Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 45 - 52 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı 21. yüzyılda okulun nasıl yapı içerisinde olacağına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada niteliksel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler görüşme yöntemiyle elde edilmiş ve verilerin analizinde betimsel yöntem kullanılmıştır. 21. yüzyılda okulların yapısıyla ilgili öğretmen adaylarının görüşlerinin analiz edilmesinde edilen sonuçlar şu şekilde belirlenmiştir; okulda görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin alanlarında uzman kişiler olması gerektiği; okulun yeniliklere uyum sağlayabilecek bir yapıya sahip olması; okulda demokratik bir yapının benimsenmesi; okulda teknolojik donanımın olması ve eğitimseletkinliklerde teknolojinin kullanılması; okulun zevkle gelinen cazibe merkezi haline dönüştürülmesi düşünceleri ifade edilmiştir.
Anahtar Kelime: öğretmen eğitimi bilgi toplumu

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
The aim of the study is to specify the outlooks of the elementary school teacher-candidate how structure the schools will gain in 21st century. The qualitative methods have been conducted in the research. The data have been collected through interview and analyzed by scientific methods. The outcomes from the analysis of the outlooks pertaining to the structure of the 21st century-schools are as follows: The teachers and principals are supposed to be academically competent in their scopes; the school is to gain such a property that it is able to be already-be open for the innovations, having a democratic atmosphere within the school setting and technological equipment and making use of the technology in instructional activities, turning the formal school setting into a wellcoming, atmosphere, are all emphasized in the research.
Anahtar Kelime: teacher education information society

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ccrit, Y.. (2001). Bilgi Toplumunda İlköğretim Okulu Müdürlerinin Rolleri. Yayınlanmamış Dr. Tezi. AİBÜ. Sos. Bil. Enst, Bolu.
  • Cohl, C. (1996). The Future of Education, http://www.naesp.org/comm/po 1996.htm.
  • Costa, A. L. (1986). Developing Minds A resources Book For Teaching Thinking. ED 262968.
  • Çelik, V. (1997). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem yayınları.
  • Demo, W. (1986). The Idea of Information Literacy in The Age of High Tech. ED 282537.
  • Drucker, P. F. (çev: Fikret Üçcan). (1995). Gelecek İçin Yönetim. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Hammond, L. D. (1997). Quality Teaching:The Critical Key To Learning. Principal, September.
  • Hammond, L. D. (1994). Will 21st Century Schools Really Be Different?. Education Digest, 60( 1 ), 4-5.
  • Sağlam, M. (1998). 21. Yüzyılda Eğitim. Yeni Türkiye, 794-797.
  • Strauss, A. L. & Corbin, J. (1990). Basics Of Qualitative Research Grounded
  • Theory. Procedures, And Techiniques. Thousand Oaks, CA:Sage Publication.
  • Ünal, S. (l991)."Eğitim Yöneticilerinin Okulda Eğitim ve Öğretimin Niteliğini Geliştirecek Şekilde Eğitilmeleri". Eğitimde Nitelik Çeliştirme Sempozyumu, s.386-388.
  • Warnal, W. T. (1983). The Challenge: Developing Technological Literacy in Education. ED 234012.
  • Winand, U. ve Kortzfleisch, H. ve Wilfried, P. (çev: Nurhayat Yoloğlu). (1998). Online Eğitim: Bilgi Aktarımının ve Öğrenmenin Sanallaştırılması. Yeni Türkiye, s.881-891.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
APA CERİT Y (2002). 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. , 45 - 52.
Chicago CERİT Yusuf 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. (2002): 45 - 52.
MLA CERİT Yusuf 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. , 2002, ss.45 - 52.
AMA CERİT Y 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. . 2002; 45 - 52.
Vancouver CERİT Y 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. . 2002; 45 - 52.
IEEE CERİT Y "21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları." , ss.45 - 52, 2002.
ISNAD CERİT, Yusuf. "21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları". (2002), 45-52.
APA CERİT Y (2002). 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 45 - 52.
Chicago CERİT Yusuf 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.4 (2002): 45 - 52.
MLA CERİT Yusuf 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.4, 2002, ss.45 - 52.
AMA CERİT Y 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(4): 45 - 52.
Vancouver CERİT Y 21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(4): 45 - 52.
IEEE CERİT Y "21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.45 - 52, 2002.
ISNAD CERİT, Yusuf. "21. Yüzyılda Okula İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/4 (2002), 45-52.