Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü

Yıl: 2010 Cilt: 0 Sayı: 148 Sayfa Aralığı: 37 - 52 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü

Öz:
Sözlüksel ve / ya da sözdizimsel açıdan bir dereceye kadar nedensizce sınırlı ve birden fazla sözcükten oluşan sözcük bileşimleri biçiminde tanımlanabilen eşdizimli sözcükler, bir dilin anadili konuşucusunun edincinde çok önemli yere sahiptir. Dolayısıyla, hedef dili doğal kullanma sürecinde, yabancı dil öğrencileri için de oldukça gerekli olan bu sözcük grubunun sınıflandırılmasına, önemine ve yabancı dil öğrencilerine yarattığı güçlüklere değinilen bu yazıda, eşdizimli sözcük kullanma sürecinde öğrencilerin anadilinin rolüne ilişkin de bir çalışma sunulmakta ve sınıf içi örnek etkinliklere de yer verilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Dil ve Dil Bilim

Teaching collocations in foreign language classrooms and the role of mother tongue

Öz:
Collocations, which can be defined as lexical combinations made up of more than one word and arbitrarily restricted to a certain degree in terms of lexis and / or syntax, have great importance in a native speaker’s competence. Thus, these words are of crucial importance to foreign language learners in the process of using the target language naturally. This article, in which the classification of collocations, their importance and the difficulty they cause for foreign language learners are mentioned, presents a study on the role of mother tongue in the process of students’ collocation use and it also gives examples of classroom activities.
Anahtar Kelime:

Konular: Dil ve Dil Bilim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bahns, J. 1993. Lexical Collocations: A Contrastive View. ELT Journal. S. 47. s. 56-63.
  • Benson, C. 2002. Transfer/Cross-linguistic Influence. ELT Journal. C. 56. S. 1. s. 68-70.
  • Brown, H. D. 1994. Principles of Language Learning and Teaching. 3. baskı. Prentice Hall Regents.
  • Ellis, R. 2008. The Study of Second Language Acquisition. 2. baskı. Oxford University Press.
  • Ergenç, İ. 1998. Yabancı Dil Öğretimi ve Olumsuz Aktarım. Anadilinde Çocuk Olmak. s. 206-216. İstanbul: Papirus Yayınları.
  • Hill, J. 2000. Revising Priorities: From Grammatical Failure to Collocational Success. Teaching Collocation, [Michael Lewis]. s. 47-67. Language Teaching Publications.
  • Kıran, Z. 2002. Dilbilime Giriş. 2. baskı. Ankara: Seçkin.
  • Lewis, M. 2002a. The Lexical Approach: The State of ELT and a Way Forward. Language Teaching Publications.
  • Lewis, M. 2002b. Implementing the Lexical Approach. Language Teaching Publications.
  • McCarthy, M. 1990. Vocabulary. Oxford University Press.
  • Nation, I.S.P. 2001. Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge University Press.
  • Nesselhauf, N. 2003. The Use of Collocations by Advanced Learners of English and Some Implications for Teaching. Applied Linguistics. C. 24. S. 2. s. 223-242.
  • Nesselhauf, N. 2005. Collocations in a Learner Corpus. John Benjamins Publishing Company.
  • Selinker, L. 1992. Rediscovering Interlanguage. Longman.
  • Sheehan, A. 2004. Making Sense of Words. English Teaching Forum. C. 42. S. 1. s. 1-11.
  • Vasiljevic, Z. 2008. Developing Collocational Competence of Second Language Learners.The East Asian Learner. C. 4. S. 1. s. 46-50.
APA ALTIKULAÇOĞLU S (2010). Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. , 37 - 52.
Chicago ALTIKULAÇOĞLU Sevil Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. (2010): 37 - 52.
MLA ALTIKULAÇOĞLU Sevil Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. , 2010, ss.37 - 52.
AMA ALTIKULAÇOĞLU S Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. . 2010; 37 - 52.
Vancouver ALTIKULAÇOĞLU S Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. . 2010; 37 - 52.
IEEE ALTIKULAÇOĞLU S "Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü." , ss.37 - 52, 2010.
ISNAD ALTIKULAÇOĞLU, Sevil. "Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü". (2010), 37-52.
APA ALTIKULAÇOĞLU S (2010). Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. Dil Dergisi, 0(148), 37 - 52.
Chicago ALTIKULAÇOĞLU Sevil Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. Dil Dergisi 0, no.148 (2010): 37 - 52.
MLA ALTIKULAÇOĞLU Sevil Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. Dil Dergisi, vol.0, no.148, 2010, ss.37 - 52.
AMA ALTIKULAÇOĞLU S Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. Dil Dergisi. 2010; 0(148): 37 - 52.
Vancouver ALTIKULAÇOĞLU S Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü. Dil Dergisi. 2010; 0(148): 37 - 52.
IEEE ALTIKULAÇOĞLU S "Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü." Dil Dergisi, 0, ss.37 - 52, 2010.
ISNAD ALTIKULAÇOĞLU, Sevil. "Yabancı dil sınıflarında eşdizimli sözcük öğretimi ve anadilinin rolü". Dil Dergisi 148 (2010), 37-52.