Yıl: 2010 Cilt: 11 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 177 - 206 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu

Öz:
Bu araştırmada, dershane öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyi, iş doyumları ve örgütselbağlılıkları ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirlenmek amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmaküzere, dershane öğretmenlerine “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ile “İş Doyumu Ölçeği”uygulanmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2009–2010 eğitim- öğretim yılında, Malatya ili merkez ilçede yer alan Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı toplam 34özel dershanenin öğretmenleri (N=480) oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrendenşans yoluyla seçilen 217 dershane öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları örgütselbağlılık açısından ele alındığında, dershane öğretmenleri genel olarak kendilerini örgütlerine“orta” düzeyde bağlı olarak ifade etmişlerdir. Bu orta düzey bağlılık araştırmanın tüm bağımsızdeğişkenleri için de geçerlidir. Dershane öğretmenlerinin örgütsel bağlılığı cinsiyet, branş, enson mezun olunan yükseköğretim kurumu, pedagojik formasyon alma ve haftalık ders saatideğişkenleri açısından anlamlı biçimde farklılaşmazken, kıdem ve dershanedeki öğretmen sayısıdeğişkenlerine göre anlamlı biçimde farklılaşmaktadır. Araştırma sonuçları iş doyumu açısındandeğerlendirildiğinde, dershane öğretmenlerinin iş doyumu “nötr” düzeyin üzerinde bulunmuştur.Dershane öğretmenlerinin iş doyumu cinsiyet, branş, dershanedeki öğretmen sayısı, en son mezunolunan yükseköğretim kurumu, pedagojik formasyon alma ve haftalık ders saati değişkenleriaçısından anlamlı biçimde farklılaşmazken, kıdem değişkeni açısından anlamlı biçimdefarklılaşmaktadır. Dershane öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş doyumları arasındapozitif yönde ve orta düzeyde bir korelasyon vardır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The organizational commitment and job satisfaction among teachers working at private courses

Öz:
This study aimed to examine the private course teachers’ levels of organizational commitmentand job satisfaction, and the relationship between their organizational commitment and jobsatisfaction. To this end, private course teachers were administered “OrganizationalCommitment Scale” and “Job Satisfaction Scale”. Research is based on survey design. Thepopulation comprises the teachers (N=480) working in 34 private courses affiliated to thedirectorate of National Education and located in the center of Malatya province during 2009– 2010 school year. The sample of the study included 217 teachers selected randomly from amongthe population. The results about the organizational commitment revealed that the private courseteachers feel attached to their organization at “moderate” level ( X = 56.22) in general. It wasfound that teachers’ organizational commitment scores did not differ significantly in terms ofvariables including gender, branch, last higher education institution they graduated, whether theyhad pedagogical formation, and weekly work load (lesson hour), while they differed in terms ofseniority and number of teachers at the institution. The results about job satisfaction revealed thatprivate course teachers’ level of job satisfaction is above the level of “neutral” ( X = 74.24). Itwas found that teachers’ level of job satisfaction did not differ in terms of variables includinggender, branch, number of teachers at the institution, last higher education institution theygraduated, whether they had pedagogical formation, and weekly work load (lesson hour), whilethey differed in terms of seniority variable. Lastly, a positive and medium level of correlation wasfound between private course teachers’ levels of organizational commitment and job satisfaction.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMİRTAŞ H (2010). Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. , 177 - 206.
Chicago DEMİRTAŞ Hasan Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. (2010): 177 - 206.
MLA DEMİRTAŞ Hasan Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. , 2010, ss.177 - 206.
AMA DEMİRTAŞ H Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. . 2010; 177 - 206.
Vancouver DEMİRTAŞ H Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. . 2010; 177 - 206.
IEEE DEMİRTAŞ H "Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu." , ss.177 - 206, 2010.
ISNAD DEMİRTAŞ, Hasan. "Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu". (2010), 177-206.
APA DEMİRTAŞ H (2010). Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 177 - 206.
Chicago DEMİRTAŞ Hasan Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.2 (2010): 177 - 206.
MLA DEMİRTAŞ Hasan Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.2, 2010, ss.177 - 206.
AMA DEMİRTAŞ H Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(2): 177 - 206.
Vancouver DEMİRTAŞ H Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2010; 11(2): 177 - 206.
IEEE DEMİRTAŞ H "Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu." İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.177 - 206, 2010.
ISNAD DEMİRTAŞ, Hasan. "Dershane öğretmenlerinde örgütsel bağlılıkve iş doyumu". İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (2010), 177-206.