Yıl: 2012 Cilt: 11 Sayı: 42 Sayfa Aralığı: 55 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Çalışma 2008-2009 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 15 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Uygulama toplam 90 öğretmen ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan en önemli bulgu sınıf öğretmenlerinin bilimsel, teknolojik ve toplumsal değişmelere uyum sağlayabilmek, eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazanabilmek, kendilerini geliştirebilmek için hizmet içinde eğitilmeyi gerekli görmeleridir. Sonuç olarak sırasıyla, dikkat eksikliği, öğrenme güçlüğü, hiperaktivite eğitim teknolojisi (bilgisayarı öğretim amaçlı kullanma vd.) konularında hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öncelikli olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ataünal, A. (2003). Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen. Ankara: Milli Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Aytaç, T. (2000). Hizmet içi Eğitim Kavramı ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi, 66-69.
  • Bağcı, N., Şimşek, S. (2000). Milli Eğitim Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 146, 9-12.
  • Başkan, H. (2001). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin Hizmet içi Eğitim Programlarının Etkililiğine İlişkin Algı ve Beklentileri (Denizli İli Örneği)”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Boydak, M. (1999). Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, “Yayımlanmamış Doktora Tezi”, Elazığ.
  • Çetinkaya, T., Z. (1999). “Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Örgütünde İlk Kademe Yöneticilerine Dönük Olarak Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Çalışmalarının İhtiyaç Saptama Açısından Değerlendirilmesi.” “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet içi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Glatthorn, A. (1987). Cooperative Professionel Development Peer Centered Options for Teacher Growth. Educational Leadership , 31-35.
  • Gültekin, M. ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitime İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilimler Dergisi , 12-16.
  • Dağlı, A., Baysal, N. (2011). İlköğretim II. Kademede Görevli Öğretmenlerin Sınıfta Karşılaştıkları Disiplin Sorunlarına ve Bunların Çözüm Yollarına İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (www.esosder.org),10, 38, 61-78.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 133-149.
  • Durmuş, E. (2003). Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Düzenlenen Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri (Ankara İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hamdan, N. (2003). “İlköğretim Okullarında Görevli Öğretmenlerin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Hizmet içi Eğitim Faaliyetleri Hakkındaki Görüşleri”. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2002). 2000 Yılında Ankara'da Fizik Öğretmenleri İçin Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1992). Hizmet İçi Eğitim Teori ve Uygulamalar. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Maatbası.
  • Murphy, C. (1992). Study Groups Foster Schoolwide Learning. Educational Leadership, 71-74.
  • Özdemir, S. (1997). Her Organizasyon Hizmet içi Eğitim Yapmak Zorundadır. Milli Eğitim Dergisi, 17-19.
  • Özer, M., A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme. BİLİG, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 35, 105-131.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet içi Eğitim Proğramlarının Etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, 102.
  • Uçar, R. ve İpek, C. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yönetici Ve Öğretmenlerin MEB Hizmet İçi Eğitim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. III, (I), 34-53.
  • Taymaz, A., H. (1997). Hizmet içi Eğitim"Kavramlar,İlkeler,Yöntemler". Ankara: Tapu ve Kadastro Vakfı Matbaası.
  • Taymaz, A., H., Sunay, Y., Aytaç, T. (1997). Hizmet İçi Eğitimde Koordinasyon Sağlanması Toplantısı, Milli Eğitim Dergisi, 133, 13-17.
  • Tanyel, A. (1999). İlköğretim Okullarında Görevli Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet içi Eğitim İhtiyacı. “Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.” Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tezcan, M. (1992). Eğitim Sosyolojisi (Gen. 8.Baskı), Ankara, Zirve Ofset, 1992.
APA ergin i, AKSEKİ B, DENİZ E (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. , 55 - 66.
Chicago ergin ismet,AKSEKİ Bekir,DENİZ Ebru İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. (2012): 55 - 66.
MLA ergin ismet,AKSEKİ Bekir,DENİZ Ebru İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. , 2012, ss.55 - 66.
AMA ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. . 2012; 55 - 66.
Vancouver ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. . 2012; 55 - 66.
IEEE ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E "İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları." , ss.55 - 66, 2012.
ISNAD ergin, ismet vd. "İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları". (2012), 55-66.
APA ergin i, AKSEKİ B, DENİZ E (2012). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(42), 55 - 66.
Chicago ergin ismet,AKSEKİ Bekir,DENİZ Ebru İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11, no.42 (2012): 55 - 66.
MLA ergin ismet,AKSEKİ Bekir,DENİZ Ebru İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.11, no.42, 2012, ss.55 - 66.
AMA ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(42): 55 - 66.
Vancouver ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(42): 55 - 66.
IEEE ergin i,AKSEKİ B,DENİZ E "İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11, ss.55 - 66, 2012.
ISNAD ergin, ismet vd. "İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçları". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11/42 (2012), 55-66.