Yıl: 2013 Cilt: 15 Sayı: 24 Sayfa Aralığı: 1 - 11 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi

Öz:
20. yüzyılın sonlarına doğru hızla gelişen turizm hareketleri daha çok deniz, güneş ve kum ilişkisine dayanmaktaydı. Fakat günümüzde deniz,güneş, kum üçlüsünden doğa ve kültür turizmine yönelik bir değişim görülmektedir. Böylece, turizm faaliyetleri sadece sahil kenarlarında değil,doğal ve kültürel açıdan cazip iç kesimlerde de önemli gelir kaynaklarından birisi haline gelmektedir. Malatya ili doğa ve kültür turizmi açısındanzenginlikleri bulunan, çok eski bir tarihi geçmişi olan bir ilimizdir. Eskimalatya ve Aslantepe’de bulunan eserler tarihi zenginlikler olarak dikkatçekerken; Sultansuyu, Karakaya Barajı ve Levent Vadisi doğa turizmi kapsamında Malatya'nın keşfedilmeyi bekleyen değerleridir. Malatya’da halkoyunları, geleneksel giyim, geleneksel el sanatları, mutfak kültürü önemli değerleri oluşturmaktadır. Ayrıca Malatya'nın UNESCO Dünya KültürMirası Listesinde yer alan Nemrut Dağı'na bağlantısı turistik çekiciliğini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Malatya ilinin turizm potansiyelini ortaya koymak, yapılabilecek alternatif turizm türlerini saptamaktır. Malatya ilindeturizmin gelişmesinde etkili olan yerel yöneticiler ve uzmanlarla anket yapılarak veriler toplanmıştır. Toplanan verilere Swot analizi tekniğiuygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Malatya ili turizminin güçlü yönleri sağlık tesisleri, zengin tarih, kültür ve tabiat varlıkları, coğrafikonum, iklim ve bozulmamış çevre olarak belirlenmiştir. Zayıf yönleri tanıtım ve pazarlamanın yetersizliği, turizm bilincinin gelişmemiş olması,yatırımcılar için çekim merkezi olmaması, alt yapı ve hizmet kalitesinin yetersizliği, kurumlar arası iletişim ve koordinasyon eksikliği, yerelyönetimlerin ilgisizliği ve eğlence ve alışveriş noktalarının yetersizliği olarak bulunmuştur. Fırsatları üniversite kenti olması, dağ, tarih ve kültürturizmine olan ilginin artması ve sağlık tesislerinin sayısının çok olmasıdır. Tehdit unsurları ise kentin turistik imajının zayıflığı, imar ve yapıdenetiminin zayıflığı olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya

Determination of potential of malatya province in terms of tourism marketing

Öz:
Towards the end of the 20.century rapidly growing tourism activities was based on the relationship of the sea, sun and sand. But today, fromthe trio of the sea, sun and sand, seen a shift towards natural and cultural tourism. Thus, tourism activities, not only at the edges of the coast, butalso in natural and culturally attractive inland areas is becoming one of the major sources of income. Malatya is the riches of the natural andcultural tourism, is a province with a very old history. Aslantepe and Eskimalatya historical richness of the works, as pointed out; Sultansuyu,Karakaya Dam and Valley of Levent, Malatya, waiting to be discovered within the scope of nature tourism values. Folk dances, traditional clothing,traditional crafts, local cuisines are important values in Malatya. In addition, Malatya connection with the Nemrut Mountain which is on the WorldHeritage List has increased touristic attraction of Malatya. The aim of this study, demonstrate the potential of tourism of the province of Malatya, can be done to determine the types of alternativetourism. The local administrators and experts in tourism development in the province of Malatya effectively made the survey data were collected.SWOT analysis technique was applied to data collected. According to the survey the strengths of tourism in the province of Malatya healthfacilities, the rich history, culture and natural wealth, geographical location, climate and pristine environment, respectively. Weaknesses, lack ofpromotion and marketing, tourism is undeveloped consciousness, lack of attraction for investors, lack of infrastructure and service quality, lack ofcommunication and coordination between agencies, local governments were found to be a lack of interest and lack of entertainment and shoppingpoints. Opportunities to be the university city, mountain, historical and cultural tourism is that the increase in interest and the great number of healthfacilities. Threat elements of the city's tourist image of the weakness, the weakness of local zoning and building control, respectively.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Coğrafya
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÖK A, tuna h (2013). Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. , 1 - 11.
Chicago GÖK AYDA,tuna hakan Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. (2013): 1 - 11.
MLA GÖK AYDA,tuna hakan Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. , 2013, ss.1 - 11.
AMA GÖK A,tuna h Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. . 2013; 1 - 11.
Vancouver GÖK A,tuna h Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. . 2013; 1 - 11.
IEEE GÖK A,tuna h "Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi." , ss.1 - 11, 2013.
ISNAD GÖK, AYDA - tuna, hakan. "Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi". (2013), 1-11.
APA GÖK A, tuna h (2013). Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(24), 1 - 11.
Chicago GÖK AYDA,tuna hakan Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 15, no.24 (2013): 1 - 11.
MLA GÖK AYDA,tuna hakan Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, vol.15, no.24, 2013, ss.1 - 11.
AMA GÖK A,tuna h Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2013; 15(24): 1 - 11.
Vancouver GÖK A,tuna h Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 2013; 15(24): 1 - 11.
IEEE GÖK A,tuna h "Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi." Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15, ss.1 - 11, 2013.
ISNAD GÖK, AYDA - tuna, hakan. "Turizm pazarlaması açısından malatya ilinin potansiyelinin belirlenmesi". Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi 15/24 (2013), 1-11.