Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma

Yıl: 2009 Cilt: 0 Sayı: 145 Sayfa Aralığı: 28 - 47 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma

Öz:
Günümüz dünyasında ikinci dil / yabancı dil büyük bir önem kazanmıştır. İnsanlar hangi sektörde çalışıyor olurlarsa olsunlar bir yabancı dil hatta ikinci bir yabancı dil öğrenme ihtiyacını duymaktadırlar. Bir yabancı dil bilmenin ayrıcalık olmaktan çıkıp, herkesin sahip olması gereken bir özellik olduğu günümüzde yabancı dil eğitiminin önemi de artmıştır. Dil öğretiminde öğretmenin pedagojik yeterliliği, süreçte takip edilen strateji ve yöntemler, ortamın öğrenciler için ilginç kılınması vb. değişkenler büyük önem taşımaktadır. Çalışmalar ne kadar çok uyaranlı bir ortamda yürütülürse, o oranda kalıcı öğrenmeler gerçekleşir. Bu yüzden öğretmen- ler, öğrenen özelliklerini iyi bilmesi, çevre imkânları doğrultusunda öğrenme ortamını farklı teknik ve materyallerle zenginleştirmesi gerekir.Bu çalışmada, Türkiye’de bulunan yabancı uyruklu öğrencilere, Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin takip ettikleri dil öğretim stratejileriyle sınıf içi uygulamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla görüşme ve gözlem formu hazırlanmıştır. Görüşme ve gözlem formlarıyla elde edilen veriler nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde içerik analizi yapılmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Altan, M. Z. (2006). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme. Dil Dergisi 134, 49-54.
  • Antony, E. M. (1963). Approaches Method and Techniques. English Language Teaching 17, 63-67.
  • Arak, H. (2006). The Role of English and Comparative Grammar in Learning German as a Second Foreign Language, Erciyes University Journal of Social Sciences Institute 21, 205-216.
  • Ay, S. (2006). Dialogue Journals in Foreign Language Teaching Language Journal 134, 55-68.
  • Aydoğan, İ. ve Çilsal, Z. (2007). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Yetiştirilme Süreci (Türkiye ve Diğer Ülkeler). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 22, 179-197.
  • Chamot, A. U. and Kupper, L. (1989). Learning Strategies in Foreign Language Instruction. Foreign Language Annals, Vol. 22, 13-14.
  • Day, R. (1993). Models and The Knowledge Base of Second Language Teacher Education. Second Language Studies Vol 11 no 2 p 1-13.
  • Demircan, Ö. (1990), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri. İstanbul: Can Offset.
  • Demirel, Ö. (1993). Yabancı Dil Öğretimi: İlkeler, Yöntemler, Teknikler (3. Baskı). Ankara: Usem Yayıncılık.
  • Gattegno, C. (1972). Teaching Foreign Languages for English in Schools The Silent Way. (2th Edition) New York: Educational Solutions.
  • Hansen, I. F. (2006). How to Become a Successful Language Learner Anatomy, Styles and Strategies Revisited Language Journal 133, 29-59.
  • Mehmedoğlu, A. (2000). Yabancı Dil Öğretiminin Ana Dili ile Karşılaştırmalı Eğitimi Üzerine, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı) 4, 153-165.
  • Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. Boston: Heinle & Heinle.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çevirenler: D. Bayrak, B. Aslan ve Z. Akyüz), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Richards, J. C. and Rodgers, T. S. (1986). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Sezer, A. (1988). Yabancı Dil Öğretiminde Üretken - Dönüşümlü Dilbilgisinin Yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, 141-151.
  • Tercanlıoglu, L. (2000). Using Turkish in the EFL Classroom. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı) 4, 153-165.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı Dil Öğretim ve Öğreniminde Eski ve Yeni Yöntemlere Yeni Bir Bakış. Journal of Arts and Science 5, 79-88.
  • Yağmur, K. (2006). Batı Avrupa’da Türkçe Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Dil Dergisi 134, 31-48.
  • Yaman, H. ve Erdoğan, Y. (2007). İnternet Kullanımının Türkçeye Etkileri: Nitel Bir Araştırma. Journal of Language and Linguistic Studies, Vol. 3, No. 2.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA GÖÇER A (2009). Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. , 28 - 47.
Chicago GÖÇER Ali Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. (2009): 28 - 47.
MLA GÖÇER Ali Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. , 2009, ss.28 - 47.
AMA GÖÇER A Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. . 2009; 28 - 47.
Vancouver GÖÇER A Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. . 2009; 28 - 47.
IEEE GÖÇER A "Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma." , ss.28 - 47, 2009.
ISNAD GÖÇER, Ali. "Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma". (2009), 28-47.
APA GÖÇER A (2009). Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi, 0(145), 28 - 47.
Chicago GÖÇER Ali Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi 0, no.145 (2009): 28 - 47.
MLA GÖÇER Ali Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi, vol.0, no.145, 2009, ss.28 - 47.
AMA GÖÇER A Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi. 2009; 0(145): 28 - 47.
Vancouver GÖÇER A Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi. 2009; 0(145): 28 - 47.
IEEE GÖÇER A "Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma." Dil Dergisi, 0, ss.28 - 47, 2009.
ISNAD GÖÇER, Ali. "Türkiye’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma". Dil Dergisi 145 (2009), 28-47.