Yıl: 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 57 - 64 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri

Öz:
İnsanları diğer canlılardan ayıran en büyük özelliklerinden biri elde ettikleri bilgi ve birikimleri, eğitim ve öğretim yoluyla yeni nesillere aktarmalarıdır. Yaşamakta olduğumuz “bilgi çağında” bilginin hızla artması, iletişim olanaklarının çoğalması ve teknolojinin yaygınlaşması sonucunda toplumlar, insanlarda geliştirmek istedikleri özelliklere göre eğitim programlarını sürekli geliştirip değiştirmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı, bu ihtiyaçtan hareketle 2006-2007 eğitim yılında “İlköğretim Beden Eğitimi (1-8. Sınıflar)” Dersi Öğretim Programını yapılandırmacı yaklaşımı esas alarak yeniden düzenlemiş uygulamaya geçirmiştir. Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşımı esas alan beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ve program ile ilgili eğitim gereksinimi açısından beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 133 beden eğitimi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler “Beden eğitimi programı değerlendirme anketi” aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 11. paket programı kullanılarak betimsel istatistik olarak ifade edilmiştir. Sonuç olarak; davranışçı eğitim sisteminden gelen beden eğitimi öğretmenlerinin, yapılandırmacı yaklaşımla hazırlanan beden eğitimi öğretim programını özümseyemedikleri, buna karşılık, program ile ilgili eğitim gereksinimi duymadıkları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenler, uygulama açısından sınıf mevcutlarının uygun olmayışı, ders saati, araç-gereç ve tesislerin yetersiz olması nedeni ile bu programın uygulanmadığını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Opnious of physical education teachers, physical education curricula programs related to the conditions of applicability

Öz:
One of the biggest features that separate mankind from other living beings is to transfer their accumulation and knowledge to newer generations through education and training. In times of The Information age which we live, as results of rapid increase of knowledge, increase in ways of communication and prevalence of technology, societies continuously alter and improve their education programs as a result of their need to improve certain features in humans. In 2006-2007 educational years, the Ministry of Education, out of this need, applies the educational program for Elementary Physical Education (1.-8. Grades) based on Constructive Approach. The aim of this research is to evaluate opinions of physical education teachers and to evaluate the feasibility of physical education program that is based on Constructive approach. 133 physical education teachers consisted of the study group of this research. Data is collected through “Physical Education Program Evaluation Poll”. The data has been expressed visually through SPSS 11. Pack Program. Consequently, it is found out those physical education teachers who come out of behaviorist educational system can not adapt to physical education programs which is made through Constructive Approach. Also, the teachers express that due to inconveniency of class populations, lesson timing, tools and equipments and inadequacy of certain establishments, they can not put this program into practice.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. İnal, N. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, Nobel Yayınevi, Ankara, 2003.
  • 2. Aracı, H. Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. 3.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım Yayın No: 222, Ankara, 2001.
  • 3. Büyükkaragöz, S., Çivi, C. Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama. Beta Basım Yayın Dağıtım Yayın No:936, Ankara, 1999.
  • 4. Milli Eğitim, beden eğitimi öğretim programı. Erişim: http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen. Erişim tarihi:12.10.2007
  • 5. Titiz, O. Yeni Öğretim Sistemi, Zambak Yayınları, 2005.
  • 6. Çon, M., Yetim, A., Ağaoglu, A,.S., Tasmektepligil, M.,Y.,“Elit Düzeyde Spor Yapanların Spora Yönelmelerinde ilk ve Ortaöğretim Kurumlarının Etkisi Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11:1, 41-53, 1997.
  • 7. Underwood, J.,T. Imbalances in School Play Facilities-Case Study: Elementary School in London, Ontario, The Degree of Master of Arts, The University of Western Ontario London, Canada, (Proquest Online Veri Tabam UMI No:08565, 16/12/2007) 1971.
