Yıl: 2012 Cilt: 11 Sayı: 41 Sayfa Aralığı: 131 - 146 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Öz:
Bu araştırmada; öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile onların cinsiyeti, branşı, akademik başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek ve ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları, örneklemini ise Sınıf Öğretmenliği, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada, öğretmen adaylarının kişisel bilgilerine ilişkin veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, öğrenme stillerine ilişkin veriler “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”, ders çalışma alışkanlıklarına ilişkin veriler ise “Ders Çalışma Alışkanlıklarını Belirleme Envanteri” kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 16.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Ki-kare testi, Kolmogorov-Smirnov Z testi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Katsayısından yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının cinsiyeti, Anabilim Dalı, akademik başarıları, ders çalışma alışkanlıkları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark tespit edilememiştir.
Anahtar Kelime:

Examination of the relationship between teacher candidates’ learning styles and their study habits

Öz:
In this study, it is aimed at determining whether there is significant relationship between teacher candidates’ learning styles and their gender, branch, academic achievement and finding out the relationship between studying habits and learning styles. The universe of the study consisted of teacher candidates in 2010-2011 academic year studying at Education Faculty of Harran University; the sample consisted of teacher candidates studying at Classroom Teaching, Physical Education and Sport Teaching, Religion and Ethics Education Teaching Departments. The data was analyzed with the SPSS 16.0 program. In the study, the data regarding teacher candidates' personal information were collected through “Personal Information Form"; data regarding the learning styles were collected through “Kolb Learning Style Inventory" and the data regarding study habits were collected through “Assessment Study Habits Inventory”. Kolmogorov-Smirnov Z Test, Chi-square Test and Pearson Product Moment Correlation Coefficient were used for Analysis of the data. As a result of the study, it was found out that there was not any significant relationship between teacher candidates’ learning styles and their gender, department, academic achievement and study habits.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Al-Balhan, E. (2008). The Student Style Questionnaire in relation to improved academic scores in Kuwaiti middle-school science classes. Social Behavior and Personality: An international journal, 36(2), 217-228.
  • Andresen, L., Boud, D. and Cohen, R. (2000). Experience-Based Learning. In G. Foley (Ed.) Understanding Adult Education And Training Second Edition. (4th Ed.). Sydney, Allen & Unwin.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb Öğrenme Sitili Envanteri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 87, 37- 47.
  • Atılgan, M. (1998). Üniversite Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları ile Akademik Başarılarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Bahar, M. ve Bilgin, İ. (2003). Öğrenme Stillerini İrdeleyen Bir Literatür Çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 41-70.
  • Baker, A. C., Jensen, P.J. and Kolb, D. A. (2002) Conversatıonal Learnıng An Experıentıal Approach To Knowledge Creatıon .Quorum Books, USA.
  • Baş, G. (2009). Okulda öğretmen-öğrenci ilişkileri. Eğitişim Dergisi, 23. http://www.egitisim.gen.tr/site/arsiv/57-23/84-okulda-ogretmen-ogrenci-iliskileri.html
  • Carroll, A. (1998). How to Study Better and Faster - Using Your Learning Styles and Strengths-. J. Weston Walch Publisher, Portland, Maine.
  • Cassidy, S., and Eachus, P. (2000). Learning style, academic belief system, self-report student proficiency and academic achievement in higher education. Educational Psychology, 20(3), 307-322.
  • Damavandi, A.J. and Others (2011). Academic Achievement of Students with Different Learning Styles www.ccsenet.org/ijps International Journal of Psychological Studies Vol. 3, No. 2; December 2011 186 ISSN 1918-7211 E-ISSN 1918-722X
  • Durdukoca, F. Ş. ve Arıbaş, S. (2010). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Farklı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, s. 517-523.
  • Durdukoca, F. Ş. ve Arıbaş, S. (2011). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stillerinin Farklı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. New World Sciences Academy, 6(1), http://www.newwsa.com/makale_detay.asp?makale_id=1780
  • Egel, I. P. (2009). English language learning and teaching styles in two Turkish primary schools. Social Behavior and Personality: An international journal, 37(8), 1117-1128.
  • Eren, A.(2002). Öznel Tercihler Sistemi Olarak Öğrenme. Bilim ve Teknik Dergisi, 419, 91-93.
  • Ersoy, S. (2003). İlköğretim 6, 7, 8. Sınıf Öğrencilerinin İngilizce DersindekiBaşarılarına Göre Öğrenme Stilleri ve Çalışma Alışkanlıklarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Gospodinov, N. (2011). Chi-Squared Tests for Evaluation and Comparison of Asset Pricing Models.
  • Working Paper Series (Federal Reserve Bank Of Atlanta), (8), 1.
