Yıl: 2012 Cilt: 11 Sayı: 40 Sayfa Aralığı: 59 - 68 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Öz:
Bu arastırma 2005-2006 yılında uygulanmaya baslanan (1, 2, 3. sınıf) Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nın değerlendirme öğesine yönelik öğretmen görüslerini belirlemeyi ve bu bulgular ısığında da programı değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle 3 bölüm, 13 soru ve 27 maddeden olusan ve üçlü likert tipine uygun olarak hazırlanan öğretmen görüsleri anketi, Muğla merkez ve ilçelerinde görev yapan 200 sınıf öğretmenine uygulanmıstır. Ölçekten elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin değerlendirme süreci ile ilgili yeterince hizmet içi eğitim alamadıkları, geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme araçlarını harmanlayarak kullandıkları sonucuna ulasılmıstır. Öğretmenlerin, büyük bir çoğunluğunun alternatif ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme boyutunda hala bazı sıkıntılar yasadıkları ortaya çıkmıstır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüslerine dayalı olarak değerlendirilmesi, Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir: Osman Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Algan, S. (2008). Đlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi programının ölçme ve değerlendirme öğesinin öğretmen görüsleri açısından incelenmesi, Yayınlanmıs Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Đlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Anıl, D. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karsılastıkları sorunlara iliskin görüsleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, 44-61
  • Arda, D. (2009). Đlköğretim sınıf öğretmenlerinin 2005 öğretim programı ekseninde ölçme ve değerlendirme alanındaki yeterlik ve görüslerinin incelenmesi, Yayınlanmıs Yüksek Lisans Tezi, Đstanbul: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Belet, S. (1999). Đlköğretim kurumlarında uygulanan hayat bilgisi programının değerlendirilmesi, Yayınlanmıs Yüksek Lisans Tezi, Eskisehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Candur, F. (2007). Öğretmenlerin fen ve teknoloji öğretimi, kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve bu yöntemlerin öğretim sürecindeki önemi hakkındaki düsüncelerinin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program gelistirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Erdal, H. (2007). 2005 Đlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği), Yayımlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Erdoğan M. (2007). Yeni gelistirilen dördüncü ve besinci sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programının analizi, nitel bir çalısma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar, 5 (2), 221-254
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde program gelistirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2008). Hayat bilgisi öğretimi ve programı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel arastırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüslerinin değerlendirilmesi, Yayınlanmıs Yüksek lisans Tezi, Hatay: Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2004). Đlköğretim hayat bilgisi dersi (1., 2., 3. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Aksam Sanat Okulu Matbaası.
  • Ornstein, A.C ve Hunkins, F. P. ( 1998). Curriculum : Foundation, Principles and Issues. Boston: Allyn and Bacon.
  • Parmaksız, R. (2004). Aktif öğrenme ve alternatif değerlendirme yaklasımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Yayımlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak: Z.K.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tan, S. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tan, S. (2009). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Tekin, H. (1994). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Yargı Yayınları.
  • Yıldırım, F. ve Öztürk, B. K. ( 2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme ve değerlendirme öğesi hakkında öğretmen görüsleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.3,( 37), 92-108.
APA GÜMÜS M, AYKAÇ N (2012). Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 59 - 68.
Chicago GÜMÜS Muteber,AYKAÇ NECDET Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (2012): 59 - 68.
MLA GÜMÜS Muteber,AYKAÇ NECDET Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. , 2012, ss.59 - 68.
AMA GÜMÜS M,AYKAÇ N Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2012; 59 - 68.
Vancouver GÜMÜS M,AYKAÇ N Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. . 2012; 59 - 68.
IEEE GÜMÜS M,AYKAÇ N "Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi." , ss.59 - 68, 2012.
ISNAD GÜMÜS, Muteber - AYKAÇ, NECDET. "Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi". (2012), 59-68.
APA GÜMÜS M, AYKAÇ N (2012). Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(40), 59 - 68.
Chicago GÜMÜS Muteber,AYKAÇ NECDET Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11, no.40 (2012): 59 - 68.
MLA GÜMÜS Muteber,AYKAÇ NECDET Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.11, no.40, 2012, ss.59 - 68.
AMA GÜMÜS M,AYKAÇ N Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(40): 59 - 68.
Vancouver GÜMÜS M,AYKAÇ N Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(40): 59 - 68.
IEEE GÜMÜS M,AYKAÇ N "Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11, ss.59 - 68, 2012.
ISNAD GÜMÜS, Muteber - AYKAÇ, NECDET. "Hayat bilgisi dersi oğretim programının değerlendirme oğesinin oğretmen gorusleri doğrultusunda değerlendirilmesi". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11/40 (2012), 59-68.