Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi

Yıl: 2012 Cilt: 21 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 79 - 102 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi

Öz:
Bu çalışmada, kurum ve halkı arasında oluşturulacak karşılıklı etkileşim süreci açısından giderek önem kazanan web sayfaları ve hu sayfalarda oluşturulan e-posta linkleri ele alınmıştır. Diğer bir ifadeyle kurumsal bir geribildirim aracı olan e-posta linklerinin halkın istek ve şikâyetlerini kuruma iletmesi açısından önemi üzerinde durulmuştur. Araştırmanın uygulama bölümünde Konya Büyükşelıir Belediyesi web sayfasında bulunan "başkana mesaj" linki aracılığıyla 2008 yılında halk tarafından belediyeye iletilen toplam 4 bin 332 e-posta içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada vatandaşların kurumsal web sayfalarında bulunan e-posta linklerine yalnızca bireysel talepleri için başvuruda bulunmadığı; aynı zamanda kentsel hizmetlerin etkin ve kaliteli bir şekilde sunumu açısından istek, şikâyet, bilgilendirme, bilgi talebi, eleştiri ve teşekkür niteliğinde mesajlar gönderdikleri sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim

The web pages as a means of instutional feedback: The analysis of feedback messages of Konya metropolitan municipality

Öz:
This study discusses the web pages and e-mail links that are gradually gaining importance with respect to the interaction between the institution and the public as its sub ject. In other words, the study focuses on the importance of the e-mail links as a means of institutional feedback in terms of (heir role in meeting the needs of the public. In the application part of this study, about 4,332 emails sent to the part "Send a message to the President" on the web page of Konya Metropolitan Municipality were evaluated by using the content analysis method. In this study, it was concluded that citizens used the e-mail links not only for their individual recpiests, but also for sending the complaint, informing, information request, criticism and thank you messages on the point of the presentation of urban services in an efficient and high quality.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktel, Mehmet (2009), " İl Belediye Web Sitelerinin İşlevselliği Üzerine Bir Araştırma", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt . 14, Sayı 2, s. 223 -240.
  • Babacan, Evlin - Kemanlıoğlu, Ebru Belkız - Alemdar Yeniçeri, Mine (2008), "Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Uygulamalarında İnternet Kullanımı: İzmir'de Yer Alan Seyahat Acenteleri Üzerine Bir Araştırma", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 31, s. 5-24.
  • Canöz, Kadir (2008), "Kamuda Halkla İlişkilerin Yeni Yüzü: Bilgi Edinme Yasası", Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 5, Sayı 3, s. 141-152,
  • Çoruh, Mustafa (2008), "Belediyeler ve İnternet", http://inet-tr.org.tr-/inetconfl3 /lcitap-/coruh_ inet08.pdf (04.05.2010)
  • Çoruh, Mustafa (2009), "Türkiye'de e-belediye Araştırma Sonuçları", http://inet-tr.org.tr/ inetconfl4/bildiri/2.pdf, (04.05.2010).
  • Diga, Marichris - Kelleher, Tom (2009), "Social Media Use, Perceptions Of Decision-Making Power, And Public Relations Roles", Public Relations Review, 35, p. 440-442.
  • DPT (1994), Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı Özel İhtisas Komisyonu Raporu: Mahalli İdareler ve Biiyükşehir Yönetimi, Ankara, Yayın No: DPT: 2364 - ÖİK:431.
  • Erdoğan, İrfan (2007), Pozitivist Metodoloji, ERK Yayınları, Ankara.
  • Capriottı. Paul - Moreno, Angeles (2007), "Corporate Citizenship and Public Relations: The importance and interactivity of Social Responsibility issues on Corporate Websites", Public Relation Review, 33, p. 84-91.
  • Esrock, Stuart L. - Leichty, Grey B. (2000), "Organization of Coiporate Web Pages: Publics and Functions" Public Relations Review, Vol. 26, No: 3, p. 327-344.