  • 8. Körmükcü, Y. İlköğretim I.Kademe Beden Eğitimi Derslerinin Program ve Uygulamalarındaki Sorunlar, 9.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 3-5 Kasım, Muğla,659-661, 2006.
  • 9. Solmaz, A. Milli Eğitim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin İşlevsel, Kocaeli, 2006. Durumu Erişim: http://www.yok.gov.tr/tez/tez_tarama.htm. Erişim Tarihi 2.11.2008
  • 10. Ayan, S. İlköğretim 1. ve 2. Kademe Beden Eğitimi Dersinin Amaçlarına Göre Uygulanma Durumunun İncelenmesi, Ankara, 2007. Erişim : http://www.yok.gov.tr/tez/tez_tarama.htm Erişim Tarihi 2.11.2008
  • 11. Kangalgil M, Dönmez B. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri (Sivas Örneği), Milli Eğitim Dergisi, 2003.Erişim: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/15ç/kangalgil-donmez.htm Erişim: 30.12.2007
  • 12. Demirhan, G., Saçlı, F., Cengiz, C., Çiçek, S. Türkiye’de Beden Eğitimi Öğretmeni Eğitiminde Yapılan Araştırmaların İncelenmesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu, 13-14 Ocak, Ankara, Spor Eğit. Grubu Yayını, 63-90, 2007.
  • 13. Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar ve Teknoloji Tasarım Derslerinde Ölçme Değerlendirme Erişim: www.meb.gov.tr/ttkb Erişim tarihi:12.05.2010
  • 14. Yapılandırmacı Yaklaşım Sınıf Mevcutları Erişim: http://www.egitimciyiz.com/v2/modules/sections/index_op_printpage_artid_51.html Erişim Tarihi 2.11.2008
  • 15. Topses, G. Cumhuriyet Döneminde Eğitimin Gelişimi. 75 Yılda Eğitim. İstanbul: Numune Matbaası,1999
  • 16. Öğretmenlerin Yeni İlköğretim Programına İlişkin Görüşleri Erişim: http://ilkogretim-online.org.tr/vol6say3/v6s3m37.pdf Erişim Tarihi 2.11.2008
  • 17. Milli Eğitim Bakanlığı, Beden Eğitimi http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/150/guclu.htm Erişim 15.10.2008
  • 18. Bilge, N. Türkiye’de Beden Eğitimi Öğretmeninin Yetiştirilmesi, 1. baskı, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1989.
APA GÜLÜM V, BİLİR F (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. , 57 - 64.
Chicago GÜLÜM Vedia,BİLİR FATMA PERVİN Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. (2011): 57 - 64.
MLA GÜLÜM Vedia,BİLİR FATMA PERVİN Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. , 2011, ss.57 - 64.
AMA GÜLÜM V,BİLİR F Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. . 2011; 57 - 64.
Vancouver GÜLÜM V,BİLİR F Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. . 2011; 57 - 64.
IEEE GÜLÜM V,BİLİR F "Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri." , ss.57 - 64, 2011.
ISNAD GÜLÜM, Vedia - BİLİR, FATMA PERVİN. "Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri". (2011), 57-64.
APA GÜLÜM V, BİLİR F (2011). Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 9(2), 57 - 64.
Chicago GÜLÜM Vedia,BİLİR FATMA PERVİN Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 9, no.2 (2011): 57 - 64.
MLA GÜLÜM Vedia,BİLİR FATMA PERVİN Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, vol.9, no.2, 2011, ss.57 - 64.
AMA GÜLÜM V,BİLİR F Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2011; 9(2): 57 - 64.
Vancouver GÜLÜM V,BİLİR F Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ. 2011; 9(2): 57 - 64.
IEEE GÜLÜM V,BİLİR F "Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri." SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 9, ss.57 - 64, 2011.
ISNAD GÜLÜM, Vedia - BİLİR, FATMA PERVİN. "Beden eğitimi öğretim programının uygulanabilme koşulları ile ilgili beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri". SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ 9/2 (2011), 57-64.