology into the Nursing Curriculum-A Descriptive Survey. Nurse Education in Practice. 6, 12-21.
- Akamca, G. ve Hamurcu, H. (2005). Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Fen Başarısı, Tutumları ve Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 178-187.
- Akbulut, Ö.E.; Akdeniz, A.R. ve Dinçer, G.T. (2008). Bilgisayar Destekli Bir Öğretim Materyalinin Tasarlanması ve Değerlendirilmesi. URL: http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008.html (18.12.2009).
- Al, U. ve Madran, R.O. (2004). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri: Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar. Bilgi Dünyası. 5 (2), 259-271.
- Alkan, C. (2005). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Atıcı, B. ve Gürol, M. (2001). Nesnelci Öğretim Yaklaşımlarından Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımlarına Doğru İnternet Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Gelişimsel Bir Model Önerisi. Bilgi Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi (BTIE). (3–5 Mayıs 2001). Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, 177– 183.
- Baki, A. ve Güveli, E. (2008). Evaluation of A Web Based Mathematics Teaching Material on The Subject of Functions. Computers & Education. 51, 854–863.
- Başer, M. ve Çataloğlu, E. (2005). Kavram Değişimi Yönetimine Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki "Yanlış Kavramlar"ının Giderilmesindeki Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 29, 43-52.
- Bayam, Y. ve Urin, M. (2002). Uzaktan Eğitimde Öğrenci Takibi ve Değerlendirmesi. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. (23–25 Mayıs 2002). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Bodur, E.; Özkan, F.; Altun, E. ve Şimşek, Ö. (2009). The Role of Teacher in Web Enhanced Learning Activities in Primary School Information Technologies Lesson: A Case Study. Procedia Social and Behavioral Sciences. 1, 1043–1051.
- ChanLin, L.J. (2009). Applying Motivational Analysis in a Web-Based Course. Innovations in Education and Teaching International. 46 (1), 91-103.
- Coştu, B.; Ayas, A. ve Ünal, S. (2007). Kavram Yanılgıları ve Olası Nedenleri: Kaynama Kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi. 15 (1), 123-136.
- Çalışkan, S. (2002). Uzaktan Egitim Web Sitelerinde Animasyon Kullanımı. Açık ve Uzaktan Egitim Sempozyumu. URL: “http://aof20.anadolu.edu.tr", (23-25 Mayıs 2002) Eskişehir.
- Çavaş, B. (2000). The Use of the Computer Technology in Seventh Grade Science Topics Which Contain Mathematics International Special Education Congree ISEC- 2000. (July, 24-26th 2000). Manchester, UK.
- Çıldır, S. (2006). Ders Materyali Olarak Örnek Bir Vee Diyagramının Fizik Laboratuarı İçin Geliştirilmesi. AÜ . Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (1), 102-110.
- Davenport D. ve Erarslan E. (2001). Eğitimde İnternet: Eğitime Destek Olarak İnternet. URL:http://www.cs.bilkent.edu.tr/~david/desymposiom/VirtuallyThereTur.doc (03.07.2006).
- Demirci, N. (2003). Fizikte Kuvvet ve Hareket Konularındaki Kavram Yanılgılarının Üstesinden Gelme: Bir Web Tabanlı Fizik Programının Kullanılması ile İlgili Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 40-47.
- Dıraman, S.E.; Önal, A. ve Kaya, A. (2006). Açık Kaynak Kodlu Eğitim Yazılımları. URL: http://ab.org.tr/ab06/sunum/179.ppt (03.07.2007).
- Ellis, R.A.; Ginns, P. ve Piggott, L. (2009). E-Learning in Higher Education: Some Key Aspects and Their Relationship to Approach to Study. Higher Education Research & Development. 28 (3), 303-318.
- Gönen, S. ve Akgün, A. (2005). Isı ve Sıcaklık Kavramları Arasındaki İlişki ile İlgili Olarak Geliştirilen Çalışma Yaprağının Uygulanabilirliğinin İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 3 (11), 92-106.
