Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi

Yıl: 2012 Cilt: 11 Sayı: 39 Sayfa Aralığı: 36 - 58 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi

Öz:
Bu arastırma, öğretmen adaylarının öz-yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin çesitli değiskenlere göre nasıl değistiğini tespit etmek amacıyla gerçeklestirilmistir. Arastırmada, veri toplama aracı olarak; Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Problem Çözme Envanteri ve Kisisel Bilgi Formu kullanılmıstır. Çalısma fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören toplam 429 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüstür. Arastırmadan elde edilen verilerin yüzde ve frekans dökümleri alınmıs, tek yönlü varyans analizi ve t testi uygulanmıstır. Arastırma bulgularına göre; fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının öz-yeterlik düzeyleri anabilim dalı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü değiskenlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, problem çözme becerileri anabilim dalı, cinsiyet, sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türü değiskenlerine göre alt boyut puanlarında farklılık göstermektedir. Öğretmen adaylarının özyeterlik düzeyleri ile problem çözme becerileri arasında ise orta düzeyde pozitif (r=,387) ve anlamlı bir iliski bulunmustur.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YENİCE N (2012). Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. , 36 - 58.
Chicago YENİCE Nilgün Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. (2012): 36 - 58.
MLA YENİCE Nilgün Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. , 2012, ss.36 - 58.
AMA YENİCE N Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. . 2012; 36 - 58.
Vancouver YENİCE N Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. . 2012; 36 - 58.
IEEE YENİCE N "Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi." , ss.36 - 58, 2012.
ISNAD YENİCE, Nilgün. "Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi". (2012), 36-58.
APA YENİCE N (2012). Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(39), 36 - 58.
Chicago YENİCE Nilgün Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11, no.39 (2012): 36 - 58.
MLA YENİCE Nilgün Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.11, no.39, 2012, ss.36 - 58.
AMA YENİCE N Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(39): 36 - 58.
Vancouver YENİCE N Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2012; 11(39): 36 - 58.
IEEE YENİCE N "Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11, ss.36 - 58, 2012.
ISNAD YENİCE, Nilgün. "Öğretmen adaylarının öz -yeterlik düzeyleri ile problem çözme becerilerinin incelenmesi". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 11/39 (2012), 36-58.