Yıl: 2012 Cilt: 2012 Sayı: 43 Sayfa Aralığı: 436 - 447 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma

Öz:
Bu çalışma ile normal ve yaz dönemi uygulamalarında akademik başarının farklı taşıp farklı (aşmadığı ve öğrencilerin yaz dönemi uygulamasına ilişkin görüşlerinin lespiti amaçlanmıştır. Araştırmada, başarı karşılaştırması için son test kontrol gruplu deneysel desen, yaz dönemi uygulamasına ilişkin öğrenci algılarının tespitinde ise genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelinden yararlanılmıştır. Normal ve yaz dönemi öğrenci başarılarının karşılaştırması için 2007-2008 öğretim yılı bahar dönemi ile 2008 yaz dönemi final sonuçları; yaz okulu uygulamasına ilişkin öğrenci algıları için ise anket verileri kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin normal dönemdeki başarıları yaz dönemine göre daha yüksek bulunmuştur. Öğrenciler yaz döneminde, üst yarıyıllardan ders alarak erken mezun olmak ve iieri yarıyıllarda rahatlamak düşüncesindedirler. Ayrıca, öğrenciler yaz dönemindeki performanslarının yüksek olduğu görüşündedirler.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

A study on summer term and regular term teaching applications

Öz:
The aim of the study is to find out if the academic achievements of students differ in regular and summer courses and reveal the perceptions of them on intensive courses. A study was undertaken to determine the effectiveness of a 7 week summer course versus 14 weeks regular course, and to gather student opinions about summer course in 2007-2008 term. A type of post-test equivalent group design was used in this research for performance comparison, and a survey was used to gather student's opinions. Results indicated that regular courses are more effective than summer course. Hence, students thought that they would like summer courses in the other semesters since they felt better themselves and would pass their courses earlier.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adlıikari, M. (5998). A condensed problem-bused learning format in clinical perinatology. Education for Health; Change in La e rnin ig & Practice. 11 (3).
  • Adrian, M. A. & Gustafson, L. {2006). Impact of course length on student learning. Journal of Economics and Finance Education. 5(1), 26.
  • Best, W.J. & Kahn, VJ. (2006). Research in education $(11 ^{Ed}.)$. Pearson Education Inc.
  • Blamire, J., Crowther, R., Durkin, K., & Quine, L. (1982). Course length and attitude development among preschool playgroup foundation course students. Early Childhood Development and Care, 9, 83-89.
  • Boddy, G. W. (1985). Regular vs. compressed semester: a comparison of effectiveness for teaching in higher education. PhD dissertation, University of Nebraska.
  • Bohlin, R. M.& Hunt N. P. (1995). Course structure effects on students' computer anxiety, confidence and attitudes. Journal of Educational Computing Research. 13 (3), 263-270.
  • Brakenbury, R. L. (1978). What is more elusive than the learning of philosophy?. Educational Research Quarterly, 3, 93-97.
  • Biiyüköztürk, Ş. (2010 ). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Biiyüköztürk, Ş. ve diğ. (2008). Bilimsel araştırına yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Caskey, S. R. (1994). Learning outcomes in intensive courses. Journal of Continuing Higher Education, 42, 23-27.
  • Daniel, E. L. (2000). A review of time-shortened courses across disciplines. College Student Journal, 34. 298-306.
  • DewaiL M. & Bartle, P. (1996). Student perceptions of a summer school reading program Paper Presented at the Annual Meeting of the Eastern Educational Research Association (19th), Cambridge, MA, February 21,24.
  • Doyle, R. J. & Yantis, J. (1977). Facilitating nontraditional leandng: an update on research on evaluation in intensive scheduling. Mount Pleasant: Central Michigan University, Institute for Personal and Career Development. (ERIC document reproduction no. ED 144 459).
  • Eckcrt, W. H. (1972). The modular calendar at mount vernon college. Liberal Education, 58 (4), 492-500.
  • Ever, S., Greer, O. Bridges, W. & Lewis, B. (2002). Class length and student performance: an extended study. International Advances iti Economic Research. Retrieved October 02, 2008, from iıttp:/Avvvw.enü'eprL>neur.com/tradeiournals/article/87373341_1.html..
