Yıl: 2012 Cilt: 37 Sayı: 165 Sayfa Aralığı: 180 - 193 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma

Öz:
Bir sınavın farklı tarihlerde farklı formlarının uygulanması, formların en azından güçlükdüzeyi bakımından birbirinden farklılık gösterebileceği sorununu ortaya çıkarmaktadır. Birsınavın farklı formlarından elde edilen puanları karşılaştırabilmek için puanların eşitlenmesigerekir. Bu araştırmanın amacı, 2008 ilkbahar ve sonbahar ALES sayısal–1 testi puanlarınıdoğrusal ve eşit yüzdelikli eşitleme yöntemlerini kullanarak eşitlemek ve bu yöntemlerdenuygun olanını önermektir. Elde edilen bulgular, doğrusal ve eşit yüzdelikli eşitleme sonucuham puanlar ile eşitlenmiş puanlar arasında doğrusal bir ilişki olduğunu göstermiştir. Doğrusaleşitleme sonucu testlerin güçlük düzeyinin puan ölçeği boyunca farklılaştığı; eşit yüzdeliklieşitleme sonucu sonbahar testinin alt puanlarda ilkbahar testinden daha zor, üst puanlardaise daha kolay olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonunda, testlerin eşitlenmesi için en uygunyöntemin eşit yüzdelikli eşitleme olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji

A study on equating academic staff and graduate education entrance examination scores

Öz:
Applying different forms of a single test on different times may cause at least differentdifficulty level problems. To compare the scores which are provided from different formsneed to be equated. The scope of this research study was to equate 2008 spring and fall ALESquantitative-1 scores with using linear and equipercentile equating methods and to suggest mostappropriate method. The findings showed that there was a linear relation between raw scoresand equated scores. A result of linear equating difficulty of tests were varying along the scorescale; a result of equipercentile equating fall test was more difficult than spring test at the lowscores and easier than spring at the top scores. At the end of the study, it is seen that the mostappropriate method for equating test scores was equipercentile equating.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akhun, İ. (1984). İki Korelasyon Katsayısı Arasındaki Farkın Manidarlığının Test Edilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17, 1–7.
  • Angoff, W. H. (1984). Scales, norms and equivalent scores. New Jersey: Educational Testing Service.
  • Baykul, Y. (1996). İstatistik: Metodlar ve Uygulamalar (3.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Braun, H. I & Holland, P. W. (1982). Observed- score test equating: A mathematical analysis of some
  • ETS equating procedures. In P. W. Holland&D.B. Rubin (Eds.), Test equating (pp. 9-49). New York: Academic Press.
  • Crocker, L. & Algina, J. (1986). Introduction to classical&modern test theory. New York: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • Dorans, J. N. & Holland, P. W. (2000). Population invariance and the equitability of tests: Basic theory and the linear case. Journal of Educational Measurement, 37, 281-306.
  • Hambleton, R. K. & Swaminathan, H. (1985). Item response theory: Principles and applications. Baston: Kuluwer-Nijhoff Publisihing
  • Harris, D. J. (1991). A comprison of Angoff’s design I and Design II for vertical equating using traditional and IRT methodology. Journal of Educational Measurement, 28(3), 221-235
  • Harris, D. J. (2003). Equating the multistate bar examination. The Bar Examiner, 72(3), 12-18.
  • Harris, D. J. & Crouse, J. D. (1993). A study of criteria used in equating. Applied Measurement in Education, 6 (3), 195-240.
  • Holland, P.W & Thayer, D. T. (1985). Section pre-equating in the presence of practice effects. Journal of Educational Statistics, 10(2). 109-120.
  • Jaeger, R. M. (1981). Some explatory indices for selection of a test equating method. Journal of Educational Measurement, 18(1), 23-38.
  • Kan, A. (2010). Test Eşitleme: Aynı Davranışları Ölçen, Farklı Madde Formlarına Sahip Testlerin İstatistiksel Eşitliğinin Sınanması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme II. Ulusal Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuştur, Mersin.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (19. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kelecioğlu, H. (1994). “Öğrenci Seçme Sınavı Puanlarının Eşitlenmesi Üzerine Bir Çalışma.” Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kolen, M. J. (1988). An NCME instructional module on traditional equating methodology. EducationalMeasurement: Issues and Practice, 7, 29-36.
  • Kolen, M. J. (2004). Population invariance in equating and linking: Concept and history. Journal of Educational Measurement, 41(1), 3-14.
  • Kolen, M. J. & Brennan, R. L. (1995). Test equating methods and practices. New York: Springer.
  • Kolen, M. J. & Brennan, R. L. (2004). Test equating, scaling, and linking: Methods and practices (2nd. ed.).New York: Springer.
  • Moses, T. & Holland, P. (2007). Kernel and traditional equipercentile equating with degrees of presmoothing (ETS Research Rep. No. RR-07-15). Princeton, NJ: ETS.
  • Livingston, S. A. (2004). Equating test scores (Without IRT). Educational Testing Service.
  • Lord, F. M. (1980). Applications of Item response theory to practical testing problems. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • ÖSYM (2008). Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) İlkbahar Dönemi Kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Şahhüseyinoğlu, D. (2005). “İngilizce Yeterlik Sınavı Puanlarının Üç Farklı Eşitleme Yöntemine Göre Karşılaştırılması.” Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Woldbeck, T. (1998, April). Basic concepts in modern methods of test equating. Paper presented at the annual meeting of the Southwest Psychological Association, New Orleans.
APA OZTÜRK GÜBES N, ANIL D (2012). Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. , 180 - 193.
Chicago OZTÜRK GÜBES NESE,ANIL Duygu Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. (2012): 180 - 193.
MLA OZTÜRK GÜBES NESE,ANIL Duygu Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. , 2012, ss.180 - 193.
AMA OZTÜRK GÜBES N,ANIL D Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. . 2012; 180 - 193.
Vancouver OZTÜRK GÜBES N,ANIL D Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. . 2012; 180 - 193.
IEEE OZTÜRK GÜBES N,ANIL D "Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma." , ss.180 - 193, 2012.
ISNAD OZTÜRK GÜBES, NESE - ANIL, Duygu. "Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma". (2012), 180-193.
APA OZTÜRK GÜBES N, ANIL D (2012). Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 37(165), 180 - 193.
Chicago OZTÜRK GÜBES NESE,ANIL Duygu Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim 37, no.165 (2012): 180 - 193.
MLA OZTÜRK GÜBES NESE,ANIL Duygu Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim, vol.37, no.165, 2012, ss.180 - 193.
AMA OZTÜRK GÜBES N,ANIL D Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 180 - 193.
Vancouver OZTÜRK GÜBES N,ANIL D Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma. Eğitim ve Bilim. 2012; 37(165): 180 - 193.
IEEE OZTÜRK GÜBES N,ANIL D "Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma." Eğitim ve Bilim, 37, ss.180 - 193, 2012.
ISNAD OZTÜRK GÜBES, NESE - ANIL, Duygu. "Akademik personel ve lisansüstü eğitimi giriş sınavı puanlarının eşitlenmesi üzerine bir çalışma". Eğitim ve Bilim 37/165 (2012), 180-193.