Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler

Yıl: 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1183 - 1205 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler

Öz:
Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin akademik başarısını ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntemleri ve bu yöntemleri kullanırken karşılaştıkları güçlükleri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 akademik yılında Diyarbakır, Elazığ, Hakkâri, Kahramanmaraş, Malatya, Şanlıurfa il merkezinde görev yapan 54 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacının hazırladığı yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiş, NVivo 8 nitel veri analizi programıyla çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin en fazla geleneksel yöntemlerden yazılı sınav, tamamlama-boşluk doldurma, çoktan seçmeli, doğru-yanlış türü ve eşleştirme sorularını; tamamlayıcı yöntemlerden ise performansa dayalı işlemler, projeler ve ürün seçki dosyasını kullandıkları belirlenmiştir. Yazılı sınav türünde öğrencilerin bildiklerini ifade edememeleri, tamamlama sorularında öğrencinin akıllarına geleni yazmaları, çoktan seçmeli, doğru yanlış ve eşleştirme sorularında ise öğrencilerin şansla doğru cevabı bulmaları gibi sorunların olduğu tespit edilmiştir. Performansa dayalı işlemler ve proje yöntemindeyse öğretmenler öğrencilerin ödevleri internetten hazır alma, ailelerden fazla yardım görme ve özgün bir ürün ortaya koyamama sorunuyla karşılaştıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YEŞİLYURT E (2012). Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. , 1183 - 1205.
Chicago YEŞİLYURT Etem Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. (2012): 1183 - 1205.
MLA YEŞİLYURT Etem Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. , 2012, ss.1183 - 1205.
AMA YEŞİLYURT E Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. . 2012; 1183 - 1205.
Vancouver YEŞİLYURT E Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. . 2012; 1183 - 1205.
IEEE YEŞİLYURT E "Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler." , ss.1183 - 1205, 2012.
ISNAD YEŞİLYURT, Etem. "Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler". (2012), 1183-1205.
APA YEŞİLYURT E (2012). Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies (Elektronik), 7(2), 1183 - 1205.
Chicago YEŞİLYURT Etem Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies (Elektronik) 7, no.2 (2012): 1183 - 1205.
MLA YEŞİLYURT Etem Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies (Elektronik), vol.7, no.2, 2012, ss.1183 - 1205.
AMA YEŞİLYURT E Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(2): 1183 - 1205.
Vancouver YEŞİLYURT E Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler. Turkish Studies (Elektronik). 2012; 7(2): 1183 - 1205.
IEEE YEŞİLYURT E "Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler." Turkish Studies (Elektronik), 7, ss.1183 - 1205, 2012.
ISNAD YEŞİLYURT, Etem. "Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler". Turkish Studies (Elektronik) 7/2 (2012), 1183-1205.