- Hançer, A.H.; Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H.İ. (2003). İlköğretimde Çağdaş Fen Bilgisi Öğretiminin Önemi ve Nasıl Olması Gerektiği Üzerine Bir Değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1, 13.
- Ho, L.A. (2009). The Antecedents of E-Learning Outcome: An Examination of System Quality, Technology Readiness, and Learning Behavior. ADOLESCENCE. 44 (175), 581-599.
- Hwang, W.Y.; Wang, C.Y.; Hwang, G.J.; Huang, Y.M. ve Huang, S. (2008). A Web- Based Programming Learning Environment to Support Cognitive Development. Interacting with Computers. 20, 534-534.
- İnal, Y. (2005). Web-Destekli E-Öğrenme Ortamları İçin, Eğitsel Bir Oyunun Oyun Tabanlı Öğrenme Modellerine Uygun Olarak Tasarımı ve İnternette Yayını. URL: http://ab.org.tr/ab05/tammetin/41.doc (16.06.2009).
- Kert, S.B. ve Tekdal, M. (2008). Alanyazındaki Tasarım İlkelerine Uygun Olarak Geliştirilmiş Çoklu Ortam Ders Yazılımının Lise Düzeyi Fizik Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23 (1), 120-131.
- Kılıç, E.; Baran, B., Bakar, A.; Çağıltay, K.; Konukseven, E. İ.; Yalabık, N. ve Toroslu, İ. H. (2006). Üniversite Öğretim Üyelerinin Internet Üzerinden Eğitim Konusundaki Görüşleri. Eurasian Journal of Educational Research. (22), 159- 165.
- Koçoğlu, Ç. ve Sezgin, E. (2002). WWW İçin Etkili Öğretim Materyali Tasarım Önerileri. URL:http://inet-tr.org.tr/inetconf6/tammetin/emre-cigdem.doc (03.06.2007).
- Kumar, A. (1998). The Web is a Great Tool For. URL: http://www.iteachnet.com/mar98/ arunkumartripathy.html (14.10.2007).
- Lee, L. (2005). Using Web-based Instruction to Promote Active Learning: Learners‟ Perspectives. CALICO Journal. 23 (1), 139-156.
- Lee, H.-J. ve Rha, I. (2009). Influence of Structure and Interaction on Student Achievement and Satisfaction in Web-Based Distance Learning. Educational Technology & Society. 12 (4), 372–382.
- Liao, Y.-W. ve She, H.-C. (2009). Enhancing Eight Grade Students‟ Scientific Conceptual Change and Scientific Reasoning through a Web-based Learning Program. Educational Technology & Society. 12 (4), 228–240.
- McManus, T.F. (1996). Delivering Instruction on the World Wide Web. URL: www.csuhayward.edu/ics/htmls/Inst.html (05.07.2010).
- MEB, (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Taslak Baskısı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
- Narciss, S.; Proske, A. ve Koerndle, H. (2007). Promoting Self-regulated Learning in Web-Based Learning Environments. Computers in Human Behavior. 23, 1126- 1144.
- Nummenmaa, M. ve Nummenmaa, L. (2008). University Students‟ Emotions, Interest and Activities in a Web-Based Learning Environment. British Journal of Educational Psychology. 78, 163-178.
- Olgun, Ö.S.C. (2008). Examining the Fifth Graders‟ Understanding of Heat and Temperature Concepts vıa Concept Mapping. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 34, 54-62.
- Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (2007). Web Tabanlı Asenkron Öğrenme Ortamında Bireysel ve İşbirlikli Problem Temelli Öğrenmenin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD). 8 (1), 79-94.
- Özden, M.Y. ve Şengel, E. (2009). A Web Based Learning in Science Education: Student Attitudes and Perceptions. e-Journal of New World Sciences Academy. 4 (1), 197-207.