  • Esrock, Stuart L. - Leichty, Greg B,(1998), "Social Responsibility and Corporate Web Pages: Self- Presentation or Agenda-Setting?", Public Relations Review, Vol. 24, No: 3, p. 305-319.
  • Eyrich, Nina - Padman, Monica L. - Sweetser, Kaye D. (2008), "PR practitioners' Use of Social Media Tools and Communication Technology" Public Relatinos Review, 34, p. 412-414.
  • Gökçe, Orhan (1995), İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • Göymen, ICorel (1982), "Kentle Bütünleşme Sürecinin Yönetsel Boyutu: Hizmetlerin Sunulmasında Kent Yönetiminin Politika Seçenekleri ve Katılım", Kentsel Bütünleşme, (Haz. Türköz Erder), Türk Sosyal Bilimler Derneği Türkiye Geliştirme Araştırmaları Vakfı Ortak Semineri, Ankara.
  • Güler, Birgi'ıl Ayman (2001), "Yerel Yönetimler ve İnternet", http://inet-tr.org.tr/ inet-conf7/Sunum/, Erişim Tarihi 04,05.2010.
  • Gülliipunar, Hasan (2009), Halkın Yakınma Yöntemleri, Eğitim-Akademi Yayınlan, Konya.
  • Hachigian, David - Hallahan, Kirk (2003), "Perceptions of Public Relations Web Sites by Computer industry Journalists" Public Relations Review, 29, p. 43-62.
  • Menden, H. Burçin - Henden, Rıfkı (2005), "Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumlarında-ki Değişim ve E-belediyecilik", http://www.e-sosder.com/dergi/144S-66.pdf, Erişim Tarihi 04. 05. 2010).
  • Hill, Laura Newland - White, Candace (2000), "Public Relations Practitioners' Perception of the World Wide Web as a Communications„Tool", Public Relations Review, Vol. 26, No: 1, p. 31-51.
  • Jngenhoff, Diana - Koelling, A. Martina (2009), "The Potential of Web Sites as a Relationship Building Tool for Charitable Fundraising NPOs", Public Relations Review, 35, p. 66-73.
  • Kang, Seok - Norton, Hanne E. (2004), "Nonprofit organizations' use of the World Wide Web: Are they Sufficiently Fulfilling Organizational Goals?", Public Relations Review, 30, p. 279-284.
  • Karaman, Selçuk Yıldırım, Serkan - Kaban Abdullatif (2008), "Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuç lan", VU1. Türkiye'de İnternet Konferansı Bildirileri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karayel Bibil, Emel (2008), "Kurumsal İletişim Aracı Olarak Web Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi", İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 32, s. 67-79.
  • Kazancı, Metin (1997), Kamu ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kent, Michael L. - Taylor, Maureen (1998), "Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web", Public Relations Review, Vol. 24, No: 3, p. 321-334.
  • Kent, Michael L. - Taylor, Maureen (2002), "Toward a Dialogic Theory of Public Relations", Public Relations Review, 28, p. 21-37.
  • Kent, Michael L. - Taylor, Maureen - White, William J. (2003), "The Relationship Between Web Site Design and Organizational Responsiveness to Stakeholders", Public Relations Review, 29, p. 63-67.
  • Kırdar, Yalçın - Demir, Oktay Filiz (2007), "Kriz İletişim Aracı Olarak İnternet: Kuş Gribi Krizi Örneği", İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 29, s. 93-106.
  • McAllister - Spooner, Sheila M. (2009), "Fulfilling the Dialogic Promise: A Ten-Year Effective Survey on Dialogic Internet Principles", Public Relations Review, 35, p. 320-322.
  • Murgolo - Poore, Marie E. - Pitt, Leyland F. - Ewing Michael T. (2002), "Intranet Effectiveness: A Public Relations Paper-and-Pencil Checklist", Public Relations Review, 28, p. 113-128.
