Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1769 - 1790 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği)

Öz:
Araştırmanın amacı, Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin “kitap” kavramına ilişkin kullandıkları mecazları betimlemek ve bu konudaki algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel bir çalışmadır ve amaçlı-kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemine göre 211 katılımcı belirlenmiştir. İçerik analiziyle veriler değerlendirildiğinde, 82 farklı mecazın kullanıldığı görülmüştür. En çok kullanılan mecazlar sırasıyla “İnsan”, “Öğretmen”, “Hayat” ve “Ağaç”tır. Çözümleme sonucunda zihinsel imgeler, 7 kategoride sınıflandırılmış ve kitap; “bilgi kaynağı”, “yönlendirici ve yol gösterici”, “dinlendirici ve eğlendirici” “bireysel gelişimi destekleyici”, “özgün ve farklı bir öğe”, “yaşamsal ve değerli” ve “baskı yaratan bir öğe” olarak yansıtılmıştır. Kitabın büyük oranda (%38,77) bilgi kaynağı olarak yansıtılması ilk bakışta olumlu olarak değerlendirilebilir; ancak bu durumun bireyin okuma tutum ve başarısını nasıl etkileyeceği ileriki çalışmalarda değerlendirilmelidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Metaphors regarding the concept of book (near east university case)

Öz:
The aim of this study is to describe the metaphors of the students, who are in the department of Psychological Counseling and Guidance in Near East University, about the concepts of a “book” and determine their perceptions. Qualitative method was used and 211 students were chosen according to the purposive and convenient case sampling. The data were analyzed through content analysis and 82 different metaphors were found. The most used metaphors were respectively “Human”, “Teacher”, “Life” and “Tree”. According to content analysis, metaphors were classified in 7 groups and books are shown as “information source”, “directive and quiding item”, “relaxing and entertaining item”, “item for personal improvement”, “original and different item” and “item that causes stress”. Firstly, the reflection of a book as an information source at the highest percentage (38,77%) might be considered positively but the further researches should be done in order to observe how this finding influences the individual’s reading attitudes and habits.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA Güneyli A, AKINTUĞ Y (2012). Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). , 1769 - 1790.
Chicago Güneyli Ahmet,AKINTUĞ Yeliz Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). (2012): 1769 - 1790.
MLA Güneyli Ahmet,AKINTUĞ Yeliz Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). , 2012, ss.1769 - 1790.
AMA Güneyli A,AKINTUĞ Y Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). . 2012; 1769 - 1790.
Vancouver Güneyli A,AKINTUĞ Y Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). . 2012; 1769 - 1790.
IEEE Güneyli A,AKINTUĞ Y "Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği)." , ss.1769 - 1790, 2012.
ISNAD Güneyli, Ahmet - AKINTUĞ, Yeliz. "Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği)". (2012), 1769-1790.
APA Güneyli A, AKINTUĞ Y (2012). Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1769 - 1790.
Chicago Güneyli Ahmet,AKINTUĞ Yeliz Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12, no.3 (2012): 1769 - 1790.
MLA Güneyli Ahmet,AKINTUĞ Yeliz Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.12, no.3, 2012, ss.1769 - 1790.
AMA Güneyli A,AKINTUĞ Y Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(3): 1769 - 1790.
Vancouver Güneyli A,AKINTUĞ Y Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(3): 1769 - 1790.
IEEE Güneyli A,AKINTUĞ Y "Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği)." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, ss.1769 - 1790, 2012.
ISNAD Güneyli, Ahmet - AKINTUĞ, Yeliz. "Kitap kavramına ilişkin zihinsel imgeler (Yakın doğu üniversitesi örneği)". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/3 (2012), 1769-1790.