Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 2237 - 2261 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar

Öz:
Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılında uygulanmaya başlanan İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programının öğrenme-öğretme süreci boyutunda, öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar, öğrenme-öğretme süreçlerinin etkililiği ve işlevselliğine yönelik görüşleri ile kullandıkları öğretim ve değerlendirme süreçlerindeki yöntem ve teknikleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri Kocaeli ilinde, çeşitli ilköğretim okullarında görev yapan, Fen ve Teknoloji dersi öğretmenleriyle yapılan görüşmelerle(yarı yapılandırılmış) toplanmıştır. Veriler, temalar ve kodlar şeklinde sınıflandırılarak sunulmuştur. Öğretmenlerin %75’i kazanımları etkili bir şekilde gerçekleştirdiğini ifade etmiştir. Fen ve Teknoloji dersi öğretmenleri kalabalık sınıflar, laboratuvar ortamı, malzeme yetersizliği gibi bir takım sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Fen ve Teknoloji dersiyle ilgili alternatif değerlendirme yöntemleri hakkında öğretmen görüşleri incelendiğinde en önemli sorunun zaman sıkıntısı(%25) olduğu öğretmenlerce ifade edilmektedir. Ayrıca Fen ve Teknoloji dersini gerçekleştirirken daha çok yazı tahtası ve kitaptan yararlandıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Elementary science and technology teachers’ views on problems encountered in the ınstructional process

Öz:
This research aims to explore the problems that teacher have experienced their opinion towards effectives and and functionality of teaching-learning process of Primary Science and Technology curriculum started to be implemented in 2004-2005 academic year in Turkey. The qualitative research design is used in this study. Research data are collected through interviews (semi-structured) with Science and Technology teachers who works at various primary schools in Kocaeli. The data are presented through classified as themes and codes. 75% of teachers have expressed that they realize their acquisition effectively. Teachers of Science and Technology course have indicated that they have a couple of problems such as crowded classes, insufficient labs and equipment etc. Additionally, teacher’s opinions towards alternative evaluation methods of Science and Technology course are studied. 25% of teachers have expressed that the most important problem is shortage of time. They have also implied that they have usually used blackboard and book to perform on Science and Technology course.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA GEÇER A, Özel R (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. , 2237 - 2261.
Chicago GEÇER AYNUR,Özel Ruhan İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. (2012): 2237 - 2261.
MLA GEÇER AYNUR,Özel Ruhan İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. , 2012, ss.2237 - 2261.
AMA GEÇER A,Özel R İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. . 2012; 2237 - 2261.
Vancouver GEÇER A,Özel R İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. . 2012; 2237 - 2261.
IEEE GEÇER A,Özel R "İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar." , ss.2237 - 2261, 2012.
ISNAD GEÇER, AYNUR - Özel, Ruhan. "İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar". (2012), 2237-2261.
APA GEÇER A, Özel R (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 2237 - 2261.
Chicago GEÇER AYNUR,Özel Ruhan İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12, no.3 (2012): 2237 - 2261.
MLA GEÇER AYNUR,Özel Ruhan İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.12, no.3, 2012, ss.2237 - 2261.
AMA GEÇER A,Özel R İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(3): 2237 - 2261.
Vancouver GEÇER A,Özel R İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(3): 2237 - 2261.
IEEE GEÇER A,Özel R "İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, ss.2237 - 2261, 2012.
ISNAD GEÇER, AYNUR - Özel, Ruhan. "İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/3 (2012), 2237-2261.