  • Naude, Annelie M. E. - Froneman, Johannes D. - Atwood, Roy A. (2004), "The use of the Internet by Ten South African Non-Governmental Organizations-a Public Relations Erspective", Public Relations Review, 30, p. 87-94.
  • Okay, Ayla - Okay Aydemir (2007), Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2009), Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Riyan, Michael (2003), "Public Relations and the Web: Organizational Problems, Gender, and Institution Type", Public Relations Review, 29, p. 335-349.
  • Searson, Eileen M. - Johnson, Melissa A. (2010), "Transparency Laws and Interactive Public Relations: n Analysis of Latin American Government Web Sites", Public Relations Review", 36, p. 120-126.
  • Sallot, Lynne M. - Porter, Lance V. - Acosta - Alzuru, Carolina (2004), "Practitioners"' Web Use and Perceptions of Their Own Roles and Power: A Qualitative Study", Public Relations, 30, p. 269-268.
  • Tarhan, Ahmet, (2007), "Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet: Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz", Selçuk İletişim Dergisi, Vol. 4, No: 4, s. 75-95.
  • Taylor, Maureen - Kent, Michael L. - White, William J. (2001), "How Activist Organizations are Using the Internet to Build Relationships", Public Relations Review, 27, p. 263-284.
  • Tosun, Elif Karakurt (2008), "Türkiye'de E-beledİyecİlik Uygulamaları: Bursa Nilüfer-Osmangazi-Yıldırım Belediyelerinin Web Sitelerinin Analizi", Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, s. 71-94.
  • White, Candace - Raman Niranjan (2000), "The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use of Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development", Public Relation Review, Vol. 25, No: 4, p. 405-419.
  • Yaymoğlu, Pmar Eraslan (2005), "Yerel Yönetim Kuruluşlarında Halkla İlişkiler İşlevi ve Yeni Yaklaşımlar", Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 3, Sayı 4, s. 41-52.
  • (http://vvvvvv.bilisiratenmleri.com/bilgisayar_bilgisi/bilgi/52.iitml, Erişim Tarihi 11.07.2010.
  • http;//wvvv.tbmm.gov.tr/kanun 1 ar/k5216.1ıtm 1, Erişim Tarihi 14.03.2012.
  • http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5393.html, Erişim Tarihi 14.03.2012.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb__icl=60&ust__id=2, Erişim Tarihi 04.04.201.
APA GÜLLÜPINAR H (2012). Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. , 79 - 102.
Chicago GÜLLÜPINAR Hasan Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. (2012): 79 - 102.
MLA GÜLLÜPINAR Hasan Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. , 2012, ss.79 - 102.
AMA GÜLLÜPINAR H Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. . 2012; 79 - 102.
Vancouver GÜLLÜPINAR H Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. . 2012; 79 - 102.
IEEE GÜLLÜPINAR H "Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi." , ss.79 - 102, 2012.
ISNAD GÜLLÜPINAR, Hasan. "Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi". (2012), 79-102.
APA GÜLLÜPINAR H (2012). Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. Çağdaş Yerel Yönetimler, 21(3), 79 - 102.
Chicago GÜLLÜPINAR Hasan Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. Çağdaş Yerel Yönetimler 21, no.3 (2012): 79 - 102.
MLA GÜLLÜPINAR Hasan Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. Çağdaş Yerel Yönetimler, vol.21, no.3, 2012, ss.79 - 102.
AMA GÜLLÜPINAR H Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2012; 21(3): 79 - 102.
Vancouver GÜLLÜPINAR H Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi. Çağdaş Yerel Yönetimler. 2012; 21(3): 79 - 102.
IEEE GÜLLÜPINAR H "Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi." Çağdaş Yerel Yönetimler, 21, ss.79 - 102, 2012.
ISNAD GÜLLÜPINAR, Hasan. "Kurumsal bir geribildirim aracı olarak web sayfaları: Konya büyükşehir belediyesi geribildirim mesajlarının analizi". Çağdaş Yerel Yönetimler 21/3 (2012), 79-102.