  • Frost, P, (2005). CTY summer school model: evolvement, adaptation and extra pollution at die national academy for gifted and talent youth (England). High Ability Studies, 16(1), 137-153.
  • Geltner, P., & Loan, R. (2000). The influence of session length on student success. Research report 2000.4. İ.O., Santa Monica College. http:/Avvvw,smc.edu/research/T20000410.htm
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araşiınna ve istatistik teknikleri (11.Basla). Ankara
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırına yöntemleri (17.Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kirby-Smith, J. P. (1987). Effects of intensive college courses on student cognitive achievement, academic standards, student attitudes, and faculty attitudes. Unpublished doctoral dissertation, University of Southern California.
  • Lee, J., Scyoc, V. & Gleason, J.(1993). Traditional or intensive course lengths? A comparison of outcomes in economics learning. Journal of Economic Education, winter, 15-22.
  • Messina, R. C. (1996). Power package: an alternative to traditional course scheduling. ERIC Document Reproduction Service, No. ED 396787.
  • Muijs, D. (2004). Quing quantitative research in education with SPSS. SAGE Publications Ltd.
  • Petrowsky, M. C. (1996). The two week summer macroeconomics course: success or failure'?. ERIC Document Reproduction Service, No. ED396779.
  • Rayburn, L, G., & Rayburn, J. M. (1999). Impact of course length and homework assignments on student performance. Journal of Education for Business, 74: 325-331.
  • Scott. P. A., & Conrad, F. C. (1992). A critique of intensive courses and an agenda for research. In Higher Education: Handbook of Theory and Research, edited by John C. Smart. New York: Agathon Press.
  • Seamon, M. (2000). Differences in the instructional effectiveness of intensive and semester-length courses. Unpublished Master's Thesis, West Virginia University.
  • Seamon. M. (2004). Short and long-term differences in instructional effectiveness between intensive and semester-length courses. Teacher College Record, 106(4), 852-874.
  • Spurling. S. (2001). Compression of semesters or intensity of study: what is it that increases student success?. ERIC Document Reproduction Service, No. ED467474.
  • Tan, D.L, (2002). Condensed or traditional semester format: Does it make a difference in academic performance?. Education, 116 (3 ). 417-422.
  • Wacchter, R.F. (1967). A comparison of achievement and retention by college junior students in an earth science course after learning under massed and spaced conditions. Doctoral dissertation, Pennsylvania State University.
  • Wiersma. W. & .furs, S. G. (2005). Research methods in education. (8th Ed.). Pearson Education Inc.
  • Wlodkowski, R. J., & Westover, T. N. (1999). Accelerated courses as a learning format for adults. Canadian Journal for the Study of Adult Education, 13(1). 1-20.
APA TAŞDEMİR M (2012). Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. , 436 - 447.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. (2012): 436 - 447.
MLA TAŞDEMİR MEHMET Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. , 2012, ss.436 - 447.
AMA TAŞDEMİR M Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. . 2012; 436 - 447.
Vancouver TAŞDEMİR M Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. . 2012; 436 - 447.
IEEE TAŞDEMİR M "Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma." , ss.436 - 447, 2012.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET. "Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma". (2012), 436-447.
APA TAŞDEMİR M (2012). Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012(43), 436 - 447.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012, no.43 (2012): 436 - 447.
MLA TAŞDEMİR MEHMET Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2012, no.43, 2012, ss.436 - 447.
AMA TAŞDEMİR M Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 2012(43): 436 - 447.
Vancouver TAŞDEMİR M Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 2012(43): 436 - 447.
IEEE TAŞDEMİR M "Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2012, ss.436 - 447, 2012.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET. "Yaz okulu ve normal öğretim uygulaması üzerine bir araştırma". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012/43 (2012), 436-447.