Yıl: 2012 Cilt: 37 Sayı: 165 Sayfa Aralığı: 152 - 167 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin 2005 İlköğretim MatematikDersi Öğretimi Programı (İMDÖP) bağlamında ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarınıincelemektir. Bu amaçla Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesindeki 15 ilden rasgele seçilen 512 dördüncüve beşinci sınıf öğretmenine anket web ortamında uygulanmıştır. Ayrıca Trabzon İli’nden seçilen 8sınıf öğretmeni ile mülakat, gözlem ve doküman analizi metotları kullanılarak özel durum çalışmasıyürütülmüştür. Veriler SPSS 15.0 ve NVivo 8.0 programları yardımıyla analiz edilmiştir. Ankettenelde edilen bulgular, sınıf öğretmenlerinin biçimlendirmeye ve değer biçmeye yönelik ölçme- değerlendirme uygulamalarını dengeli bir şekilde yürüttüklerini göstermiştir. Ancak özel durumçalışmasından elde edilen bulgular, bazı sınıf öğretmenlerinin söylemleri ile sınıf içi uygulamalarıarasında tutarsızlıklar olduğunu ve 2005 İMDÖP’te öngörülen tanımaya ve biçimlendirmeye yönelikölçme-değerlendirme uygulamalarını etkili bir şekilde yürütmediklerini ortaya koymuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

An ınvestigation of the purposes of the measurement and assessment practice of primary school teachers within the context of the new mathematics curriculum

Öz:
The aim of this study is to examine the purpose of conducting the measurement and assessmentpractice of 4th and 5th grade teachers within the context of 2005 Primary School MathematicsCurriculum. To this aim, online questionnaire was administered to 512 fourth and fifth grade teacherswho were randomly selected from 7 geographical regions and 15 cities in Turkey. Additionally, a casestudy was conducted with eight of them selected from Trabzon through interviews, observations andusing document analysis methods. The collected data were analyzed using SPSS 15.0 and NVivo 8.0programmes. The findings obtained from the questionnaire showed that elementary teachers conductin a stable manner with the formative and summative assessment practice. However, findingsobtained from case study revealed that there are some inconsistencies between the statements andclassroom applications of elementary teachers, and that diagnostic and formative assessment practice,which were prescribed in 2005 mathematics curriculum, are not effectually conducted by them.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Birgin P, BAKİ A (2012). Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. , 152 - 167.
Chicago Birgin Prof. Dr. Osman,BAKİ Adnan Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. (2012): 152 - 167.
MLA Birgin Prof. Dr. Osman,BAKİ Adnan Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. , 2012, ss.152 - 167.
AMA Birgin P,BAKİ A Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. . 2012; 152 - 167.
Vancouver Birgin P,BAKİ A Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. . 2012; 152 - 167.
IEEE Birgin P,BAKİ A "Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi." , ss.152 - 167, 2012.
ISNAD Birgin, Prof. Dr. Osman - BAKİ, Adnan. "Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi". (2012), 152-167.
APA Birgin P, BAKİ A (2012). Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(165), 152 - 167.
Chicago Birgin Prof. Dr. Osman,BAKİ Adnan Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim 37, no.165 (2012): 152 - 167.
MLA Birgin Prof. Dr. Osman,BAKİ Adnan Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim, vol.37, no.165, 2012, ss.152 - 167.
AMA Birgin P,BAKİ A Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 152 - 167.
Vancouver Birgin P,BAKİ A Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 152 - 167.
IEEE Birgin P,BAKİ A "Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi." Eğitim ve Bilim, 37, ss.152 - 167, 2012.
ISNAD Birgin, Prof. Dr. Osman - BAKİ, Adnan. "Sınıf öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulama amaçlarının yeni matematik öğretimi programı kapsamında incelenmesi". Eğitim ve Bilim 37/165 (2012), 152-167.