Yıl: 2012 Cilt: 41 Sayı: 196 Sayfa Aralığı: 290 - 307 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri

Öz:
Her ülkede, öğretim programlarının zaman içerisinde ihtiyaçlar doğrultusunda yenilendiği bilinmektedir. Ülkemizde de, öğrenme zorlukları, öğrencilerin ilgisizliği, başarısızlığı ve diğer ülkelerdeki değişim ve gelişimler göz önünde bulundurularak fizik öğretim programı yenilenip uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulama ile amaçlanan hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için, öncelikli olarak öğretmenlerin yeni programı istenen düzeyde algılamaları gerekmektedir. Bu çalışmada, fizik öğretim programının yapısının, fizik öğretmenlerinin bu programı algılama düzeylerinin ve programı uygulamaya yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmakta olup, elde edilen sonuçlar tartışılmış ve bir kısım önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Teachers’ opinions about new physics education program and its implementation

Öz:
All countries, it is well-known that education programs are renewed in parallel with needs in the course of time. In our country, physics education program has been renewed and put into implementation by taking into consideration learning difficulties, students’ indifference and failure, and changes and developments in other countries. In order to reach the goals expected from the programme, it is necessary that teachers perceive the education program at the desired level in the first place. In this study, the aim was examine the structure of the physics education program, physics teachers’ level of perception of this education program and their views on the implementation of the education program. The results of this study are discussed, and some recommendations are made in this study.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akbulut, Ö.E. ve Akdeniz, A.R. (2010). Fizik Öğretiminde Bağlam Temelli Yaklaşımın Bilgisayar Destekli Uygulanması Üzerine Öğrenci Görüşleri, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Aktamış, H., Feyzioğlu, B., Kiremit, H.Ö. ve Delioğlu, Y. (2010). 9. Sınıf Fizik Öğretim Programına Göre Hazırlanan Ders Kitabının Deney Türleri ve Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Fizik Öğretmenlerinin Bağlam Temelli Yaklaşım Hakkındaki Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 42-51.
  • Azar, A. ve Şengüleç Aydın, Ö. (2010). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli ile Laboratuar Destekli Öğretim Yöntemlerinin Öğrenci Başarısına ve Derse Karşı Tutum ile Kalıcılığa Etkisi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Balta, N. ve Eryılmaz, A. (2010). Yeni Fizik Öğretim Programı: Öğretmen Görüşleri ve İhtiyaçları, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Crawford, M.L. (2001). Teaching Contextually:Research, Rationale, and Techniques for Improving Student Motivation and Achievement in Mathematics and Science, CCI Publishing, Waco, Texas.
  • Çepni, S. ve Özmen, H. (2011). Yaşam (Bağlam) Temelli ve Beyin Temelli Öğrenme Kuramları ve Fen Bilimleri Öğretimindeki Uygulamaları, Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Ed. Salih Çepni, Pegema Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara.
  • Dülgeroğlu, İ. (2010). Yeni Öğretim Programına Göre Hazırlanan Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Kocaeli İli Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eke, C. (2010). Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler Ve Öneriler, Çevrimiçi Çalıştay, 76-81.
  • Engin, A.O. ve Bülbül, M.S. (2009).Ortaöğretimde Fizik Öğretimi Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(1), 47-65.
  • Ergin, M. Ş. (2010). Ortaöğretim 9. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Johnson, E.B. (2002). Contextual Teaching and Learning: What İt is And Why it’s Here to Stay, Corwin press, Inc. A Sage Publications Company, Thousand Oaks, California.
  • Kahyaoğlu, Z.T. ve Şimşek, Y. (2010), Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Fizik Dersi Başarısızlığına Yaptığı Atfetmeler, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Kapucu, S. (2010). Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanındaki Tecrübeler, Sorunlar, Çözümler ve Öneriler, Çevrimiçi Çalıştay, 30-37.
  • Marulcu, İ. ve Doğan, M. (2010). Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarına ve Müfredatlarına Afyonkarahisar’daki Öğretmen ve Öğrencilerin Bakışı, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(2), 193-209.
  • Parnell, D. (2001). Contextual Teaching Works! Helping Students Reach Higher Level of Achievement, CCI Publishing, Texas, USA.
  • Rayner, A. (2005). Reflections on Context-Based Science Teaching: A Case Study of Physics for Students of Physiotherapy. Univerce Science Blended Learning Symposium Proceedings. Poster Presentation.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. ve Diyaddin Yaşar, M. (2010). Science Education Research in Turkey: A Content Analysis of Selected Features of Papers Published, Dillon, D. Jorde (eds.), The World of Science Education: Handbook of Research in Europe. 1-35.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., ve Yıldırım, A., (2007). Kimya Eğitiminde İçeriğe/Bağlama Dayalı (Context-Based) Öğretim Yaklaşımı ve Dünyadaki Uygulamaları, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul.
  • Süzük, E., Çorlu, M.A. ve Gürel, C. (2010). Öğrencilerin Öğrenme Algılarına Göre Fizik-I Dersinin Verimlilik Analizi, IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Şengören, S.K., Tanel, R., Yıldırım Benli ve Kavcar, N. (2010). Fizik Öğretmenlerinin 9. Sınıf Fizik Kitabına İlişkin Görüşleri: İzmir İli Örneği. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
  • Tanel, Z. ve Tanel, R. (2010). Fizik Laboratuarları ile Bilişim Ortamlarının Durumu ve Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 27, 76 -87.
  • Taşçı, Ş. (2011). Fizik Öğretim Programının Uygulanmasının Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A.R. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Güncel Fizik Tutum Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirliği, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(4), 135-144.
  • TTKB, (2009). Ortaöğretim Fizik Dersi 9, 10, 11 ve 12. Sınıf Öğretim Programları.
  • Yolbaşı, C. (2010). Yeni Fizik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
APA AKDENİZ A, PAÇİN G (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. , 290 - 307.
Chicago AKDENİZ Ali Rıza,PAÇİN Günay Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. (2012): 290 - 307.
MLA AKDENİZ Ali Rıza,PAÇİN Günay Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. , 2012, ss.290 - 307.
AMA AKDENİZ A,PAÇİN G Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. . 2012; 290 - 307.
Vancouver AKDENİZ A,PAÇİN G Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. . 2012; 290 - 307.
IEEE AKDENİZ A,PAÇİN G "Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri." , ss.290 - 307, 2012.
ISNAD AKDENİZ, Ali Rıza - PAÇİN, Günay. "Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri". (2012), 290-307.
APA AKDENİZ A, PAÇİN G (2012). Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, 41(196), 290 - 307.
Chicago AKDENİZ Ali Rıza,PAÇİN Günay Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim 41, no.196 (2012): 290 - 307.
MLA AKDENİZ Ali Rıza,PAÇİN Günay Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim, vol.41, no.196, 2012, ss.290 - 307.
AMA AKDENİZ A,PAÇİN G Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim. 2012; 41(196): 290 - 307.
Vancouver AKDENİZ A,PAÇİN G Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Milli Eğitim. 2012; 41(196): 290 - 307.
IEEE AKDENİZ A,PAÇİN G "Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri." Milli Eğitim, 41, ss.290 - 307, 2012.
ISNAD AKDENİZ, Ali Rıza - PAÇİN, Günay. "Yeni fizik öğretim programına ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri". Milli Eğitim 41/196 (2012), 290-307.