  • Hotaman, D. (2009). Bazı kişisel değişkenlerin öğrencilerin bağımsız, bir partnerle ve bir grupla çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin araştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda]. 6: 1. Erişim: http://www.insanbilimleri.com http://www.spsstezistatistikanaliz.com/?page_id=29 (Retrieved in 24.02.2012)
  • Jianqiang C., W. (n.d). Sample distribution function based goodness-of-fit test for complex surveys. Computational Statistics And Data Analysis, doi:10.1016/j.csda.2011.09.015
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kolb, D. (1984). Experiential Learning. Englewood Cliffs, NJ. Prentice Hall.
  • Kolb, A. Y. and Kolb, D. A. (2005). Learning Styles And Learning Spaces: Enhancing Experiential Learning in Higher Education. Academy Of Management Learning & Education, 4(2), 193- 212.
  • Kuri, N. P. (2000). Kolb’s Learning Cycle: An Alternative Strategy For Engineering Education. Educational Resources Information Center. 3-7.
  • McKeachie, W. J. (Ekim 2000). “Learning Styles Can Become Learning Strategies”, 4, 6: Nov. 1995. http://www.ntlf.com/html/pi/9511/v4n6.pdf
  • Moneta, G. B., Marcantonia, M. P. & Felicitaş, M. R. (2006). Approaches to studying when preparing for final exams as a function of coping strategies, Personality and Individual Differences. 43(1), 191-202.
  • Mutlu, M. (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17. Erzurum.
  • Ogundokun, M. O. (2011). Learnıng Style, School Envıronment And Test Anxıety As Correlates Of Learnıng Outcomes Among Secondary School Students University of Ibadan, Ibadan, Nigeria Ife PsychologIA; 19(2), 2011 Ife Center for Psychological Studies & Services
  • Özsoy, N., Yağdıran, E. ve Öztürk, G., (2004). Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Geometrik Düşünme Düzeyleri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 16,35-48.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2008). Pre-Service Elementary School Teachers’ Learning Styles and Attitudes towards Mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 21-26.
  • Shein, P. P. and Chiou. W-B. (2011) Teachers as Role Models For Students’ Learnıng Styles Socıal Behavıor And Personalıty, Society for Personality Research National Sun Yat-Sen University,
  • Kaohsiung, Taiwan, ROC. 2011, 39(8), 1097-1104 http://dx.doi.org/ 10.2224/sbp.2011.39.8.1097
  • Sülün, A. (2009). Fen Bilgisi Öğretmenliği Programın Kayıtlı Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. XVIII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Tatar, E., Tüysüz, C. ve İlhan, N. (2008). Kimya Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Stillerinin Akademik Başarıyla İlişkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 186-192.
  • Tümkaya, S. , Bal, L. (2006). Çukurova Üniversitesi Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313- 326.
  • Uzuntiryaki, E., Bilgin, İ., ve Geban, Ö., (2004). The Relationship Between Gender Differences and Learning Style Preferences of Pre-Service Teachers At Elementary Level. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26,182-187.
  • Yamazaki, Y. (2005). Learning styles and typologies of cultural differences: A theoretical and empirical comparison. International Journal of Intercultural Relations, 29: 521–548. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijintrel.2005.07.006
  • Yüksel-Şahin, F. ve Hotaman, D. (2007). Bazı Kişisel Değişkenlerin Ortaöğretim Öğrencilerinin Çalışma Becerileri Üzerindeki Etkisi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, (5-7 Eylül 2007), Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi: Tokat.
  • Yuichi, N. (2004). A method of simulating multivariate nonnormal distributions by the Pearson distribution system and estimation. Computational Statistics And Data Analysis, 471-29. doi:10.1016/j.csda.2003.10.008
  • Zin, N. A., Zaman, H. B., and Noah, S. A. (2002). Multimedia Mathematics Tutor: Matching Instruction to Student's Learning Styles. ICCE, 1433.
APA KAYA A, BOZASLAN H, FIRAT DURDUKOCA Ş (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. , 131 - 146.
Chicago KAYA Ahmet,BOZASLAN Hasan,FIRAT DURDUKOCA ŞULE Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (2012): 131 - 146.
MLA KAYA Ahmet,BOZASLAN Hasan,FIRAT DURDUKOCA ŞULE Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. , 2012, ss.131 - 146.
AMA KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. . 2012; 131 - 146.
Vancouver KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. . 2012; 131 - 146.
IEEE KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş "Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi." , ss.131 - 146, 2012.
ISNAD KAYA, Ahmet vd. "Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi". (2012), 131-146.
APA KAYA A, BOZASLAN H, FIRAT DURDUKOCA Ş (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(41), 131 - 146.
Chicago KAYA Ahmet,BOZASLAN Hasan,FIRAT DURDUKOCA ŞULE Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11, no.41 (2012): 131 - 146.
MLA KAYA Ahmet,BOZASLAN Hasan,FIRAT DURDUKOCA ŞULE Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.11, no.41, 2012, ss.131 - 146.
AMA KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(41): 131 - 146.
Vancouver KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(41): 131 - 146.
IEEE KAYA A,BOZASLAN H,FIRAT DURDUKOCA Ş "Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11, ss.131 - 146, 2012.
ISNAD KAYA, Ahmet vd. "Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11/41 (2012), 131-146.