Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması
Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 85 - 95 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması
Öz: Bu çalışmanın amacı ilköğretim düzeyinde kaynaştırma sınıflarında çalışan öğretmenlerin kaynaştırmada yerine getirmesi gereken becerileri yerine getirme durumlarını ortaya koymaktır. Bu araştırmada niteliksel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri 2001-2002 öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesinde kaynaştırma sınıflarında çalışan 15 öğretmenden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında öğretmenlerle görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, kaynaştırma sınıfında çalışan öğretmenlerin kaynaştırma becerilerinden olan uzmanlara danışma becerileri ile ilgili olarak herhangi bir çaba ortaya koymadıklarını ve uzman desteği almadıklarını, eğitsel amaç saptamada, öğretimi desenleme ve uygulamada, öğretimi destekleyici ve kolaylaştırıcı etkinliklerde bulunmada, engelli öğrencilerin diğer öğrencilerle etkileşimini sağlamada, öğretimin etkililiğini değerlendirme için çeşitli değerlendirme araç ve süreçlerine yer vermede yetersiz olduklarını ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime: Konular:
-
Öz: In this study it was aimed to determine whether teachers who work on primary teaching mainstreaming classrooms performed the mainstreaming skills or not. The data of the research were collected in 2001-2002 teaching session in Mamak, in Ankara. Qualitative research method was used in which fifteen teachers who work in the mainstreamina classrooms were interviewed.The findings showed that i) teachers who work in the mainstreaming classrooms did not spend any effort regarding advising to experts as well as any support about the mainstreaming skills ii) they were inadequate in terms of determining educational purposes, designing and applying instruction, doing actions that support and facilitate instruction, having ability to interact the able and unable students, using different assessment tools that evaluate the effectiveness of the instruction.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
- Batu, S. (2000). Kaynaştırma, Destek Hizmetler ve Kaynaştırmaya Hazırlık Etkinlikleri. Özel Eğitim Dergisi, 2 (4). 35-45.
- Bogdan, R. C., Biklen. S. K. (1992). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory Methods. Allyn and Bacon.
- Eripek, S. (1986). Engelli Çocukların Normal Sınıflara Yerleştirilmesi "Kaynaştırma". Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (2), 157-168.
- Kırcaali-İftar, G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 16. 45-50.
- Kırcaali-İftar, G. (1992). Kaynaştırma Becerileri Öz-Değerlendirme Aracı. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5( 1-2).119-129.
- Kırcaali-İftar, G. (1998). Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir.
- Kırcaali-İftar, G. & Uysal, A. (1999). Zihin Özürlü Öğrencilere Özel Eğitim Danışmanlığı Aracılığıyla Uygulanan Resimli Fişlerle Okuma Yazma Öğretiminin Etkiliği. Özel Eğitim Dergisi, 2 (3), 3-13.
- Kvale, S. (1996). Interviews: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. California: Sage Publications.
- Powers, D. (1983). Mainstreaming And Inservice Education Of Teachers. Exceptional Children, 49(5), 432-439
- Uzuner, Y. (1999). Niteliksel Araştırma Yaklaşımı: Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları: Eskişehir.
- Weaklcy, D. M. & Nancy, L. (1983). Guess Who's Coming to P. E. : Six Steps to More Effective Mainstreaming. Journal of Physical Education, 54 (8), 63-65.
- Whitworth, J. W. (1999). A Model for Inclusive Teacher Preparation. www.ed.wright.edu/~prenick/JournalArchives/Winter1999/whitworth.html-28k-
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
APA | YIKMIŞ A, BAHAR M (2002). Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. , 85 - 95. |
Chicago | YIKMIŞ Ahmet,BAHAR MEHMET Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. (2002): 85 - 95. |
MLA | YIKMIŞ Ahmet,BAHAR MEHMET Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. , 2002, ss.85 - 95. |
AMA | YIKMIŞ A,BAHAR M Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. . 2002; 85 - 95. |
Vancouver | YIKMIŞ A,BAHAR M Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. . 2002; 85 - 95. |
IEEE | YIKMIŞ A,BAHAR M "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması." , ss.85 - 95, 2002. |
ISNAD | YIKMIŞ, Ahmet - BAHAR, MEHMET. "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması". (2002), 85-95. |
APA | YIKMIŞ A, BAHAR M (2002). Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(3), 85 - 95. |
Chicago | YIKMIŞ Ahmet,BAHAR MEHMET Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.3 (2002): 85 - 95. |
MLA | YIKMIŞ Ahmet,BAHAR MEHMET Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.3, 2002, ss.85 - 95. |
AMA | YIKMIŞ A,BAHAR M Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(3): 85 - 95. |
Vancouver | YIKMIŞ A,BAHAR M Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(3): 85 - 95. |
IEEE | YIKMIŞ A,BAHAR M "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.85 - 95, 2002. |
ISNAD | YIKMIŞ, Ahmet - BAHAR, MEHMET. "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Kaynaştırma Becerilerini Gerçekleştirme Durumlarının Saptanması". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/3 (2002), 85-95. |