Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 113 - 123 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı ilköğretim düzeyinde yer alan kaynaştırma sınıflarında çalışan öğretmenlerin müfettiş yardımlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunda kaynaştırma uygulamasının yapıldığı üç ilköğretim okulunda çalışan 17 sınıf ve branş öğretmeni yer almıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler içerik analiz edilmiştir. Sonuçta öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi konusunda, engelli ve engelli olmayan öğrencilerin hazırlanması, öğretim ortamının düzenlenmesi, öğretim programlarının hazırlanması ve öğrencilerin değerlendirilmesi konusunda müfettişlerden uygun yardım almadıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: entegrasyon müfettişler öğretmenler

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

-

Öz:
The aim of this research is to determine the inclusion classroom teachers' opinions about the assistance they recieve from supervisors. Seventeen teachers from three elementary schools, where inclusion exist, participated to the research. Data were collected by semi-structured interview teachnique and analysis. It was found that teachers do not get appropriate assistance from supervissors about preparation of handicapped and nonhandicapped students, educational environment, curriculum and assessment.
Anahtar Kelime: supervisors teachers integration

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balu, E. S. (2000). Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırıldığı bir kız meslek lisesindeki öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüş ve önerileri. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları; No: 1242. Engelliler Araştıma Entitüsü Yayınları; No:2.
  • Baykoç-Dönmez, N., Avcı, N., Aslan, N. (1997). İlk ve ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin engellilere ve kaynaştırmaya ilişkin bilgi ve görüşleri. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi'nde sunulan bildiri 10-12 Eylül 1997, Eskişehir.
  • Bogdan, R. C., Biklen, S.K. (1992). Qualitative researeh for education: An introduction to theary methods. Allyn and Bacon.
  • Diken, İ. H. (1998). Sınıfında zihinsel engelli çocuk bulunan ve bulunmayan sınıf öğretmenlerinin zihinsel engelli çocukların kaynaştırılmasına yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Devlet Planlama Teşkilatı.(l992). Zihinsel engelliler alt çalışma raporu. Engelliler için eğitim modelleri geliştirme projesi. Anadolu Üniversitesi.
  • Gürsel, O. (1999). Zihinsel engelli öğrencilerin öğretiminden sorumlu öğretmenlerin denetiminde ilköğretim müfettişlerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. 9.Ulusal Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri, 22-23 Kasım 1999. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2000). İlköğretim müfettişleri başkanlıkları rehberlik ve teftiş yönergesi. Tebliğler Dergisi. Ocak 2000-2508.
  • Kırcaali İftar, G. (1992). Özel eğitimde kaynaştırma. Eğitim ve Bilim, 16, 45-50.
  • Kvale, S. (1996). Interviews: an introduction to qualitative research interviewing. California: Sage Publications.
  • Özyürek, M. (1990). Özel eğitimde normalleştirmenin doğurguları. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi'nde sunulan bildiri, Ankara.
  • Palton, M.Q. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. London: Sage Publications.
  • Sucuoğlu, B. (1996). Kaynaştırma programlarına anne baba katılımı. Özel EğitimDergisi, 2(2), 25-43.
  • Şahbaz, Ü. (1997). Öğretmenlerin özürlü çocukların kaynaştırılması konusunda bilgilendirilmelerinin kaynaştırmaya ilişkin tutumlarının değişmesindeki etkililiği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Uysal, A. (1995). Öğretmen ve okul yöneticilerinin zihin engelli çocukların kaynaştırılmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Uzuner, Y. (1999). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (Ed. Ali Atıf Bir) Niteliksel araştırma yaklaşımı. Açıköğretim Fakültesi Yayınları. No.601. Eskişehir.
  • Yıkmış, A., Şahbaz, Ü., Peker, S. (1998). Özel eğitim danışmanlığı ve kaynaştırma dersinin öğretmen adaylarının kaynaştırmaya yönelik tutumlarına etkisi. VIII. Özel Eğitim Kongresi'nde sunulan bildiri Edirne.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
APA YIKMIŞ A, ÇİFTÇİ İ, ALTUN AKBABA S (2002). Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. , 113 - 123.
Chicago YIKMIŞ Ahmet,ÇİFTÇİ İlknur,ALTUN AKBABA Sadegül Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. (2002): 113 - 123.
MLA YIKMIŞ Ahmet,ÇİFTÇİ İlknur,ALTUN AKBABA Sadegül Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. , 2002, ss.113 - 123.
AMA YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2002; 113 - 123.
Vancouver YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. . 2002; 113 - 123.
IEEE YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi." , ss.113 - 123, 2002.
ISNAD YIKMIŞ, Ahmet vd. "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi". (2002), 113-123.
APA YIKMIŞ A, ÇİFTÇİ İ, ALTUN AKBABA S (2002). Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 113 - 123.
Chicago YIKMIŞ Ahmet,ÇİFTÇİ İlknur,ALTUN AKBABA Sadegül Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.4 (2002): 113 - 123.
MLA YIKMIŞ Ahmet,ÇİFTÇİ İlknur,ALTUN AKBABA Sadegül Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.4, 2002, ss.113 - 123.
AMA YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(4): 113 - 123.
Vancouver YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 2(4): 113 - 123.
IEEE YIKMIŞ A,ÇİFTÇİ İ,ALTUN AKBABA S "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.113 - 123, 2002.
ISNAD YIKMIŞ, Ahmet vd. "Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Öğretmenlerin Müfettiş Yardımlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/4 (2002), 113-123.