Yıl: 2012 Cilt: 37 Sayı: 165 Sayfa Aralığı: 168 - 179 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler

Öz:
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaştıkları problemlerinbelirlenmesi ve giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın yürütülmesinde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,2009–2010 öğretim yılında Kırşehir il merkezinde görev yapan 266 sınıf öğretmeni oluşturmuştur.Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan ProblemlerAnketi” ile elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS paketprogramından yararlanılmış, yüzde (%) ve frekans (f) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, öğretmenlerin bitişik eğik yazı öğretiminde genel olarak çok fazla problemlekarşılaşmadıkları tespit edilmiş, öğrencilerin f, r, s ve k küçük harfleri ile F, H, G, T ve D büyükharflerinin yazımında daha çok hata yaptıkları; “b ile d”, “r ile n”, “m ile n”, “u ile v” harflerinikarıştırdıkları ve birbirlerinin yerine yazdıkları saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acat, B. ve Özsoy, U. (2006). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Güçlükler. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Ankara: Kök Yayıncılık.15-37.
  • Akyol, H., (2001). Türkçe İlk okuma-Yazma Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Akyol, H., (2006). Türkçe İlk Okuma -Yazma Öğretimi. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Başaran, M. ve Karatay, H., (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Millî Eğitim Dergisi, 33 (168), 27-34
  • Bayraktar, Ö. (2006). “İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazıda Yaptıkları Hatalar.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bektaş, A. (2007), “Ses Temelli Cümle Öğretimi Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma- Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Belet, S. Ve Yaşar, S. (2007). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumlara Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3 (1), 69-86.
  • Berninger, V. W., Vaughan, K. B., Abbott, R. D., Abbott, S. P., Woodruff Rogan, Brooks, A., Reed, E., & Graham, S. (1997). Treatment Of Handwriting Problems İn Beginning Writers: Transfer From Handwriting To Composition. Educ. Psycho,. 89,652-666.
  • Bonny, A. M. (1992). Understanding And Assessing Handwriting Difficulties: Perspective From The Literature. Aust. Occup. Ther. J. 39:7-15
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş ve Demirci F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çelenk, S., (2007). İlkokuma- Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Gün, A. (2006). “Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Algıları ve Görüşleri.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Güneş, F.,(2006). Niçin Bitişik El Yazısı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 6, 71-73
  • Graham, S., & Weintraub, N. (1996). A Review Of Handwriting Research: Progress And Prospects From 1980-1994. Educ. Psychol. Rev. 8.
  • Graham, S., Bernirger, V., Abbottt, R., Abbott, S. ve Whitaker, D. (1997) The Role Of Mechanics İn Composing Of Elementary School Students: A New Methodological Approach. Journal of Educational Psychology, 89.1, 170–182.
  • Graham, S., Berninger, V, W., ve Weintraub, N. (1998). The Relationship Between Handwriting Style And Speed And Legibility. Educ. Res. 5, 290-296.
  • Epçaçan, C. (2006). Yeni İlköğretim Türkçe Öğretimi Programı Ekseninde Gerçekleştirilen Derslerde Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve El Yazısı Yazma Becerilerinin Gelişimine İlişkin Bir Araştırma. http://ste.comu.edu.tr/basvuru_form/en_kay.kont.goster.php?recordID=184 adresinden 02 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Ferah, A. (2001). Eylem Boyutuyla İlkokuma -Yazma ve Ezberleme. Millî Eğitim Dergisi, 149,55-61.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, (18. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kazu, H. ve Ersözlü N. Z. (2006). Yeni Müfredatla Gelen Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Ankara: Kök Yayıncılık, 237-247. Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı, Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Medwell, J. Ve Wray, D. (2007). Handwriting: What Do We Know And What Do We Need To Know? Literacy Nisan, 41, 1.
  • Rosenblum, S., Weiss, P. Ve Parush, S. (2003). Product and Process Evaluation of Handwriting Difficulties. Educational Psychology Review, 15, 1.
  • Yıldırım, M. (2008). “Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Ses Temelli Cümle Öğretimi Yöntemi ile İlk Okuma-Yazma Öğretimi Sırasında Karşılaşılan Güçlükler.” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
APA ŞAHİN A (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. , 168 - 179.
Chicago ŞAHİN Ayfer Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. (2012): 168 - 179.
MLA ŞAHİN Ayfer Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. , 2012, ss.168 - 179.
AMA ŞAHİN A Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. . 2012; 168 - 179.
Vancouver ŞAHİN A Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. . 2012; 168 - 179.
IEEE ŞAHİN A "Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler." , ss.168 - 179, 2012.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer. "Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler". (2012), 168-179.
APA ŞAHİN A (2012). Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, 37(165), 168 - 179.
Chicago ŞAHİN Ayfer Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim 37, no.165 (2012): 168 - 179.
MLA ŞAHİN Ayfer Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim, vol.37, no.165, 2012, ss.168 - 179.
AMA ŞAHİN A Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 168 - 179.
Vancouver ŞAHİN A Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 168 - 179.
IEEE ŞAHİN A "Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler." Eğitim ve Bilim, 37, ss.168 - 179, 2012.
ISNAD ŞAHİN, Ayfer. "Bitişik eğik yazı öğretiminde karşılaşılan problemler". Eğitim ve Bilim 37/165 (2012), 168-179.