- Passerini, K. ve Granger, M., J. (2000). A Developmental Model for Distance Learning Using the Internet. Computers & Education. 34, 1-15.
- Shih, P.C.; Muñoz, D. ve Sánchez, F. (2006). The Effect of Previous Experience with Information and Communication Technologies on Performance in a Web-Based Learning Program. Computers in Human Behavior. 22, 962-970.
- Sivakumar, S.C.; Robertson, W.; Artimy, M. ve Aslam, N. (2005). A Web-Based Remote Interactive Laboratory for Internetworking Education. IEEE Transactions on Education. 48 (4), 586-598.
- Sözbilir, M. (2003). A Review of Selected Literature on Students‟ Misconceptions of Heat and Temperature. Boğaziçi University Journal of Education. 20(1), 25-41.
- Su, B.; Bonk, C.J.; Magjuka, R.J., Liu, X. ve Lee, S. (2005). The Importance of Interaction in Web-Based Education: A Program Level Case Study of Online MBA Courses. Journal of Interactive Online Learning. 4 (1), 1-19.
- Şendağ, S. ve Gündüz, Ş. (2007). Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Öğrenme Materyalinin Kullanılabilirliği ve Etkililiği Hakkındaki Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (14), 137-149.
- Şenocak, E., Dilber, R., Sözbilir, M. ve Taşkesenligil, Y. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Isı Ve Sıcaklık Konularını Kavrama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13, 199-210.
- Türnüklü, A. (2001). Eğitim Bilim Alanında Aynı Araştırma Sorusunu Yanıtlamak İçin Farklı Araştırma Tekniklerin Birlikte Kullanılması. Eğitim ve Bilim. 26 (120), 8-13.
- Varol A. ve Türel, Y.K. (2003). Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde İletişim Modülü. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 2(1) Makale no:6.
- Yang, Z. ve Liu, Q. (2007). Research and Development of Web-Based Virtual Online Classroom. Computers & Education. 48, 171-184.
- Yavuz, İ. ve Baştürk, S. (2008). Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan ve Excel Kullanımını Gerektiren Etkinliklerin Niteliğinin İncelenmesi. URL: http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008.html (18.12.2009).
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
- Yiğit, Y.; Yıldırım, S. ve Özden, M.Y. (2000). Web Tabanlı İnternet Öğreticisi: Bir Durum Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 19, 166- 176.
- Yu, F.Y.; Liu, Y.H. ve Chan, T.W. (2005). A Web-Based Learning System for Question- Posing and Peer Assessment. Innovations in Education and Teaching International. 42 (4), 337-348.
- Yumuşak, A. (2008). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Isı-Sıcaklık, Mekanik ve Elektrik Konularındaki Kavram Yanılgıları ve Nedenlerinin Araştırılması (C.B.U. Örneği). Milli Eğitim Dergisi. 180, 123-132.
APA | ÇETIN O, GÜNAY Y (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 175 - 202. |
Chicago | ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (2011): 175 - 202. |
MLA | ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 2011, ss.175 - 202. |
AMA | ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2011; 175 - 202. |
Vancouver | ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2011; 175 - 202. |
IEEE | ÇETIN O,GÜNAY Y "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi." , ss.175 - 202, 2011. |
ISNAD | ÇETIN, OGUZ - GÜNAY, Yasemin. "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi". (2011), 175-202. |
APA | ÇETIN O, GÜNAY Y (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2suppl), 175 - 202. |
Chicago | ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.2suppl (2011): 175 - 202. |
MLA | ÇETIN OGUZ,GÜNAY Yasemin Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.2suppl, 2011, ss.175 - 202. |
AMA | ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 175 - 202. |
Vancouver | ÇETIN O,GÜNAY Y Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 175 - 202. |
IEEE | ÇETIN O,GÜNAY Y "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.175 - 202, 2011. |
ISNAD | ÇETIN, OGUZ - GÜNAY, Yasemin. "Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2suppl (2011), 175-202. |